Toon posts:

Obama: "Het internet is van de US, niet van Europa"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Felle uitspraken van Obama.

Het is uit een interview met Obama over tech.

Obama:

"The US owns the internet, the US created the internet, the US perfected the internet. Europe can't compete."

nieuws:

http://www.mirror.co.uk/n...ica-owns-internet-5197983

origineel interview:

http://recode.net/2015/02...hair-obama-meets-swisher/

Krantenartikel:

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/10zbypk.jpg

Reactie van Europese politiekers:

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/oaryc5.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 19:12
Waarom hebben die amerikaanse bedrijven dan legio europese bedrijven opgekocht ?
Omdat het filantropische instellingen zijn die zo te doen hebben met de aandeelhouders van al die niet competatieve ver achterliggende bedrijven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het internet niet begonnen bij het CERN? Ik weet dat het DARPA er ook wat mee te maken gehad heeft, maar het CERN ook. Hoe zit het nu?

Verder weer een mooi arrogant vertoon van Amerika. Geheel in de lijn der verwachting. Arrogante kwallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 19:27
Het hele interview:
http://recode.net/2015/02...hair-obama-meets-swisher/

Normaliter ben ik het over het algemeen wel eens met wat Obama zegt, maar dit is wel een hele rare uitspraak naar mijn mening, inderdaad erg arrogante uitspraak.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar bedrijven als Google, Microsoft en Apple kijkt zie je wel dat de VS hetgeen wat wij vandaag de dag "het internet" noemen gecreëerd heeft. Dus daar heeft hij een punt.

Maar verder géén land is eigenaar van het Internet. Niet de EU, niet China, niet Japan en ook niet de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:08
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:40:
Verder weer een mooi arrogant vertoon van Amerika. Geheel in de lijn der verwachting. Arrogante kwallen.
A.u.b. niet zo'n domme uitspraak doen. Dit is hoogstens een vreemde uitspraak van Obama, hoe kom je er dan bij het hele land te beoordelen? Wij zijn toch ook niet een land voor racisten sinds dat "meer of minder Marokannen" gevalletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ach, hij heeft ook al grote woorden over het gedoe in Oekraïne gehad, het is weer "bijna" verkiezingstijd in de VS, en dan roeptoetert men nog erger dan normaal om maar te laten zien dat jij, en dus je partij, cojones hebt, want "kijk eens wat ík gezegd heb!" "jamaar, kijk eens naar wat ík nu ga zeggen!"

Misschien maar wat datakabels doorhakken, we maken ons eigen internet wel![with blackjack and hookers :+ ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hadden ze Amerika maar nooit ontdekt. Eigenheimers :)

Edit: NSA vrij euronet, het lijkt me wel wat!

[ Voor 31% gewijzigd door GerardVanAfoort op 24-03-2015 22:55 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:53:
Hadden ze Amerika maar nooit ontdekt. Eigenheimers :)
Het is allemaal Columbus' zijn schuld.
Edit: NSA vrij euronet, het lijkt me wel wat!
Denk je dat de NSA de enige organisatie is die je bespiedt? De AIVD doet rustig exact hetzelfde.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2015 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Heb dat stukje uit het interview eens bekeken en die citaat uit de OP klopt niet maar is gewoon lekker populistisch verdraaid. De letterlijke woorden zijn niet "owns" maar "owned". En met ARPANET is daar natuurlijk geen speld tussen te krijgen.

Next.

EDIT: Staat trouwens ook letterlijk op die krantenkop. :')

[ Voor 11% gewijzigd door The Realone op 24-03-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waar zegt hij dat?
En je titel is al helemaal clickbait.

Verder wat leesvoer:
Geschiedenis van het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 19:12
Is het internet niet begonnen bij het CERN? Ik weet dat het DARPA er ook wat mee te maken gehad heeft, maar het CERN ook. Hoe zit het nu?
Dat was het "Wereld Wijde Web" .. maar goed in de volksmond is dat ook wel "het internet" geworden .. in de personificatie van een grote "e" (al zijn we daar nu langzaam aan wel een beetje vanaf).

Maar er zijn zoveel meer protocollen (en applicaties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
I
The Realone schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:58:
Heb dat stukje uit het interview eens bekeken en die citaat uit de OP klopt niet maar is gewoon lekker populistisch verdraaid. De letterlijke woorden zijn niet "owns" maar "owned". En met ARPANET is daar natuurlijk geen speld tussen te krijgen.

