Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN opzetten

Pagina: 1
Acties:

• bejvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Hi all,

Heb de laatste dagen eens een beetje gezocht naar mogelijkheden en oplossingen voor een VPN.

Momenteel heb ik binnen mijn netwerk achter een netgear wndr3700 een Mac mini staan waarop Sabnzbd, Sonarr en Couchpotato en Plex draait.

Vraag #1 is het sowieo al beter om in mijn geval bij PIA (https://www.privateinternetaccess.com) bijvoorbeeld een abonnement te nemen?

#2 Wat ik helemaal mooi zou vinden is dat ik van buiten af veilig bij mijn bestanden op de mini kan en Sonarr en Couchpotato kan bijhouden. Zonder port forward op mijn router. Sonarr is bijv. niet secure (SSL) Heb Hamachi al geprobeerd bijvoorbeeld, werkt opzich leuk.

Is het beter om een DD-WRT of OpenWRT firmare op mijn netgear te zetten? Of middels een OpenVPN client?

Heb helemaal geen Linux kennis en doe liever niets vanuit de terminal =) tenzij stap voor stap aangegeven is wat je moet doen.

Hoop dat iemand mij een beetje opweg kan helpen.

Thnx alvast!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Wat is er mis met Hamachi?

while (! ( succeed = try ()));

• bejvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Voor punt 2 is het prima. Maar zoek een all in one oplossing. Alles wat ik op de mini doe gaat dan niet via VPN...right?

[ Voor 4% gewijzigd door bejvb op 24-03-2015 23:10 ]