Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun95
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-07 11:09
Hallo forum,

Ik gebruik nu al een tijdje Ubuntu en ik probeer steeds mee uit te vinden.

Ik probeer mafia II te installeren via wine wat als het goed is zou moeten kunnen.
Hier een filmpje van iemand die het doet.

Helaas gebeurt er niets als ik de setup probeer uit te voeren met wine of playonlinux.
Ik krijg geen error message of wat dan ook, er gebeurt gewoon niets.

Ik draai Ubuntu 15.04 en heb de niewste versie van wine, 1.7.38

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Old test results
The test results for this version are very old, and as such they may not represent the current state of Wine. Please consider submitting a new test report.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:31

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat is nuttig...

Teun, ik neem aan dat je de setup nu probeert uit te voeren via de file browser? Roep hem eens aan via de terminal, dan krijg je wel wat debuginformatie.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun95
Dirk schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:03:
Teun, ik neem aan dat je de setup nu probeert uit te voeren via de file browser? Roep hem eens aan via de terminal, dan krijg je wel wat debuginformatie.
Dat is het probleem dus, "wine Setup.exe" geeft geen resultaat.
winedbg Setup.exe geeft dit:
teun95@teun95-ROCK:/media/teun95/Mafia II$ winedbg Setup.exe
WineDbg starting on pid 0022
0x7b8617a7: movl %edi,0x4(%esp)
Wine-dbg>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je draait wel een beta van Ubuntu, dus houd rekening mee dat niet alles werkt zoals je zou verwachten. Draai dus eens gewoon 14.10 ofzo en kijk hoe dat gaat. Je hebt wel de stappen genomen die in de omschrijving staan, zoals OS level naar Windows 7?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun95
Dat is waar, maar 15.04 staat op het punt om uitgegeven te worden als stable.
Ik heb het echter werkend gekregen op een hele vreemde manier.

Naast het bestand "Setup.exe" stond er ook een bestand met de naam "Setup.pkg".
Om een rede die mij niet duidelijk is startte de setup zonder problemen als ik het pkg bestand uitvoerde.

Heb alles via playonlinux geinstalleerd en ik kan spel nu zonder problemen spelen.
Iemand enig idee waarom dit werkt, ik weet het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde ervaring met playonlinux. Wine heeft gewoon best veel instellingen bv. native of builtin libraries. Playonlinux is wat dat betreft soms wat beter 'standaard' geconfigureerd.

Geen idee van dat pkg bestand, gegoogled maar dan zie ik alleen verwijzingen naar MacOS of Playstation. Heb je soms een psx emulator geinstalleerd en ubuntu heeft die gestart om je game te draaien? Enige wat ik kan bedenken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2015 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Game developers maken hun eigen systeem voor het inpakken van het spel. Ken je nog de .pak bestanden van Doom en Quake? Zelfde principe. Je kan ook een .docx naar .mijndocument hernoemen, Linux zal dat gewoon openen als Word document en als je je eigen wrapper schrijft om een bepaald bestand te verwerken, boeit het niet hoe 't heet. Dat is wat de installer van games dus heeft, een wrapper om de bestanden te kunnen gebruiken. Niets bijzonders.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1