Next.

EDIT: Staat trouwens ook letterlijk op die krantenkop. :')
Was ook mijn eerste idee ja. Daar kan je ook nog wel over discussieren, maar er staat niet dat het internet van de US is. Er staat niet dat de "US owns the internet", er staat dat de US owned the internet. Dat is zo wezelijk anders dat iemand blijkbaar begrijpt dat hij niet zo'n sterk standpunt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djengizz schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:00:
[...]

Waar zegt hij dat?
En je titel is al helemaal clickbait.

Verder wat leesvoer:
Geschiedenis van het internet
Ik denk niet dat dit verschil tussen OWNS and OWNED veel uitmaakt. De meeste sites hebben het geinterpreteert als het feit dat ze de meeste macht hebben over het internet.

Dit is nog steeds zo, dit is zeker geen verleden tijd.

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/10dsbb8.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:12

Saven

Administrator

Ach, laat de USA maar vooral het 'alleenrecht' hebben op het beheer van internet. Liever zij dan een of (meerdere) ander(e) achtergesteld(e) land(en) met leiders die nóg meer bekrompen zijn op het gebied van 'vrij internet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:03:
Ik denk niet dat dit verschil tussen OWNS and OWNED veel uitmaakt. De meeste sites hebben het geinterpreteert als het feit dat ze de meeste macht hebben over het internet.
Nee, hoor wereld van verschil, misschien moet je het interview luisteren en zelf de context bepalen? Dan blijkt dat namelijk heel duidelijk en is die interpretatie overduidelijk fout.

Wat die sites er verder van maken is dan ook niet belangrijk, het gaat om wat hij werkelijk zegt lijkt me. De toevoeging 'niet van Europa' in jouw titel maakt het nog sensationeler aangezien dat in een andere context was en ging over concurrentie posities. Sensationeler maken dan het is en inspelen op anti sentimenten in de hoop dat mensen het bij de koppen houden en niet verder lezen. Clickbait dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:03:
[...]

Dit is nog steeds zo, dit is zeker geen verleden tijd.

[afbeelding]
Dat is natuurlijk onzin, dat zie je zelf wel met die kop van "kwaliteitskrant" The Mirror. Als het erom gaat dat hij aangeeft dat de VS een enorme voorsprong op de rest heeft is het natuurlijk geen vreemde uitspraak, want daar kun je moeilijk omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djengizz schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:11:
[...]

Nee, hoor wereld van verschil, misschien moet je het interview luisteren en zelf de context bepalen? Dan blijkt dat namelijk heel duidelijk en is die interpretatie overduidelijk fout.

Wat die sites er verder van maken is dan ook niet belangrijk, het gaat om wat hij werkelijk zegt lijkt me. De toevoeging 'niet van Europa' in jouw titel maakt het nog sensationeler aangezien dat in een andere context was en ging over concurrentie posities. Sensationeler maken dan het is en inspelen op anti sentimenten in de hoop dat mensen het bij de koppen houden en niet verder lezen. Clickbait dus.
Zeg, gaat het een beetje met de aanvallen op mij. Ik heb de quote uit het artikel gehaalt, letterlijk, het enigste verschil is dat hij OWNED zecht in plaats van OWN. En ik geef toe dat hij owned zecht, alhoewel zijn intentie duidelijk is.

Als je met dit verschil niet akkoord bent, geen probleem, maar je een beetje temperen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:14:
[...]

Zeg, gaat het een beetje met de aanvallen op mij. Ik heb de quote uit het artikel gehaalt, letterlijk, het enigste verschil is dat hij OWNED zecht in plaats van OWN.

Als je met dit verschil niet akkoord bent, geen probleem, maar je een beetje temperen.
Het is geen aanval op jou maar op de inhoud van je topic. Ik temper niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djengizz schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:16:
[...]

