Toon posts:

256MB ==> 320MB zinvol?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel 256MB PC133 in m'n pc.
Nu heb ik ook nog 64MB liggen. Heeft het nog nut dat ik dit er in doe? Ik speel eigenlijk alleen UT/Q3. Verder doe ik een beetje aan fotobewerking (geen supergrote foto's).

Zou de 64MB extra nog veel uitmaken qua performance? Of kan ik het beter verkopen voor f 50,- ofzo?

* Ik reken trouwens over een periode van 1,5 jaar ongeveer. Daarna zal ik wel ander geheugen hebben (DDR ofzo :9 ).

Verwijderd

Tja heeft het nut, nou ik zou zeggen GEEN IDEE, ik kan wel spreken uit eigen ervaring en dat is dat ik had in mijn PIII 600 namelijk eh even denken o ja 128 mb ram en heb er 128 mb bij gezet en alles gaat een stuk sneller.

Verwijderd

Je kent checken of je die 256 wel ooit helemaal gebruikt (is nogal onwaarschijnlijk, volgens mij)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had er dus eerst (tot eergisteren) 192MB in op 100MHz. Maar ik kan de sprong naar 256@133MHz duidelijk merken. :9

Ik kan natuurlijk ook gewoon de 64MB er bij inzetten en kijken of het helpt... Maar misschien weet iemand nog een voordeel waar ik nu niet zo op kan komen :?

Edit: ik zat nog in Drentse modus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 juni 2001 00:15 schreef Mp3psycho2001 het volgende:
Je kent checken of je die 256 wel ooit helemaal gebruikt (is nogal onwaarschijnlijk, volgens mij)
Je bedoelt, met de systeembron monitor?
Daar zit ik nooit onder de 78%...

Of moet ik er een ander proggie voor gebruiken :?

Verwijderd

Het zal echt wel uitmaken(tis natuurlijk meer), maar je merkt erzelf niks van (voor je gevoel dan)

dat heb ik zelf als tussen 1024mb en 256mb merk je bijna niet

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14

Fuelke

Forza Ferrari

Van geheugen kan je nooit genoeg hebben, da's mijn visie

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:41
Op zaterdag 16 juni 2001 01:32 schreef Fuelke het volgende:
Tot op zekere hoogte waar :)
veel mensen zullen echter weinig of geen gebruik maken van > 256 MB op het moment.
Als je echt lomp gaat doen met fotosoep enzo dan gaat het wel schelen

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik ben van 128 naar 256 naar 512 gegaan en ik heb ut verschil nooit gemerkt, Doe ook niet al te veel leipe dingen met mijn pc.

Vraag me nu ook af waarom ik een TB 800 heb gekocht ipv een duron 600 ofzo :?

Ach laten we het maar op geld over hebben houden al kom ik deze maand weer eens flink te kort. Iemand nog een beetje over voor me??

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 16 juni 2001 00:15 schreef Mecallie het volgende:
Ik had er dus eerst (tot eergisteren) 192MB in op 100MHz. Maar ik kan de sprong naar 256@133MHz duidelijk merken. :9

...
als je fsb op 100 of minder MHz loopt, wat dus bij jou het geval was, draait je geheugen daar ook op
dus als je er 133 MHz geheugen bij zet, draait dat gewoon op 100, of wat je fsb ook mag wezen
dus die aantal MHz'en van je geheugen maken nix uit....

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Welk OS gebruik je? In ieder geval zal je het verschil hoogstwaarschijnlijk niet merken. Wat betreft de opmerkingen over 256MB en dat dat haast nooit gebruikt wordt, vergeet je systeemcache niet. Ik heb nu net m'n bak aan gezet en met een paar Explorer schermpjes en Outlook alleen open zit ik inderdaad op slechts 114MB, maar mijn systeemcache is nu al meer dan 156MB groot. W2K zet van alles in dat systeemcache (heb ik ook nog een paar registery-tweaks tegen aan gegooit) waardoor alles lekkerder draait. Dus 256Mb is bij mij sowieso al het absolute minimum. Kun je nagaan als ik even flink ga Photoshoppen of zo. Meer=beter >:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Probeer het maar zou ik zeggen, ik denk eigenlijk niet dat het veel uitmaakt.

