Toon posts:

Abit KT7A + TBird 1.333 = vastlopers.....help!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ieder1,

Na bijna alles geprobeerd te hebben heb ik nog geen oplossing gevonden. Mijn systeem hangt op willekeurige momenten.
Ik heb echt de basic dingen er nog maar in en hij heeft er nog steeds last van na een tijdje 3dmark2001 draaien.

Config zonder toeters en bellen:
Abit KT7A (Zonder raid)
TBird 1.333 (AYHJA 266mHz) (NOC=Not OverClocked)
Maxtor 15 GB op IDE1
Toshiba DVD + Mitsumi Writer op IDE2
384 MB ram (1x 256, 1x 128)
Viper 770 TNT2

Aan de temperatuur ligt het denk ik niet. In het bios geeft hij hoogstens 47-49 graden celsius aan.

Ook het switchen van de AGP 4X naar 2X maakt niets uit.

Nou ik ga zo maar weer verder met het uitvogelen van mogelijke oorzaken maar mischien heeft iemand van jullie een dergelijk probleem ondervonden.

Alle tips zijn welkom!!!!

Alvast bedankt!!!

Zorgy
----------------------------------

PS:

Toeters en bellen zijn:
SBLive! (aller eerste en geen value)
Promise Ultra100
2x IBM Deskstar 30 GB
Hollywood plus
Simpele netwerkkaart
DC30 plus (capture card)

Verwijderd

videokaart drivers ?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 juni 2001 23:31 schreef aarninkron het volgende:
videokaart drivers ?
'k gebruik de allerlaatste van NVIDIA, dus ik denk dat dat niet het probleem zal zijn...

Verwijderd

de laatste hoeven niet de beste te zijn, das mijn mening..

ik ben wel vaker systemen tegen gekomen die op de drivers van de videokaart vastlopen, en dan ook in 3dmark2000 of 2001

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 juni 2001 23:33 schreef aarninkron het volgende:
de laatste hoeven niet de beste te zijn, das mijn mening..

ik ben wel vaker systemen tegen gekomen die op de drivers van de videokaart vastlopen, en dan ook in 3dmark2000 of 2001
mhhh, daar zeg je idd wat. Mischien dat ik idd eens een wat oudere driver probeer.

Is het eigenlijk wel zo dat die Abit KT7A die TBird 1333 officeel ondersteund?
Je kan het zo kiezen in het bios.....'k heb het laatste bios erop geflashed maar bij de info staat niet dat de updates zorgen dat de 1333 ondersteund wordt....

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 13:26
het southbridge probleem al opgelost? (eff zoeken op t.net bij /etc) en dan moet dat ook minder zijn (had het ook zo, soms zelfs "u kunt nu de computer uitzetten" of herstart :( )

ps. dat ligt aan je sb!live (heb ook nog zon ouwe) en je southbridge :(

Verwijderd

Op vrijdag 15 juni 2001 23:37 schreef Zorgy het volgende:

[..]

mhhh, daar zeg je idd wat. Mischien dat ik idd eens een wat oudere driver probeer.

Is het eigenlijk wel zo dat die Abit KT7A die TBird 1333 officeel ondersteund?
Je kan het zo kiezen in het bios.....'k heb het laatste bios erop geflashed maar bij de info staat niet dat de updates zorgen dat de 1333 ondersteund wordt....
Ja,
de ZT bios ondersteunt tot 1700 mhz. Die is er nog wel niet, maar goed .. ;)

Wat je kunt proberen is de officiele drivers voor die kaart specifiek te proberen inderdaad. De laatste Nvidia drivers zijn natuurlijk voor de Geforce 3 geoptimaliseerd :P

Haal ook eens de 'safe defaults' op in de bios, en kijk of dat scheelt.

Greetz,
Hooi. :Y)

Verwijderd

O,
heb je hier al gesnuffeld for 'trouble shooting' ?
http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ook ff naar je geheugen kijken, kan goed een brak dimmetje tussen zitten.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 11:45 schreef BeyondHorizon het volgende:
Ook ff naar je geheugen kijken, kan goed een brak dimmetje tussen zitten.
ja, gote kans,
ook vind je veel info over je bord bij;
http://go.to/kt7faq
(staat hierboven ook al :) )

Verwijderd

mischien dat het niet hier aan ligt, maar op die viper 770 zitten 3 of 4 jumpers.

Ik had hier laatst een 1,2GHZ amd die ook op dat moederbord pas stabiel wou lopen als je alle jumpers op de kaart op ON zette(en er zit 1 jumper op met 2 standen) dat zijn de jumpers die de AGP snelheid bepalen, 2X of 4X, toen ze nog op 2x stonden crashte de pc ook als je de bios op 2X zette, wat dat voor moest stellen weet ik niet :? maar ik zou zeker even kijken of je de jumpers er op hebt zitten.
op http://www.hastec.nl/ staat nog een manual.

Verwijderd

hmm hitte?

Verwijderd

viper 770?

neem de oude 6.31 drivers en alles is ok..:-)

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Fast AGP writes uitzetten en AGP naar 2x verhielp het probleem bij mij :)

En toen was m'n signature weg :(

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

heee, je hebt een DC30! geeft bij mijn EPOX 8kta3+ ook veel foutmeldingen 1200/266 NOC!! maar dan geeft hij een hardware error, en alles draait verder. haal'm er 's uit, en probeer het nog es.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46

Gamer

Electrified

zet je vcore iets hoger, ipv 1.75 naar 1.775 en je io op 3.5 ipv 3.4.
ik had zelfde problemen met een 1.2 (266) op een kt7a raid.
een telefoontje naar abit heeft dit opgelost.

succes
*D *D *D

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 17:03
IRQ conflicten?

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Als je de USB en je seriele poorten niet gebruikt dan kun je deze uitzetten in je BIOS. Dan kent je pc de IRQ's weer iets anders toe.

Probeer je systeem eens met minimum specs. Dus 1 reepje ipv drie, geen geluidskaart, etc.

En ga eens terug naar een oudere BIOS. Bij mijn 700@ wou de ZT-versie ook alleen maar crashen de WW en Yh-versie lopen bij mij wel stabiel.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb nu 1 256 mb reepje eruit gehaald. Er zit nu alleen nog een 1 128 mb in.

Hij draait nu al een tijdje 3dmark2001 met de laatste nvidia drivers. Alleen de viper770 zit er in. En alleen mijn HD maxtor 15 GB zit aangesloten en floppy ofcourse. Dus dit is echt super basis. Meer eruit en het zooitje wil niet eens aan... :)

Ik laat hem nu een hele tijd lopen. Als hij nu niet meer crasht dan plaats ik die 256 mb reep terug. Kijken of hij dan weer gaat crashen.

BTW: Viper770 draait nu op AGP 4x met fast agp write aan.....

Bios instelling staan op optimized. En com poorten en seriele poorten staan allemaal uitgeschakeld. Sterker, ook usb heb ik ff uitgeschakeld.

Ik hoop dat het nou echt gaat werken......!!!
Pagina: 1