Het is geen aanval op jou maar op de inhoud van je topic. Ik temper niks.
Geen probleem dan, ik quote alleen wat The Mirror als titel gebruikte. Uit het interview blijkt dat hij owned zij, daar heb je gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En dat is een gigantisch verschil. Het ene kan je prima als waarheid zien, het andere slaat natuurlijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

In defense of Google and Facebook, sometimes the European response here is more commercially driven than anything else. As I’ve said, there are some countries like Germany, given its history with the Stasi, that are very sensitive to these issues. But sometimes their vendors — their service providers who, you know, can’t compete with ours — are essentially trying to set up some roadblocks for our companies to operate effectively there.
Dit stukje uit het interview maakt pijnlijk duidelijk hoe de Amerikaanse president en dus defacto de Verenigde Staten over ons in Europa denkt. En wij ze maar blijven steunen. Idioten zijn we, eigenlijk. Allemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door mindcrash op 24-03-2015 23:25 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sissors schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:20:
En dat is een gigantisch verschil. Het ene kan je prima als waarheid zien, het andere slaat natuurlijk nergens op.
"The US owned the internet" kan ik ook niet als waarheid zien. De US heeft veen macht op het internet, dat is waar, heel veel, maar het internet is niet van de US.

De andere uispraken van Obama zijn ook zeer vreemd

"US companies created the internet"..is ook helemaal niet waar, vele mensen hebben het internet tot stand gebracht

"they (Europe) can't compete"...ben ik ook helemaal niet akkoord mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat landen maar mooi met elkaar ruziën.

In mijn optiek is het Internet namenlijk van géén een land.
Internet is van ons allemaal, niet van alle landen, maar vooral van alle gebruikers.

In mijn optiek, is 'het' internet, zelfs van mij,
Ik internet, en hoe mijn internet eruit ziet, of in ieder geval welk gedeelte ik ervan zie, bepaal ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Well Obama let's split up: the internet is yours! But computers belong to the U.K!
Wikipedia: Manchester computers

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

Klippy

Still Game

En op bovenstaande nog wat verder quoten:
[...]

So, I think part of the answer here is just people knowing ahead of time what’s going on. People knowing how their data’s being used. Much greater transparency in terms of its potential for migrating over into some sales-and-marketing scheme of somebody else’s.

And the more transparent we are, the more customers can make a choice. There are circumstances — I’ll give one specific example that I talked a while back, about … educational technologies being sold and put into schools. And then it turns out that some kid who’s going online to communicate with their teacher — their data is going to some marketing company that then sells to the kid. I think that’s got to be off-limits. So there are going to be some areas where we just say no, even if the consumer is aware of it ahead of time.

But does it have any teeth, really? I mean, Europe is very strong on these things, and doing a lot of investigations into Google and Facebook and other companies.

In defense of Google and Facebook, sometimes the European response here is more commercially driven than anything else. As I’ve said, there are some countries like Germany, given its history with the Stasi, that are very sensitive to these issues. But sometimes their vendors — their service providers who, you know, can’t compete with ours — are essentially trying to set up some roadblocks for our companies to operate effectively there.

Interesting.

We have owned the Internet. Our companies have created it, expanded it, perfected it in ways that they can’t compete. And oftentimes what is portrayed as high-minded positions on issues sometimes is just designed to carve out some of their commercial interests.

Let’s talk about owning it. We have invented the Internet, we have created the most important technology companies. Losing that rapidly to other companies. Education, STEM, visas, all kinds of things, bringing the best talent here. Right now, diversity is another issue, especially women.

Right.

How do you look at this? How do we change the equation here? Because many people feel that, even though we’ve got this strong industry, we’re losing on lots of ground.

First of all, we’re not losing it rapidly. But what is true is that our lead will erode if we don’t make some good choices now. STEM education, huge priority. Homegrown — we’ve got to have our kids in math and science, and it can’t just be a handful of kids. It’s got to be everybody. Everybody’s got to learn how to code early.
Dus weer een gevalletje zeer selectieve quotes van bepaalde media.

Het gesprek gaat over de opkomst van Europese wetgeving richting encryptie en data, waar Obama eigenlijk zegt dat USA vroeger "het internet was" en ze tegenwoordig eigenlijk achter liggen op dat gebied.
Het gebied van privacy vs commercie, daar gaat het om en het heeft verder helemaal niks te maken met eigenaar zijn van het internet of wat dan ook... :z

Ik zou zelf eerder zeggen dat
And oftentimes what is portrayed as high-minded positions on issues sometimes is just designed to carve out some of their commercial interests.
Meer kritiek is naar de USA's grote bedrijven van nu dan iets anders...
Correctie: Bovenstaande is natuurlijk naar europese providers, maar hij heeft wel een punt natuurlijk :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mindcrash schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:23:
[...]