Verwijderd

Ik heb net geupgraded naar 512 mb.... maar dit maakt echt geen ruk verschil. Tenzij ik belachelijk grote foto's ga bewerken met fotowinkel of corel

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
ik heb ook net geupgrade naar 512mb en merk het verschil zeker wel !!
zeker met spellen waarbij een hoop textures geladen moeten worden zoals unreal tournament, de laad tijden zijn nu een stuk korter
maar het meeste voordeel heb je wel met programma's zoals photoshop en adobe premiere
:):)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:38
laat ik ook even meedoen.... ik heb het verschil van 64 naar 384 nooit gemerkt... het verschil van mijn cel 400 naar duron 700 niet... mijn duron 700 naar tbird 1,1 ghz niet..

Verschil tnt-1 naar geforce II mx ook niet.

Het enigste wat ik ooit echt kon merken was toen ik me k5pr111 inruilde voor een celly300

Waarom ik het allemaal koop? geen idee... moet geld toch uitgeven.. en 1 ghz klinkt beter dan 400 mhz

https://wren.co/join/Devian

• NIMBUS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 09:49
ivm memory leaks is het volgens mij echt wel lekker om ff wat meer geheugen te hebben

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Om merkbaar verschil te hebben op je pc, moet je minimaal verdubbelen. Dat vinnik althans.

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 22:35 schreef skinhead het volgende:
laat ik ook even meedoen.... ik heb het verschil van 64 naar 384 nooit gemerkt... het verschil van mijn cel 400 naar duron 700 niet... mijn duron 700 naar tbird 1,1 ghz niet..

|:( Wat een onzin!!! Je went er snel aan, oké, maar dat je er niks van merk is dikke flauwekul natuurlijk... Als je win98 draait en je bent een medium user dan merk je echt wel verschil tussen 64 of meer geheugen. Open maar eens wat windowtjes/progjes en sluit er maar eens 1 af. Met 64 gaat dat stukken langzamer dan met 128 of meer...

Boven de 256 zal in de meeste situaties wat veel van het goeie zijn maar die 64 raak je niet kwijt voor 50 piek! Geef het gewoon weg aan iemand die nog met 64 draait. Nieuw zit het momenteel op +/- 45 piek en dan heb je tenminste nog garantie!

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
hoe meer hoe beter, alle kleine beetje helpen, of je het ook echt merkt is een ander

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

scheelt wel iets ja...

• Speedy
  • Laatst online: 20-08 11:52
Op zaterdag 16 juni 2001 22:35 schreef skinhead het volgende:

Het enigste wat ik ooit echt kon merken was toen ik me k5pr111 inruilde voor een celly300

Waarom ik het allemaal koop? geen idee... moet geld toch uitgeven.. en 1 ghz klinkt beter dan 400 mhz
Jij speelt alleen patiance onder windows 3.11 :?

Ben zelf van 256 naar 128 gegaan, merkbaar verschil, nu naar 512, met normaal gebruik niet echt een verschil met 256, het staat alleen leuk bij het booten :+

Flickr | Lego collectie

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 17:19

Remi

Moo!

Ik ben van 64@133 naar 320@133 gegaan en ik kon het verschil een beetje merken met games, dat ging net wat soepeler, geheugenvretende programma's zoals photoshop gaan nu een stuk sneller.

Maar jij zal geen verschil merken in snelheid als jij van 256 naar 320 gaat, ik draai Windows XP en ik gebruik nooit meer dan 200 mb daar mee dus jij hebt nu zat, tenzij je een gameserver wilt opzetten zou ik nog wat meer er bij gooien.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Nou die 65 ram kun je niet verkopen voor 50 piek, want dat kost het nu nieuw... Dus ik zou het houden, of er anders een sleutelhanger van maken dat is cool. Nee ik zou het trouwens gewoon in je systeem stoppen, alle beetjes helpen...

