Gigabyte GTX 470 plots overleden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 10:03
Hallo Tweakers,

Het probleem is als volgt. Tijdens het gebruikelijke surfwerk en streamen van een serie bevroor mijn beeldscherm opeens en werd nog maar weergegeven in 16 bits kleuren. Omdat de computer nergens meer op reageerde heb ik hem maar gereset. Vervolgens word windows opgestart in zijn fout controle. Echter gaat na het laden het beeldscherm op zwart (beide schermen) en gebeurt er niets meer. Geen output op de dvi nog de hdmi uitgang. De videokaart word wel warm en de fans draaien ook gewoon. Bij het opstarten krijg ik geen biepjes of andere foutmeldingen.

Ik verdenk de videokaart (gigabyte gtx 470 3XVapor) van overlijden. De kaart is helaas ongeveer 4 jaar oud, garantie is dus uit de kwestie. Ik heb de kaart vervangen door een oude 7600GT die ik nog heb liggen en hiermee start de computer wel gewoon op. Het vreemde is echter dat het gehele batterij aan controle ledjes op de kaart wel gewoon brand. Omdat ik verder alleen met licht surfwerk bezig was lijkt het me ook sterk dat de kaart enorm overhit is oid.
Kan het dan toch dat hij nu zomaar de geest gegeven heeft? De kaart heeft 4 jaar lang geen krimp gegeven ondanks zwaar 3D werk dat er op gedraaid heeft.

De drivers waren bij overlijden in de laatste versie, ik wil momenteel proberen oudere drivers te installeren hoewel ik vrees dat het weinig uitmaakt. Het feit dat de 7600gt wel gewoon werkt sluit in ieder geval andere componenten uit.

Iemand een idee wat zou kunnen helpen dat niet neerkomt op een paar honderd euro kwijt zijn voor een nieuwe graka? :'( (begint de oven vast voor te verwarmen)

[ Voor 6% gewijzigd door darkpluisje op 24-03-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kan het dan toch dat hij nu zomaar de geest gegeven heeft?
Ik zou pas vreemd opkijken als die niet zo maar plots in één keer stuk zou gaan, maar in twee of meer keer. Daar kan ik mij juist niks bij voorstellen. :+

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-07 07:57

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

http://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=gtx470

6 tientjes en "you're back in business"..
Je kunt zelfs gek gaan doen en em watercoolen :D
-The_Mask- schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:02:
[...]
Ik zou pas vreemd opkijken als die niet zo maar plots in één keer stuk zou gaan, maar in twee of meer keer. Daar kan ik mij juist niks bij voorstellen. :+
Eerst wat statisch geknetter en een steekvlam, en daarna een wolkje rook met een vleugje aangebrande electronica, of telt dat niet? :9

[ Voor 59% gewijzigd door SAiN ONeZ op 24-03-2015 23:07 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Haha nouja had eerst een vrolijke hoeveelheid artifacts of bliepjes verwacht in plaats van het ''plots'' doodgaan :P

Gelukkig zijn 470's niet zo heel duur meer en heb ik momenteel nog geen nieuwere nodig. Wilde alleen zeker zijn dat deze sowieso niet meer te fixen zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:04:
Eerst wat statisch geknetter en een steekvlam, en daarna een wolkje rook met een vleugje aangebrande electronica, of telt dat niet? :9
Dat is nog steeds één keer. :p
darkpluisje schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:28:
Wilde alleen zeker zijn dat deze sowieso niet meer te fixen zou zijn ;)
Nou in de oven kan altijd natuurlijk, misschien heb je geluk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-07 07:57

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Gezien je oude vga kaart de pc weer beeld geeft, mag je er zeker vanuit gaan dat de gtx470 het loodje, of beter het tinnetje gelegd heeft. Ze stonden erom bekend heet te worden, en de soldeerverbindingen van Nvidia waren destijds niet van hoogstaand niveau.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Staat er ook nog eentje op marktplaats voor 55 euro's :P. Wil je nostalgisch doen.

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

[ Voor 63% gewijzigd door Gatygun op 25-03-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Een 10 minuten op 200 graden tot hij lekker knapperig is en de kaart doet het weer! :D

Voor hoe lang is even de vraag.. In het begin gaf hij bij het laden van wat schermen een paar kleine artifacts maar kan nu stabiel een benchmark draaien zonder problemen.

Word dan wel na een paar minuten 95 graden met een fan op 92% snelheid :O .. Maar goed, die 470GTXen zijn altijd al heethoofden geweest (en dit is notabene met de 3xVapor cooling en nieuwe koelpasta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Zal het allemaal nog even langslopen, voorheen werd hij echter ook altijd zo warm.. Sowieso gaat de koeler pas boven de 85 graden harder draaien dan 40%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik kijk ook niet echt naar de temperatuur, die is toch afhankelijk van hoe de fanspeed curve loopt, maar de bijna full speed draaiende fan i.c.m. de hoge temperatuur dat is nogal opvallend. Dit kan eigenlijk niet anders dan een slecht gemonteerde koeler zijn, stof zit er niet in toch? En de koeler lijkt mij sowieso wel beter dan dit, dus blijft alleen maar slecht gemonteerd over.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Nee heb het stof er allemaal uitgehaald.. Nu heb ik wel wt zitten hannesen met een schroevendraaier die niet helemaal past (had zo snel niets anders bij de hand) dus mogelijk kunnen de schroefjes nog wat verder aangedraaid worden...

Andere optie zou ook zijn teveel koelpasta, maar heb toch redelijk dun gesmeerd dacht ik zo.. bij mijn cpu nooit last van gehad. Pasta is ook al wel een jaar of 3 oud maar dat zou ook niet vele uit moeten maken als hij gewoon donker en droog bewaard is of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
darkpluisje schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:36:
Een 10 minuten op 200 graden tot hij lekker knapperig is en de kaart doet het weer! :D

Voor hoe lang is even de vraag.. In het begin gaf hij bij het laden van wat schermen een paar kleine artifacts maar kan nu stabiel een benchmark draaien zonder problemen.

Word dan wel na een paar minuten 95 graden met een fan op 92% snelheid :O .. Maar goed, die 470GTXen zijn altijd al heethoofden geweest (en dit is notabene met de 3xVapor cooling en nieuwe koelpasta)
Ik heb met de oven mijn oude 460 ook een paar keer gefixed, maar na de 3e keer was het over en uit.
Tijd voor wat nieuws want het is maar een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Ja het is voor mij ook een kwestie van uitstel.. Sowieso zou langzaam de hele computer is vervangen mogen worden, maar omdat ik niet veel meer game is er nog niet echt nood er geld tegenaan te gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-07 23:03
gecondoleerd
Pagina: 1