Dit stukje uit het interview maakt pijnlijk duidelijk hoe de Amerikaanse president en dus defacto de Verenigde Staten over ons in Europa denkt. En wij ze maar blijven steunen. Idioten zijn we, eigenlijk. Allemaal.
Die woorden zijn meer een politiek statement dan de mening die jij er aan geeft, maar ongelijk heeft hij niet echt. Laten we wel wezen: vraag eens na bij Hyves hoe zij hun concurrentie met Facebook ervaren?

Overigens, hoe je van de mening van de president ineens de mening van heel de VS maakt is me nogal een raadsel. wou je zeggen dat alles wat Rutte zegt de mening van heel Nederland is?

[ Voor 14% gewijzigd door tinzarian op 24-03-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

ARPA heeft de fundamenten van het Internet bedacht (denk bijvoorbeeld aan TCP/IP). CERN (of liever gezegd Tim Berners Lee) heeft daarbovenop Hypertext, HTTP en het World Wide Web bedacht en voor vrij gebruik vrijgegeven.

Tevens is op een studentenkamertje in de omgeving van Gothenborg de basis van het besturingssysteem bedacht waar nu zo'n 90% van het Internet op draait.

Dat de Verenigde Staten dus grotendeels verantwoordelijk is voor het Internet zoals dat er nu staat is dus een grove leugen. Wij hier in Europa hebben net zo goed daaraan bijgedragen.
tinzarian schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:31:
Overigens, hoe je van de mening van de president ineens de mening van heel de VS maakt is me nogal een raadsel. wou je zeggen dat alles wat Rutte zegt de mening van heel Nederland is?
De president van een land spreekt namens zijn land, alhoewel je het daar als burger absoluut niet mee eens hoeft te zijn. Daarom willen bepaalde uitspraken van staatshoofden nogal weleens wat ophef veroorzaken.

[ Voor 22% gewijzigd door mindcrash op 25-03-2015 07:08 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik denk dat veel mensen in hun reactie vergeten dat Obama's uitspraken gericht zijn op de bevolking van de V.S., in een tijd waarin de polarisatie voorafgaande aan verkiezingen begint te draaien. In dat opzicht zou je een heel topic kunnen vullen met uitspraken van een legioen aan Amerikaanse politici die nergens op slaan tenzij je ze in een intern perspectief plaatst - en zelfs dan vaak niet.

Dat zie je net zo bij Europese politici trouwens.

Het is leuk om vervolgens alles uit te pluizen van wie / hoe / wat / waar / wanneer, het is echter weinig relevant voor die uitspraken. Het gaat in de politiek niet om realiteit, enkel om perceptie en trends. Niets meer, niets minder. Dat is daar zo, dat is hier zo.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Virtuozzo schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 00:08:
Het gaat in de politiek niet om realiteit, enkel om perceptie en trends. Niets meer, niets minder. Dat is daar zo, dat is hier zo.
Prima dat daar zo over gedacht wordt, maar in de realiteit is er net internationaal een uitspraak gepubliceerd die bij een flink aantal niet-Amerikaanse nerds behoorlijk in het verkeerde keelgat is geschoten.

Overigens ook een reden waarom je als staatshoofd zeker in zo'n onstabiele periode zoals de huidige behoorlijk op je uitspraken moet letten IMO (zeker als ze niet volledig in lijn lopen met feiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Tsjah, wat zal ik er eens van zeggen?
Wat is de meest gebruikte taal op internet (chinees niet meerekenende)? Juist.
Ook belangrijke bedrijven zijn geloof ik amerikaans: google, facebook, twitter.
Hierbij zij opgemerkt dat de chinezen weibo hebben, maar ja, een europees alternatief voor facebook ontbreekt. Evenals een fatsoenlijke europese zoekmachine. Etc. We zouden dus kunnen zeggen dat europa eigenlijk wel achterloopt in sommige opzichten. Uiteraard doet het pijn om dat te moeten toegeven.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Nederland is koploper in de agrarische sector, deze sector is dan ook van ons en alles en iedereen daarbuiten houd ons alleen maar tegen.

