Waar kan ik de All in One Windows 7/8/8.1 iso downloaden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-05 21:00
Beste mensen,

Sinds kort ben ik aan het werk bij een bedrijf die computer hulp levert aan huis. Echter word ons niks aangeleverd qua software en zijn wij er zelf op aangewezen om deze bij elkaar te sprokkelen.

Nu was het zo dat ik laatst bij een klant was waar de pc opnieuw geïnstalleerd diende te worden, maar juist net die Windows versie had ik niet.
Nu ben ik al even wezen rond zoeken, maar kom ik telkens op dezelfde conclusie: All in Ones zijn er of niet, of wel maar zwaar verouderd (+6 jaar) of helemaal up-to-date, maar dan pre-activated met een activator.

Weet iemand een betrouwbare bron waar je alle versies van Windows kan downloaden als AIO voor 7/8/8.1 x86/x64, die schoon zijn en nog geactiveerd dienen te worden met de serial key die op de pc staat?

Ik wil ze zelf nog wel in elkaar draaien, maar ik kan niet eens aan iso's komen.

Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een bedrijf zal dat toch echt via de geeigende kanalen moeten krijgen, dwz via Microsoft. Als die er al is. Wat je nu vraagt zal waarschijnlijk niet toegestaan zijn en onder warez vallen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
Ik dacht al dat dit het euvel zou zijn.

Wat je zegt is gelijk het grootste struikelblok. Ik ben daar werknemer, maar op 0-uren basis naast mijn school. Dus ik ga niet naar kantoor om te netwerken. Ik word van afstand ingepland, ga erheen, los het probleem op, laat de klant betalen en ik krijg mijn loon.

Ik was in de veronderstelling dat elke Windows versie legaal is totdat je een key gebruikt die niet van jou is of onrechtmatig activeert?
Zelfs als je de iso via bittorrent binnenhaalt, maar activeert met je eigen key is het legaal. Of zie ik het verkeerd?

Ik heb via de ftp server van het bedrijf wel een AIO image gevonden, maar die is hopeloos verouderd (01-10-2010).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CuBras schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:12:
Wat je zegt is gelijk het grootste struikelblok. Ik ben daar werknemer, maar op 0-uren basis naast mijn school. Dus ik ga niet naar kantoor om te netwerken. Ik word van afstand ingepland, ga erheen, los het probleem op, laat de klant betalen en ik krijg mijn loon.
Het inzetten van illegale tools is nooit de oplossing. Het bedrijf zal je de tools moeten geven om te kunnen werken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Je kan de standaard images legaal van microsoft downloaden:
http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery
http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Ik kan me vaag herinneren dat er een bestandje op staat dat je moet aanpassen of verwijderen en dan heb je keuze uit meerdere versies.

Je kan ook gewoon een doosje usb stiks kopen en elke versie apart er op zetten. (DVD, wat is dat? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik zou niet gaan klooien met all in ones, of je wilt all in one virus en spyware. Wat Ploink zegt, wat USB's kopen met W7, W8 en W8.1 ISO's van MS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08
CuBras schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:12:
Ik dacht al dat dit het euvel zou zijn.

Ik was in de veronderstelling dat elke Windows versie legaal is totdat je een key gebruikt die niet van jou is of onrechtmatig activeert?
Zelfs als je de iso via bittorrent binnenhaalt, maar activeert met je eigen key is het legaal. Of zie ik het verkeerd?

Ik heb via de ftp server van het bedrijf wel een AIO image gevonden, maar die is hopeloos verouderd (01-10-2010).
Punt is: hoe ga jij garanderen dat er in die AIO image geen troep zit? Dat kan je niet, omdat MS die niet levert. Daarom gewoon naar je werkgever gaan en legale images regelen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:02

D4NG3R

kiwi

:)

Mwhah, je kan van een legitieme Ultimate iso binnen 5 minuten een virusvrije AiO image maken. Maar ik zou er niet moeilijk over doen en gewoon bij je werkgever aankloppen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
Oké bedankt voor de feedback heren!
Alles is een duidelijk verhaal en vind dat jullie gelijk hebben.

Wat mij betreft mag dit topic op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

En op deze manier verwacht het bedrijf dat je computer hulp aan huis levert...? Fijn bedrijf!
Hopelijk no cure no pay en de handen in het haar tijd (mede veroorzaakt door bedrijf) niet factureren

[ Voor 35% gewijzigd door GerardVanAfoort op 24-03-2015 19:26 ]

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Volgens mij is dit gewoon een legale methode:
http://www.howtogeek.com/...ions-on-one-install-disk/
:)

Dan met Rufus de iso op een usb stick zetten. Wel even opletten bij het starten van de installer of je deze in UEFI of MBR mode moet booten ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Ploink op 24-03-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01

TheVMaster

Moderator WOS
Wat ik mij dan afvraag hoe dat bedrijf heet. Je kunt toch niet serieus als Computerhulp bedrijf mensen klanten laten helpen zonder dat je dat op het vlak van software (Windows etc.) hebt opgelost?