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik ben van 256 naar 384 gegaan, merk het niet, maar het geheugen was supergoedkoop dusse ;)

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 22:42 schreef NIMBUS het volgende:
ivm memory leaks is het volgens mij echt wel lekker om ff wat meer geheugen te hebben
Als je last heb van memory leaks moet je eens op zoek gaan naar een OS of software die daar geen last van hebben.

Verwijderd

Op vrijdag 15 juni 2001 23:40 schreef Mecallie het volgende:
Ik heb momenteel 256MB PC133 in m'n pc.
Nu heb ik ook nog 64MB liggen. Heeft het nog nut dat ik dit er in doe? Ik speel eigenlijk
Ik ben van 128 naar 256, gegaan en toen naar 384 en nu zit ik hier met 512Mb en ik moet zeggen dat ik het wel degelijk merk. Vooral als ik in premiere 6.0 een preview van een filmpje aan het maken ben (preview from ram).
Vooral als die filmpjes weer terug moeten naar mijn DV camera.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 10:54

Paladin

Play Ball!

Ik zou het er gewoon bij stoppen elk geheugen is mooi mee genomen enne je koopt nu al 128 mb voor fl 59,- dus denk niet dat je een tweedehands 64mb reepje voor 50 piek verkoopt.

greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Je hebt het liggen, dus waarom eigenlijk niet??? Bang voor teveel geheugen? ;)
Volgens mij moet je die 64 MB gewoon voor 50 piek op iBazar zetten, misschien dat die slimmeriken het wel omhoog bieden tot 75.
Prijsbewust zijn ze daar niet echt...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op zondag 17 juni 2001 11:32 schreef Paladin het volgende:
Ik zou het er gewoon bij stoppen elk geheugen is mooi mee genomen enne je koopt nu al 128 mb voor fl 59,- dus denk niet dat je een tweedehands 64mb reepje voor 50 piek verkoopt.

greetz Pala
Waar koop jij dan die 128 MB voor 59,-
of heb je dan verzendkosten van 75 gulden ;)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Nu heb ik 384Mb Ram zitten, vroeger 256... het maakt een enorm verschil als je ADSL ofzo hebt.

Als ik men PC opstart gebruik ik 160Mb, start namelijk outlook, ftp, icq, 2x IRC,. ... en nog een hoop andere programmas.

Aangezien ik multi desktop heb moet ik nooit iets sluiten en raakt het wel vol met 256. Zeker als ik dan quake wil spelen :-(

Verwijderd

Die 50 piek extra zal het hem ook niet doen toch? Zet het gewoon erbij. Kan alleen maar sneller worden, langzamer worden doet ie toch niet...

• catfish
  • Laatst online: 01-06 09:24
meer geheugen is ALTIJD nuttig!

ik weet niet wat voor spelletjes jij speelt of welke programma's jij gebruikt maar als w2k bij mij opstart zit ie ongeveer aan een 120MB.

als je dan een paar van de nieuwere spellern opstart (niet UT dus, das al eeuwen oud bij manier van spreken) komt zo'n spel makkelijk aan 200MB op zichzelf!, zit ik dus aan zo'n dikke 320MB
ram staat goedkoop, dus binnenkort steek ik zeker dat laatste bankje ook vol >:)

• Devian
  • Laatst online: 07:38
dat ik het niet veel van merkte zal ook wel komen dat ik lange tijd met een 14" monitor zat opgescheept :) verders speel ik geen patience... maar halflive, ut, q3, en F1 2000

Hebben jullie ook al dat f1-2000 zoveel van je systeem vergt? met een echte race kan ik niet schokvrij wegrijden bij de start... is heel irri

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

normaal gesproken merk je boven de 256mb ram echt het verschil niet meer alleen zou je zoiets merken als je zeer zware progs gaat draaien maar voor de games (ut) is 256 lekkker hoor.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik gebruik voor school veel het programma JBuilder, en dat programma lust de mb'tjes rauw. Gewoon niet normaal, soms wel 100+ Dus ik merkte het wel toen ik van 128 naar 384 ging. Want als ik JBuilder draai wil die nog wel eens boven de 300 komen met gebruik. Dus Ik zou zeggen je merkt het echt wel.

