Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hallo,

ik heb sinds gisteren een mooie Asus RT-AC87U router gekocht welke echt een geweldig wifi bereik heeft. Helemaal happy dus. Alleen loop ik nu toch tegen wat probleempjes aan.

Hieronder staat de thuissituatie zoals die nu is. UPC TC7200 modem/router centraal, daarachter de Asus RT-AC87U router en een iets oudere linksys E7200 router. Beide delen ipadressen uit in de 192.168.1.x reeks. Natuurlijk heb ik ervoor gezorgd dat ze niet conflicterende adressen kunnen uitdelen.

Afbeeldingslocatie: http://i259.photobucket.com/albums/hh308/kbloem/Knipsel_1.jpg

De vraag is heel simpel. Hoe koppel ik deze twee subnetten aan elkaar via de UPC router/modem? Ik weet dat het makkelijkste, wat ik ook in de oude situatie had, upc modem als dhcp en de andere twee in bridge modus zetten. Op die manier zit alles in de 192.168.x.x reeks en kan alles met elkaar verbinden.

Twee probleemjes, de superdeluxe asus router ondersteunt geen bridge modus en hij accepteerd het niet als ik op de WAN poort in hetzelfde subnet ga zitten als de upc modem/router.

Mijn idee is dus een route instellen op het apparaat van upc. Graag jullie gedachte hierover....

Verwijderd

Je maakt het jezelf wel moeilijk.
Als je nu de linksys en de asus in een LAN poort van he UPC modem zet (of als je maar 1 lanpoort op je UPC modem hebt, daar een switch aan zetten en vervolgens de Asus en de Linksys ook met een LAN poort verbinden!, dan kan je met 1 DHCP server aan (op je UPC modem OF je ASUS router OF je Linsys router) je hele netwerk benaderen.

het plaatje wordt dan iets in de trant van:
code:
1
2
UPC |- Linksys - PC1
    |- Asus - PC2

Waarbij UPC een IP heeft van 192.168.0.1
de Linksys een IP heeft van 192.168.0.2
de Asus een IP heeft van 192.168.0.3

PC1 en PC2 (en alle andere devices zoals tablets, telefoons etc.... krijgen een IP adres via DHCPserver die is ingesteld op een van de 3 routers met een range van bijvoorbeeld 192.168.0.50 - 192.168.0.200

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2015 20:15 ]

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ja zo had ik het dus in de oude situatie. Maar waar het nu dus op neer komt is een extra switch kopen en die tussen de twee routers en de upc modem zetten?

Verwijderd

Zitten er meerdere LANpoorten op de UPC router? Als dat zo is, heb je geen switch nodig. Als er maar 1 LAN poort op de UPC router zit, dan heb je wel een switch nodig. (theoretisch kan je de Aus en de Linksys ook met elkaar koppelen via de LAN poorten, maar dan gaat je hele netwerk uiteindelijk wel door 1 LANpoort van een router.
Wat essentieel is, is dat je van de Linksys en de Asus routers GEEN WAN poort gebruikt voor je verbindingen. Alleen de LAN poorten. Je gebruikt ze dan slechts als Accesspoint en switch.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
er zitten twee poorten op. Ik zal nog eens even gaan prutsen want wat jij hier schetst is wat ik in eerste instantie probeerde. Dat lukte dus niet. De Asus gewoon in router modus laten staan, dhcp uit en gewoon het lan poortje gebruiken kan ik nog even proberen.

Thanks zover!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Beide wifi routers moet je als AP (Accesspoint) configureren.

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Inmiddels een beetje oude Howto...

Sommige routers hebben een simpele wizard om een AP rol te kiezen, raadpleeg de handleiding.
Heeft de router dat niet, dan komt het op het volgende neer.
- WAN poort niet gebruiken, alleen de LAN poorten
- Schakel DHCP server uit. ((er mag maar 1 apparaat IP adressen uitdelen)
- geef de router zelf een vast en uniek IP adres binnen het bereik van de UPC modem/router.

[ Voor 6% gewijzigd door Ploink op 24-03-2015 20:49 ]

Pagina: 1