Wat een kul redenering.
Salvatron schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 00:46:
Wat is de meest gebruikte taal op internet (chinees niet meerekenende)? Juist.
Engels. De USA heeft geen officiële taal.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 25-03-2015 00:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Uit die link:
The most common language in the United States is known as American English. English is the de facto national language of the United States

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Salvatron schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 00:57:
Uit die link:
The most common language in the United States is known as American English. English is the de facto national language of the United States
Dat iets het meest gebruikt is, maakt het niet de officiële taal, de facto betekend "in feite", wat dus ook niet zegt dat het vast staat.

On-topic:
Volgens mij is dit verhaal inderdaad uit zijn verband getrokken, al dan niet door populisten / haters
But does it have any teeth, really? I mean, Europe is very strong on these things, and doing a lot of investigations into Google and Facebook and other companies.

Gaat namelijk helemaal niet over het een bovenstellen op het ander, maar voet op de grond krijgen, als ik het zo lees. Ik denk, dat dit allemaal nog best eens te maken kan hebben met de in de USA opgelaaide netneutraliteit discussie, waar ISPs zijn die miljarden in een lobby steken, om geen netneutraliteit af te dwingen, zodat zij geld kunnen vragen voor goede doorgifte van bijvoorbeeld Netflix.

[ Voor 79% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2015 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

CptChaos schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 01:31:
[...]
Dat iets het meest gebruikt is, maakt het niet de officiële taal, de facto betekend "in feite", wat dus ook niet zegt dat het vast staat.
Ja dat weet ik ook wel, waar het om gaat is dat engels DE taal op internet is, zelfs als chinees ook veel gebruikt wordt. De VS zijn dominant dus wordt engels als grootste lingua franca gebruikt op internet en niet bijv. frans/duits/wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Europa kan de competitie niet aan? Dat is helemaal een lachertje. Zeker nog nooit op Reddit gezeten. Daar hoor je menig Amerikanen vertellen hoe die aan Comcast 100 piek per maand betaalt voor een 20Mbit lijntje dat de helft van de tijd niet eens werkt.

In welke zin kan mijn 35 euro per maand HDTV+100Mbit lijntje niet de competitie daarmee aan?

[ Voor 15% gewijzigd door Amanoo op 25-03-2015 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De naam is internet en geen us-net.
/next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:04
Topic eigenlijk, gezien de TS, met een sisser afgelopen. Desondanks was het koren op de molen van de anti-USA groepering op GoT :Y Wellicht was dat ook de intentie van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:18:
[...]

Geen probleem dan, ik quote alleen wat The Mirror als titel gebruikte. Uit het interview blijkt dat hij owned zij, daar heb je gelijk in.
Dat krijg je als je titels citeert zonder het artikel te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Amanoo schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 01:58:
Europa kan de competitie niet aan? Dat is helemaal een lachertje. Zeker nog nooit op Reddit gezeten. Daar hoor je menig Amerikanen vertellen hoe die aan Comcast 100 piek per maand betaalt voor een 20Mbit lijntje dat de helft van de tijd niet eens werkt.

In welke zin kan mijn 35 euro per maand HDTV+100Mbit lijntje niet de competitie daarmee aan?
Dat is niet 'het internet' :z Je mist het punt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:47
De US is toch eigenaar van de ICANN/IANA ? Nou dan regelen zij het internet, simple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
Het is natuurlijk wel ergens correct. Alle belangrijke internetbedrijven zijn Amerikaans. Dit komt doordat de startupmentaliteit die deze bedrijven mogelijk gemaakt heeft, in Europa volledig ontbreekt.

[ Voor 5% gewijzigd door Enai op 25-03-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GrooV schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:26:
De US is toch eigenaar van de ICANN/IANA ? Nou dan regelen zij het internet, simple
Internet behelst wel wat meer dan het beheer van IP adressen en tld's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mindcrash schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 00:20:
[...]

Prima dat daar zo over gedacht wordt, maar in de realiteit is er net internationaal een uitspraak gepubliceerd die bij een flink aantal niet-Amerikaanse nerds behoorlijk in het verkeerde keelgat is geschoten.

Overigens ook een reden waarom je als staatshoofd zeker in zo'n onstabiele periode zoals de huidige behoorlijk op je uitspraken moet letten IMO (zeker als ze niet volledig in lijn lopen met feiten).
En jij denkt dat Obama het wat kan schelen of hij een paar "nerds" boos maakt? De man gaat volgend jaar met pensioen. Waar hij nu aan moet denken is het achterlaten van zijn partij en zorgen dat een democratische presidentskandidaat niet al te zwaar word afgerekend op zijn beleid. In de VS schreeuw je dan om het hards hoe geweldig de VS is zodat de voor een groot deel slechtopgeleide bevolking die meestal niks weet van het buitenland die rotzooi geloofd. Dan doe je er af en toe nog een beetje "American Dream" bij en dan zit je weer goed...

