Wie kent er Audiolab boxen ?.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.064 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12 21:29
Hi , ik kom hier altijd veel posts tegen in de trand van " welke speakers moet ik kopen etc.. " . Meestal worden er dan de bekende en minder bekende merken zoals Tannoy, B & W , Kef, Magnat etc.. genoemd . Nou vroeg ik me dus af wie Audiolab boxen kent (Ned fabrikaat) . Ik heb zelf deze boxen al meer dan 20 jaar (toendertijd gekocht voor 500/stuk ). Ik heb ze gekocht nadat ik een middag een luistertest gedaan had bij m'n local hifi shop (Hobo Hifi in arnhem), en ik moet zeggen dat ik er nooit spijt van gehad heb . Deze boxen klinken fantastisch en zeer naturel , dus geen freqenties die opgefokt worden . Ik heb later nog wel wat reviews van deze boxen gelezen waarbij ze vergeleken werden met boxen die veel duurder waren en ze kwamen er zeer goed uit . Het merk bestaat trouwens nog steeds zag ik http://www.audiolab.nl/ (wel een beetje een doxa site , maar ze maken dan ook boxen en geen websites :) ). Ben benieuwd wie dit merk kent en/of deze boxen ook heeft. Mazzel.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12 23:51

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

hmmmz ziet er wel oke uit, maar dat je zegt dat magnat en b&w enz onbekende merken zijn dan heb je toch geen gelijk hoor

Verwijderd

Speakers die ze maken zijn wel aardig. Kwestie van smaak denk ik.
Ik heb wel een setje interlinks van Audiolab..
Afbeeldingslocatie: http://www.audiolab.nl/indexpic/interlink3.jpg

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12 21:29
Op zaterdag 16 juni 2001 09:48 schreef AtomicShockwave het volgende:
hmmmz ziet er wel oke uit, maar dat je zegt dat magnat en b&w enz onbekende merken zijn dan heb je toch geen gelijk hoor
Nee dat zijn de bekendere merken , ik kon niet zo snel op onbekende merknamen komen :) .

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Ik ken het niet maar ik vind de boxen er ook niet echt mooi uit zien misschien klinken ze daar in tegen wel goed maar ja. Het moet ook bij je interieur staan he

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-12 11:45

C0nscious

Mysteryman.

Ik heb hier beneden 2 Audiolab Cresto II's staan, mooie bakken hoor en een mooi natuurlijk warm geluid komt eruit.

Voor 800 piek kunnen overnemen van een kennis, waren per stuk rond de 1400 geloof ik.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:06

Jag

Ik heb in mijn quest voor een nieuwe set de Audiolab Axis beluisterd, het topmodel van hun. 30cm laag in een zeer grote en extreem zware behuizing. Zeer mooie speaker, echt een technisch correcte speaker zeg maar, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Tannoy of Dynaudio (die onderling ook weer mijlenver uit elkaar liggen).

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 23:34 schreef Jag het volgende:
Ik heb in mijn quest voor een nieuwe set de Audiolab Axis beluisterd, het topmodel van hun. 30cm laag in een zeer grote en extreem zware behuizing. Zeer mooie speaker, echt een technisch correcte speaker zeg maar, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Tannoy of Dynaudio (die onderling ook weer mijlenver uit elkaar liggen).
off topic:
Tannoy of Dynaudio technisch niet correct? Ik ken hun top modelen ook maar die zijn zeker technisch net zo goed en ja over de klank zijn we het eens die verschillen een mijl op zeven.

On topic:
De kwaliteit is goed net als van duizend andere merken, het gaat hierom de klank als je die heel mooi vind in vergelijking met andere dan zeker een aanrader.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:06

Jag

off topic: Tannoy of Dynaudio technisch niet correct? Ik ken hun top modelen ook maar die zijn zeker technisch net zo goed en ja over de klank zijn we het eens die verschillen een mijl op zeven.
Dat hun klank mijlenver uit elkaar ligt zegt al genoeg, dat betekent dat minstens één niet "correct" weergeeft. Niet dat dat slecht is, sterker nog, ik ben nog steeds zeer geïnteresseerd in Tannoy en ik ga binnenkort de Contour 3.0 van Dynaudio beluisteren.

Verwijderd

Kent hier iemand de Condor II van audiolab?
Ik kan die namelijk krijgen voor 870 ipv 1049 :)
maar jah, dan moeten ze wel goed zijn.

als iemand ze kent, reacties please.

greetz

Verwijderd

;( Niemand? ;(
Pagina: 1