Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben bezig met één van mijn eerste videoprojecten in Adobe Premiere Pro CC. De eerste filmpjes gingen qua uitdagingen prima. Nu kom ik bij een uitdaging waar ik niet uit kom.

Ik heb een videofragment geschoten met een statief, statisch beeld dus. In dit beeld lopen een aantal mensen die ik er graag uit wil hebben. Dit heb ik opgelost door een frame als afbeelding op te slaan, deze te importeren en met een Four-Point Garbage Matte het betreffende deel te verhullen. De lopende mensen zijn nu uit beeld.

Het probleem zit 'm in het feit dat dit stukje film meteen aan het begin én helemaal aan het einde zit. Hier laat ik mijn fragment opkomen en afgaan met een Cross Dissolve. De betreffende stukjes die ik heb laten zitten met de Four-Point Garbage Matte gaan wel mee met deze Cross Dissolve maar niet gelijk met het filmfragment. Hierdoor is tijdens de Cross Dissolve heel goed te zien dat er een stukje overheen gezet is. Ook zie je de mensen tijdens dit stukje dan nog door het beeld lopen. Voor een impressie, zie de afbeelding.

Ik zou graag willen weten hoe of waarmee ik dit kan oplossen binnen Adobe Premiere of Adobe After Effects.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropboxusercontent.com/u/645076/Premiere%20Pro.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De oplossing is gevonden:

In plaats van én de video én de afbeelding een Cross Dissolve mee te geven heb ik er een Adjustments Layer overheen gelegd en die een Cross Dissolve meegegeven. Hierdoor worden afbeelding én video tegelijkertijd met dezelfde hoeveelheid donkerder gemaakt.