Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:54

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
Ik werk sinds 1 maart in dienst van een bedrijf dat nu niet helemaal tevreden over mijn werkzaamheden is is. Ik heb een contract van 6 maand getekend en daar staat een proeftijd in, terwijl dat helemaal niet mag lees ik nu. Ik heb volgens hen 2 opties:

- Akkoord gaan met loonsverlaging van 27,3% totdat ik verbetering laat zien;
- Contractopzegging?

Aangezien ik het een belachelijk voorstel is zou ik graag vertrekken. Ik heb uitzicht op ander werk per 1 april, dus dat is een voordeel voor mij.

Maar aangezien de proeftijd nietig is, kan ik mijn contract nu wel opzeggen, laat staan de werkgever?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Er staat vast een opzeggingstermijn in je contract, meestal is dit 1 maand. Maar het lijkt mij beide partijen er inmiddels wel klaar mee zijn, dus je kunt vast voorstellen per direct (of eind maart) te beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Misschien kun je dit even doornemen: http://ontslag.nl/ontslag...jd/opzeggen-de-proeftijd/

In de proeftijd kan een arbeidsovereenkomst door beide partijen met onmiddellijke ingang worden opgezegd. Er hoeft in dat geval dus geen opzegtermijn in acht genomen te worden.

[ Voor 47% gewijzigd door Frozenhands op 24-03-2015 15:17 ]

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:36
Aangezien het een contract van 6 maanden of minder is, is een proeftijd niet toegestaan. Dat betekend dat geen van beide partijen het contract eenzijdig mag opzeggen. Jullie kunnen altijd in onderling overleg besluiten het contract te ontbinden.

[ Voor 30% gewijzigd door Abom op 24-03-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:49
In dit geval net doen of je neus bloed en ontslag nemen 'in je proeftijd'.

Werkgever heeft het contract opgesteld waarschijnlijk en wordt daarom meer verantwoordelijkheid aangerekend met betrekking tot de inhoud. De werkgever gaat dit ook helemaal niet betwisten want met het aanbod tot loonsverlaging danwel ontslag hebben ze allang de intentie uitgesproken van je af te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
het liefst pak ik nu m'n spullen en ben ik weg :X Ik heb m'n werkgever er vanmorgen op gewezen dat de clausule mbt proeftijd niet rechtsgeldig is trouwens.. Maar dat ik er wel op een nette manier samen uit wil komen (sturend op een vaststellingsovereenkomst). Werd redelijk koel op gereageerd.

[ Voor 82% gewijzigd door Tjebakka op 24-03-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:49
Houdt er wel rekening mee dat als je de minder subtiele route hanteert en de baan per 1 april gaat niet door dat je mogelijk een moeilijk verhaal hebt om voor WW in aanmerking te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Tjebakka schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:20:
het liefst pak ik nu m'n spullen en ben ik weg :X
Gewoon je ontslagbrief schrijven en ondertekend opsturen, klaar is kees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Rukapul schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:21:
Houdt er wel rekening mee dat als je de minder subtiele route hanteert en de baan per 1 april gaat niet door dat je mogelijk een moeilijk verhaal hebt om voor WW in aanmerking te komen.
Dit!

Ga gewoon in overleg met je werkgever. Als jullie beide uit mekaar willen, moet er toch een manier zijn dat netjes te regelen. Stel voor dat je asap opzoek gaat naar een nieuwe baan en dat je weg bent zodra je een nieuwe baan hebt.
Frozenhands schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:22:
[...]

Gewoon je ontslagbrief schrijven en ondertekend opsturen, klaar is kees :)
Officieel kan dat nu dus niet meer. Vanaf 1 januari is bij een contract van 6 maanden of korter, geen proeftijd toegestaan. Wanneer één van de twee partijen wenst het contract niet op te zeggen, zal het contract uitgediend moeten worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Abom op 24-03-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Abom schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:23:
[...]

Dit!

Ga gewoon in overleg met je werkgever. Als jullie beide uit mekaar willen, moet er toch een manier zijn dat netjes te regelen. Stel voor dat je asap opzoek gaat naar een nieuwe baan en dat je weg bent zodra je een nieuwe baan hebt.
Eens! Al heb ik wel een buffer en genoeg bedrijven die me graag willen.. Ben niet van plan de WW in te gaan, maar ook niet om hier nog een paar dagen met flinke tegenzin te zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:25
Als in je contract een proeftijd staat, die niet geldig is, heb je helemaal geen proeftijd.
De werkgever kan de overeenkomst pas na de duur opzeggen.
Jij als werknemer hebt het privilege om op te zeggen en daarbij de wettelijke opzegtermijn in acht te nemen.
Voor de werknemer is dit 1 maand. Bron

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je zicht hebben op een baan "over een week"? Dan zou je toch wel iets meer dan "zicht" moeten hebben, denk ik? Heb je een overeenkomst liggen, die je alleen nog hoeft te ondertekenen? Of zijn de onderhandelingen afgerond, heb je mondeling de baan toegezegd gekregen en werkt men nu aan een overeenkomst?