Verwijderd

t is altijd wel makkelijk helemaal als je veel met video en afbeeldingen bezig bent

Verwijderd

Idd vooral handig met photoshoppen enzo. Ook voor de aankomst van Windows XP (gebruikt al 128 mb, dus dan heb je weer 256 MB over).

Maar waarom niet gewoon 256 MB erbij? Is nu prima te betalen en....

trust me, het loopt prima

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Als je voornamelijk wat games draai die het ook normaal doen onder de 128MB en 'n beetje photoshop dan maakt het geen ruk uit

van 32MB naar 64MB dat maakt wat uit
van 64MB naar 128MB maakt vaak ook wat uit
van 128 naar 256 maakt voor velen weinig uit
256 of meer is voor semi professionals die het nodig hebben of voor servers workstations of diegene die het ect gebruikt

Ik zelf heb ooit 276MB geheugen gebruik gegenereerd op 'n 128MBbak(zie BP6) (Swappen dus) dan maakt 512Mb wel uit maar voor Q3A UT de huidige games is 256MB voldoende

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Maakt echt geen fuck uit denk ik. Misschien als je 2 PC's naast elkaar zet en dan eens gaat testen, dat je dan ziet dat de ene sneller klaar is dan de ander, maar het is niet zo dat als je op de punten waar je nu denkt: "GVD, wat gaat het langzaam", dan geen problemen meer hebt ofzo. Je hebt dus ipv 5 sec vertraging misschien 4 sec vertraging. Geen hond die het merkt dus.
Ik zou het er gewoon bijpluggen, kan je lekker zeggen: "ik heb 320 MB geheugen", want voor 50 piek weg doen is ook zo zonde.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je het niet doet, mail me even, ik geef er wel een leuk prijsje voor ;)

Neh, just kiddin`. Ik heb er al >356 MB inzitten ofzo, net een staafje bijgekocht via de locale beur->z<-, niet legaal dus: maar mijn systeem draait stukken sneller met Homesite, Photoshop en 3dsMax.

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 17:46

zAb

Net

Zoals in de boven genoemde argumenten, het maakt maar net uit wat je met de pc doet.
Probeer het gewoon, nee heb je ja kan je krijgen.

.

• ReseTTim
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 16 juni 2001 01:32 schreef Fuelke het volgende:
daar heb ik nogsteeds last van na 512Mb :( . ik heb dus zelfs probs dat ie gaat klagen dat ik te weinig mem heb. maarja tis winME hé! |:(

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

het probleem is vaak dat windows 98/98SE of eerder de mb's meer dan 182 niet weet te gebruiken :( hij geeft ze wel aan maar er wordt geen gebruik van gemaakt. de nieuwe versies van windows wel me/200 etc.:) tot hoever deze gaan weet ik niet.:?

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 00:29 schreef Mecallie het volgende:

[..]

Je bedoelt, met de systeembron monitor?
Daar zit ik nooit onder de 78%...

Of moet ik er een ander proggie voor gebruiken :?
In dat geval zal het niet veel uitmaken.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 00:54 schreef dah_nova het volgende:
het probleem is vaak dat windows 98/98SE of eerder de mb's meer dan 182 niet weet te gebruiken :( hij geeft ze wel aan maar er wordt geen gebruik van gemaakt. de nieuwe versies van windows wel me/200 etc. :) tot hoever deze gaan weet ik niet. :? tis wel goed te gebruiken mocht je servers willen draaien.

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

ik heb nu 512mb, en idd, echt vaak gebruik je het niet. Maar bijvoorbeeld bij een grote databasefile (zoals heel veel threads met newsgrabber ;) ), dan is het wel nuttig.

Als je het toch hebt liggen zou ik het er in stoppen ook! (verkopen voor 50,- is afzetterij :) , je koopt al 128mb nieuw voor 59,- >:) )

Great minds think alike!

Pagina: 1