Registered RAM ASRock Mobo

Pagina: 1
Acties:

• Lucasftw
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08-2025
Hi!

Gaat deze RAM pricewatch: HP 713985-B21 werken in dit moederboord pricewatch: ASRock 970 Pro3 R2.0 ?

De reden dat ik deze vraag stel is dat ik geen enkele sticks van 16GB kan vinden (wil 64GB RAM in het systeem) welke niet registered zijn en welke geen ECC hebben (ik weet al dat ECC op een desktop mobo niet werkt).

Alvast bedankt

• ggiinnoo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
Je zou wel ECC geheugen kan gebruiken op normale moederborden, alleen kan je niet de functie van ECC geheugen gebruiken. Het ram geheugen zou in theorie dus moeten werken op je moederbord.

Maar wat zou de reden zijn om 64gb ram nodig te hebben? ik weet uit persoonlijke ervaring dat chrome veel ram gebruik maar geen 64gb :P .

• Lucasftw
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08-2025
De reden is virtualisatie, ik ben niet van plan hem voor browsen/privégebruik te gaan gebruiken :P

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01
ggiinnoo schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:14:
Je zou wel ECC geheugen kan gebruiken op normale moederborden, alleen kan je niet de functie van ECC geheugen gebruiken. Het ram geheugen zou in theorie dus moeten werken op je moederbord.
Nee, want dat geheugen is Registered en het mobo/cpu werkt alleen met Unbuffered. Of het al dan niet ECC is is bijzaak.

@TS: Als je echt zoveel geheugen nodig bent kun je beter overstappen naar een Socket 2011(-3) systeem.

[ Voor 10% gewijzigd door Nielson op 24-03-2015 23:32 ]