Gooi je oude schoenen niet weg, voor je nieuwe hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:41

_Arthur

blub

Tjebakka schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:20:
Ik heb m'n werkgever er vanmorgen op gewezen dat de clausule mbt proeftijd niet rechtsgeldig is trouwens.
Dat is natuurlijk het stomste wat je kon doen als je toch weg wilt. Daar had je mooi gebruik van kunnen maken van dat 'foutje' en had je vandaag je spullen gepakt en was het klaar.

Want om je nu toch te beroepen op de rechtsgeldigheid van de proeftijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
maomanna schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:31:
Als in je contract een proeftijd staat, die niet geldig is, heb je helemaal geen proeftijd.
De werkgever kan de overeenkomst pas na de duur opzeggen.
Jij als werknemer hebt het privilege om op te zeggen en daarbij de wettelijke opzegtermijn in acht te nemen.
Interessant, ik dacht dat beide partijen vast zouden zitten aan het contract, niet dus.

Mijn advies is: zorg dat je deze week nog een getekend contract hebt van de nieuwe werkgever en neem dan het aanbod voor 'contract opzeggen' aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Abom schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:34:
[...]

Interessant, ik dacht dat beide partijen vast zouden zitten aan het contract, niet dus.

Mijn advies is: zorg dat je deze week nog een getekend contract hebt van de nieuwe werkgever en neem dan het aanbod voor 'contract opzeggen' aan :)
Dus dan zit ik hier nog een maand :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arthur schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:33:
[...]

Dat is natuurlijk het stomste wat je kon doen als je toch weg wilt. Daar had je mooi gebruik van kunnen maken van dat 'foutje' en had je vandaag je spullen gepakt en was het klaar.

Want om je nu toch te beroepen op de rechtsgeldigheid van de proeftijd...
Da's inderdaad niet zo'n handige zet. Mijn devies in zulke situaties: "hou je mond dicht, dan kun je ook niets verkeerds zeggen".

Als je je nu gaat beroepen op de proeftijd, lachen ze je waarschijnlijk heel hard uit (als jij de kamer weer uit bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Dat is verandert voor tijdelijke contracten afgesloten per 1-1-2015. Bij tijdelijke contracten afgesloten voor 2015 is dat wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Pak je biezen en ga weg zou ik zeggen. Dit is allemaal verspilde tijd. En geniet van je vrije dagen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjebakka schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:36:
[...]

Dus dan zit ik hier nog een maand :/
NEE.

Regel met je nieuwe werkgever dat je formeel per 1 mei begint en indien mogelijk eerder. Vervolgens ga je op dinsdag 31 maart (dan moet dat contract dus wel rond zijn) naar je huidige baas en zeg je hem dat je niet accoord gaat met een salarisverlaging. Stel hem dan ook meteen voor om met wederzijds goedvinden de overeenkomst per direct te ontbinden. Gaat hij daar niet mee accoord, dan tover je je ontslagbrief uit de hoge hoed. Doe je voorstel over directe ontbinding dan nog een keer. (Dan lijkt het ineens een veel beter voorstel.)

In het ergste geval hou je er een paar weken onbetaald verlof aan over. Dat overleef je ook wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
kevinl schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:40:
Pak je biezen en ga weg zou ik zeggen. Dit is allemaal verspilde tijd. En geniet van je vrije dagen.
:+ Dat zou echt het allerslimste zijn om te doen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
[...]

_Arthur schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:38:
[...]

Dat is verandert voor tijdelijke contracten afgesloten per 1-1-2015. Bij tijdelijke contracten afgesloten voor 2015 is dat wel correct.
Dat is eigenlijk al langer zo. Werknemer mag altijd opzeggen en de werkgever eigenlijk nooit.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:40:
[...]

NEE.