Ik neem aan dat er bij die firma ook op de website staat dat de klant zorg draagt voor z'n licenties....en dat het niet jou probleem is. Zou dat eens even bij je baas navragen...j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:47

MsG

Forumzwerver

Je hebt genoeg van die computerstudentbedrijfjes die je enkel een groot klantennetwerk aanbieden maar waar je qua tools zowel op hardware-niveau als op software-niveau op jezelf bent aangewezen, zo'n gekke vraag vind ik het ook niet. Ik gebruikte Voor Windows 7 altijd een OEM DVD die ik op een USB-stick heb gezet waar ik de EI.CFG had weggehaald, zodat je universeel elke versie kan installeren afhankelijk van de key van de gebruiker.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Microsoft bied gratis ISO's aan vanaf Windows 7. Zowel professioneel als privé zijn dit de enige images die ik durf toe te passen als alternatief op een cd die bij de pc zat.
Vroeger gebruikte ik nog wel eens cd's van internet die alle updates geslipstreamed had wat ik vervolgens gebruikte met een legitieme licentie (= grijs gebied, ik vind dat fair use) maar het internet is op dat gebied absoluut niet meer wat het ooit eens was.
Ben niet zo'n moraalridder die met het vingertje gaat waaien als je iets doet dat niet helemaal binnen de kaders van Microsoft's gedrocht van een licentiemodel past maar brand je vingers a.u.b. niet aan iso's uitbekende bronnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TheVMaster schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:53:
Wat ik mij dan afvraag hoe dat bedrijf heet. Je kunt toch niet serieus als Computerhulp bedrijf mensen klanten laten helpen zonder dat je dat op het vlak van software (Windows etc.) hebt opgelost?

Ik neem aan dat er bij die firma ook op de website staat dat de klant zorg draagt voor z'n licenties....en dat het niet jou probleem is. Zou dat eens even bij je baas navragen...j
Maar Microsoft maakt het er ook niet makkelijk op, bijv. dat je een speciale editie met Bing moet hebben omdat anders de key niet geaccepteerd wordt 8)7 (Zie bijv. Windows 8.1 met Bing (Core Connected) ISO )

Er zwerft inmiddels ergens een Windows 8.1 schijf met 58 (aldus de info) verschillende edities:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
nstallation Indexes:
Windows 8.1 (Core) / OEM / KMS/OEM-Activated
Windows 8.1 (Core) N / OEM / KMS/OEM-Activated
Windows 8.1 (Core) Single Language / OEM / KMS/OEM-Activated
Windows 8.1 (Core Connected) with Bing / OEM / KMS/OEM-Activated
Windows 8.1 Single Language with Bing / OEM / KMS/OEM-Activated
Windows 8.1 Pro / OEM / KMS/OEM-Activated
Windows 8.1 Pro N / OEM / KMS/OEM-Activated
Windows 8.1 Pro VL / OEM / KMS/OEM-Activated
Windows 8.1 Pro N VL / OEM / KMS/OEM-Activated
Windows 8.1 Pro Student / OEM
Windows 8.1 Pro WMC / OEM / KMS/OEM-Activated
Windows 8.1 Enterprise / OEM / KMS/OEM-Activated
Windows 8.1 Enterprise N / OEM / KMS/OEM-Activated
Windows Embedded 8.1 Industry Pro / OEM / KMS/OEM-Activated
Windows Embedded 8.1 Industry Enterprise / OEM / KMS/OEM-Activated

Dan zou je als bedrijf dus zoveel schijfjes moeten hebben liggen, alleen voor Windows 8.1. Dat is toch geen doen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01

TheVMaster

Moderator WOS
Modbreak:De meeste AiO versies/58+ editie iso's zijn niet legaal.....dus dat achterwege laten graag. Bij de éérstvolgende reactie over zo'n ISO gaat hij op slot.

Het is derhalve wel interessant om met je eigen (legale) ISO's een all in one te maken precies voor de doeleinden die jij beschrijft, daar kan het wat mij betreft wel over gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het ging mij alleen om aan te tonen dat er nogal wat edities zijn ;) , de discussie of het aanpassen/uitbreiden van een Windows iso en het gebruiken van bronnen anders dan Microsoft (al dan niet) legaal is - ookal heb je een licentie - even buiten beschouwing gelaten.

Mij maakt het niet uit, zolang bedrijven de licenties maar op orde hebben en er onaangepaste kopieën van MSDN (of originele dvd's) zijn gebruikt om een dergelijke iso te maken.

edit: Al bedenk ik mij net dat er van eerder genoemd voorbeeld, die Bing iso, geen Nederlandse variant zou bestaan. Alleen een aangepaste Engelse waar het NL-languagepack bij in is gesplipstreamed. Dan heb je niet veel keus dan andere bronnen gebruiken, of je moet het zelf kunnen ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Raven op 25-03-2015 10:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:43
Met de Windows Assessment and Deployment Kit (ADK) - meer specifiek "Dism" kun je een windows 8.1 all in one dvd maken, naar mijn idee is het nog altijd de licentie waarvoor betaald dient te worden.

Je hebt ook van die dingen dat de klant zijn eigen licentie heeft gekocht voor Windows 8.1 Pro, maar dat in de bios/UEFI staat dat het een Windows 8.1 Core is en dat die de key van de bios pakt.

In zo'n geval moet je de bestaande media wel aanpassen zodat je je eigen key kan opgeven welke op je nieuw aangekochte licentie staat zodat de juiste aangekochte versie van Windows 8 wordt geïnstalleerd.
Pagina: 1