Dit is allemaal voor intern gebruik. Verder is het niet alsof Obama de relaties met Europa op dit punt nog slechter kan maken. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 22:25
Dat een groot deel van content aanbieders en browsers in de handen is van Amerikaanse bedrijven als Google en Co., maar komt een groot deel van de hardware als professionele switches en dergelijke niet uit de koker van o.a. Nokia? Daarnaast is het natuurlijk allemaal onzin. Als wij hier in NL de amsterdam internet exchange platleggen zal America daar ook wel wat van voelen... Of het nu owns of owned is, de uitspraak dat european companies can't compete, is dus wel een rare. Ook als je binnen de EU kijkt naar de internet infrastructuur en die vergelijkt met Amerika kunnen de Amerikanen daar nog wel een puntje aan zuigen lijkt me...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoffaboyS
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-04-2023
Zij hebben het misschien gemaakt maar nu is het voor iedereen die er toegang tot heeft.

https://www.twitch.tv/roffaboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:27
Echt amerikaans.
Als Amerika het internet heeft uitgevonden is dat altijd nog dankzij Europa aangezien hier in Europa de elektrische stroom is ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:24:
[...]

"US companies created the internet"..is ook helemaal niet waar, vele mensen hebben het internet tot stand gebracht
[quote]

Heb niet het hele interview gelezen, maar dit is mogeljk niet wat hij bedoeld. Ik denk dat hij meer doelt op de huidige incarnatie van het internet. Je zou kunnen beargumenteren dat de manier waarop internet momenteel werkt voornamelijk is vormgegeven door de VS. Dat heeft verder niets te maken met de oorsprong.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:24:
"they (Europe) can't compete"...ben ik ook helemaal niet akkoord mee
Ben ik het wel enigszins mee eens, de omstandigheden zijn hier een stuk moeilijker. Ik zie een bedrijf als Google of Facebook hier niet zomaar ontstaan met onze huidige (privacy) wetgeveving, de manier waarop dit soort bedrijven met privegegevens omgaan is hier grotendeels onacceptabel, getuige het feit dat Google bijna constant onder vuur ligt in de EU. Dit zie ik echter niet direct als een nadeel, het is jammer dat wij niet mee kunnen komen op dit gebied, maar het alternatief is alle privacy wetgeving overboord gooien, en dat zie ik ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
hendrilankamp schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:23:
Echt amerikaans.
Als Amerika het internet heeft uitgevonden is dat altijd nog dankzij Europa aangezien hier in Europa de elektrische stroom is ontwikkeld.
Ach. Ze noemen de NBA-kampioen ook 'wereldkampioen' terwijl er niet eens non-US clubs mee mogen doen.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 21:46
Salvatron schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 01:51:
[...]

Ja dat weet ik ook wel, waar het om gaat is dat engels DE taal op internet is, zelfs als chinees ook veel gebruikt wordt. De VS zijn dominant dus wordt engels als grootste lingua franca gebruikt op internet en niet bijv. frans/duits/wat dan ook.
Volgens die logica is het internet van de UK.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Als die Amerikanen dat toch willen denken laat ze dat toch lekker denken. Wat kan mij het schelen wat de VS denkt, zolang ze maar niet gaan doen.

De NSA heeft niks te zoeken in Europa en in feite heeft de hele VS niks te zoeken in Europa. Wij als Europa moet het internet verdedigen tegen de VS. Obama kan schreeuwen wat hij wil maar hij is feite machteloos. Wij moeten de VS dwingen uit Europa te blijven al moet dat met sancties. Ja Europa heeft een probleem zonder de VS maar de VS heeft een enorm probleem zonder de EU. De VS, Japan en de EU kunnen eigenlijk niet zonder elkaar.

Maar goed wat Obama zegt klopt in feite wel. Maar dan is op onze beurt de VS met hun cultuur eigenlijk van de EU. Waar werd de eerste hamburger gemaakt ? Wie waren de grondleggers van de tegenwoordige muziek ? Wie waren er eerder met de kapitalistische maatschapij ?