Regel met je nieuwe werkgever dat je formeel per 1 mei begint en indien mogelijk eerder. Vervolgens ga je op dinsdag 31 maart (dan moet dat contract dus wel rond zijn) naar je huidige baas en zeg je hem dat je niet akkoord gaat met een salarisverlaging. Stel hem dan ook meteen voor om met wederzijds goedvinden de overeenkomst per direct te ontbinden.

In het ergste geval hou je er een paar weken onbetaald verlof aan over. Dat overleef je ook wel.
Salarisverlaging kan sowieso niet in dit geval. Je hebt immers een overeenkomst dat je voor de afgesproken werkzaamheden, een x aantal uur werkt tegen X euro per betalingsperiode.

Het beste dat je nu kunt doen, is ontslag op verzoek per 31 maart (of eerder als het is opgenomen in je contract) en dan per 1 mei weg gaan (of 1 maand na de datum van opzegging indien dat mogelijk is).

Hou de eer aan jezelf, hou het netjes, hoe lastig dat ook is.
Als de WG dusdanig gaat zitten zieken, kan het wellicht een reden zijn voor ontslag nemen op staande voet (wel heftige maatregel van jezelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 22:21
Je hebt toch al sluitende antwoorden?

Jij mag een opzegtermijn van één maand hanteren, van jou uit. Zij mogen jou niet ontslaan.

Jij wil weg en zij willen van je af... Als jullie gezamenlijk het contract per direct ontbinden en er beide handtekeningen onder zetten in goed overleg/wederzijds goedvinden, dan ben je er... Kun je nu meteen naar huis.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
maomanna schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:48:

Het beste dat je nu kunt doen, is ontslag op verzoek per 31 maart (of eerder als het is opgenomen in je contract) en dan per 1 mei weg gaan (of 1 maand na de datum van opzegging indien dat mogelijk is).
Of een vaststellingsovereenkomst waarin ontslag met wederzijds goedvinden wordt opgenomen.. Dat heb ik voor mijn gemoedstoestand liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Snap niet waarom het zo moeilijk moet zijn. Uit hun handelingswijze moet je opmaken dat ze je niet geschikt vinden voor hun team. Tenzij er een zware kostenreductie in zit. Ik zou echt mijn biezen pakken nu. Als ze er zo koeltjes op reageren. Zullen ze er ook geen problemen mee hebben dat je eerder weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
kevinl schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:53:
Snap niet waarom het zo moeilijk moet zijn. Uit hun handelingswijze moet je opmaken dat ze je niet geschikt vinden voor hun team. Tenzij er een zware kostenreductie in zit. Ik zou echt mijn biezen pakken nu. Als ze er zo koeltjes op reageren. Zullen ze er ook geen problemen mee hebben dat je eerder weggaat.
Je gaat door zo'n voorval je sociale verzekeringen toch niet in gevaar brengen??

Het gaat er niet om of ze het wel of niet erg vinden, het gaat erom wat je rechten en plichten zijn.
Dat geldt zowel voor de WG als WN.

De werkgever geeft de werknemer wel de kans zichzelf te verbeteren, alleen zit er een vleugje chantage bij in de vorm van een tijdelijke loonsverlaging. Dat mag dus niet. Het "verbetertraject" moet zorgen voor dossieropbouw waarna vervolgstappen moeten volgen.

Als de werknemer er geen zin meer in heeft, moet hij opzeggen, conform wat is voorgeschreven in de getekende arbeidsovereenkomst en/of CAO/wet.
kevinl schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:58:
[...]

Welk sociale verzekering? Hij heeft maar een contract van 6 maanden die hij niet uitzit.
Maakt niet uit, als hij zelf weg gaat, verliest hij het recht op WW. Als hij door rechtswege of met ontslagvergunning wordt ontslagen, krijgt hij obv zijn arbeidsverleden sowieso 3 maanden WW.

[ Voor 48% gewijzigd door maomanna op 24-03-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

maomanna schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:55:
[...]

Je gaat door zo'n voorval je sociale verzekeringen toch niet in gevaar brengen??
Welk sociale verzekering? Hij heeft maar een contract van 6 maanden die hij niet uitzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-09 09:15
Tjebakka schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:13:
Ik werk sinds 1 maart in dienst van een bedrijf dat nu niet helemaal tevreden over mijn werkzaamheden is is. Ik heb een contract van 6 maand getekend en daar staat een proeftijd in, terwijl dat helemaal niet mag lees ik nu. Ik heb volgens hen 2 opties:

- Akkoord gaan met loonsverlaging van 27,3% totdat ik verbetering laat zien;
- Contractopzegging?