Almost the entire US culture is from Europe and not from the US.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Salvatron schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 01:51:
[...]

Heel de wereld spreekt tegenwoordig Engels, ja dat komt mede door het internet, nee dat was ook al het geval voordat het internet echt groot werd. Ik doelde er op dat dit weinig te maken heeft met de US zeker omdat het niet de officiële taal is daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Toont maar weer eens aan hoe zinloos het is je in journalistiek / politiek te verdiepen. Big lie.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

D4NG3R schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:53:
[...]

Heel de wereld spreekt tegenwoordig Engels, ja dat komt mede door het internet, nee dat was ook al het geval voordat het internet echt groot werd. Ik doelde er op dat dit weinig te maken heeft met de US zeker omdat het niet de officiële taal is daar.
Maakt niet uit of de taal officiëel is, de talen met de meeste economische kracht worden gebruikt en dat is engels omdat de VS economisch extreem dominant zijn en omdat de britten vroeger een wereldrijk hadden waarin veel engels werd gesproken. Spaans wordt bijv. ook veel gesproken maar vind je veel minder op internet omdat spaanstalige landen economisch niet veel voorstellen.
Daarnaast wordt engels overal ter wereld veel gesproken maar grote delen van de bevolking spreken het niet of nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Je mist mijn punt nog steeds. Dat Engels wereldwijd word gebruikt staat grotendeels los van het Internet, en kan je dus niet of nauwelijks aanhalen als argument dat het internet maar van de US zou moeten zijn omwille van de gebruikte taal.

Ja Engels is mede groot geworden door het Internet , nee dit was ook voor de populariteit van het Internet al zo.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 25-03-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Hoe anders zou het zijn als 'we' de VS niet geruild hadden voor Suriname.. :p was Nederlands dan de officiële handels- en 'online' taal? Hmm...

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-09 23:10
GS88 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:02:
Hoe anders zou het zijn als 'we' de VS niet geruild hadden voor Suriname.. :p was Nederlands dan de officiële handels- en 'online' taal? Hmm...
Het was al een slechte ruil om Nieuw Amsterdam voor Suriname op te geven, maar het zou helemaal stupide zijn geweest als het heel de VS was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

GS88 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:02:
Hou me ten goede maar ik denk het niet aangezien de nederlanders de bevolking graag dom wilden houden om ze zoveel mogelijk uit te buiten. Daarom wordt nederlands ook zo weinig gesproken in de wereld ondanks een serieus koloniaal verleden. De engelsen, fransen, spanjaarden, e.d. propageerden hun eigen taal en daarom worden/werden die talen meer gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:18
Logico schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:04:
[...]
Het was al een slechte ruil om Nieuw Amsterdam voor Suriname op te geven, maar het zou helemaal stupide zijn geweest als het heel de VS was :P
Zo'n slechte ruil was het niet. We hadden het anders toch al wel verloren aan de Britten. Komt nog bij dat Nieuw Amsterdam niet zo super veel voorstelde en we nog genoeg hebben gehaald uit Suriname. Beste deal die we ooit hebben kunnen maken. Het niet voldoende verdedigen van onze landsgrenzen op het land daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solvius
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10-2017
Nou dan sluiten we alle kabels buiten amerika toch af, hebben hun een eigen internet en gaat de wereld wel verder met HET internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-09 23:10
Caelorum schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:46:
[...]

Zo'n slechte ruil was het niet. We hadden het anders toch al wel verloren aan de Britten. Komt nog bij dat Nieuw Amsterdam niet zo super veel voorstelde en we nog genoeg hebben gehaald uit Suriname. Beste deal die we ooit hebben kunnen maken. Het niet voldoende verdedigen van onze landsgrenzen op het land daarentegen...
Ik ben bang dat ik niet zo goed in de geschiedenis zit als jij, mijn idee van het feit dat het een slechte ruil was kwam vooral voort uit de gedachte aan het NY van nu.

Het blijft me overigens wel fascineren, die Nederlandse namen in New York (Wall Street --> Walstraat, Harlem --> Haarlem, Brooklyn --> Breukelen, Flushing --> Vlissingen, Hempstead --> Heemstede, Nassau County, etc.) Zal me er toch eens wat meer in verdiepen binnenkort :)
Pagina: 1