Aangezien ik het een belachelijk voorstel is zou ik graag vertrekken. Ik heb uitzicht op ander werk per 1 april, dus dat is een voordeel voor mij.

Maar aangezien de proeftijd nietig is, kan ik mijn contract nu wel opzeggen, laat staan de werkgever?
Kan het zijn dat je huidige werkgever juist aanstuurt op wederzijdse opzegging, zodat je werkgever de resterende contractstermijn niet hoeft af te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
kevinl schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:58:
[...]

Als ik nu denk: stik de moord met z'n allen!

Dan heb ik geen recht op WW of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Tjebakka schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:51:
[...]

Of een vaststellingsovereenkomst waarin ontslag met wederzijds goedvinden wordt opgenomen.. Dat heb ik voor mijn gemoedstoestand liever.
Laat wel opnemen in een wederzijds goedvinden dat de werkgever het initiatief neemt. Hier een concept. Anders kan je alsnog fluiten naar je WW rechten

[ Voor 20% gewijzigd door maomanna op 24-03-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

maomanna schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:48:
Dat is eigenlijk al langer zo. Werknemer mag altijd opzeggen en de werkgever eigenlijk nooit.
Niet bij tijdelijke contracten die afgesloten zijn voor 2015 waarin geen opzegtermijn is opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
_Arthur schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:07:
[...]

Niet bij tijdelijke contracten die afgesloten zijn voor 2015 waarin geen opzegtermijn is opgenomen.
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
maomanna schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:04:
[...]

Laat wel opnemen in een wederzijds goedvinden dat de werkgever het initiatief neemt. Hier een concept. Anders kan je alsnog fluiten naar je WW rechten
Klopt. Heb wel eens zo'n overeenkomst getekend waarbij ik nog een paar maanden mee kreeg maar geen recht op WW. Was een prima deal, maar zal hier wel anders zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Ik zou zeggen betaal een maand extra oprotpremie en dan ben ik per de 31e weg, natuurlijk met wederzijdse goedkeuring,

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen: weiger de loonsverlaging. Als de werkgever tot ontslag overgaat, meteen een zaak van maken en de volledige 6 maanden uit laten betalen.
Verder je volledig op een nieuwe baan concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:01:
Ik zou zeggen: weiger de loonsverlaging. Als de werkgever tot ontslag overgaat, meteen een zaak van maken en de volledige 6 maanden uit laten betalen.
Verder je volledig op een nieuwe baan concentreren.
Loonsverlaging heb ik inderdaad geweigerd. Eenzijdige loonsverlaging hoef ik natuurlijk niet te accepteren, zeker zo'n grote. Nu wil de werkgever eerst overleggen met een partner.

Toen ik aangaf dat ik niet akkoord ga met een loonsverlaging zei werkgever nogal manipulatief:
"Dus je geeft nu aan dat je er zelf al geen vertrouwen in hebt dat het goed komt"

Nee meneer de directeur, ik geef aan dat ik het niet eens ben met jullie voorstel en dat ik dit dusdanig werksfeer verpestend vind dat ik graag bij een ander bedrijf gelukkig word.

:z

[ Voor 27% gewijzigd door Tjebakka op 24-03-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik bedoel is dat je een contract hebt van 6 maanden. Zie het net als een telefonie contract. Je mag er wel eerder van af als je het resterende bedrag in 1 keer betaalt. Ofwel afkoopt.
Laat je werkgever jou maar afkopen voor de resterende tijd van het contract. Dan kan jij op zoek naar een neiuwe baan en heb je in ieder geval 6 maanden de tijd om weer aan het werk te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:52:
Wat ik bedoel is dat je een contract hebt van 6 maanden. Zie het net als een telefonie contract. Je mag er wel eerder van af als je het resterende bedrag in 1 keer betaalt. Ofwel afkoopt.
Laat je werkgever jou maar afkopen voor de resterende tijd van het contract. Dan kan jij op zoek naar een neiuwe baan en heb je in ieder geval 6 maanden de tijd om weer aan het werk te raken.
En dan zegt de werkgever, blijf jij maar lekker komen en jammer van je baan per april
Wordt jij niet blij, wordt hij niet blij van maar kost hem uiteindelijk net zo veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09 20:38
Zelf zou ik standhouden bij het feit dat de proeftijd nietig is en daar mijn tijd uitzitten en ondertussen solliciteren en doorbetaald krijgen. Blijkbaar wil je niet meer gaan werken daar. In dat geval zou ik aansturen op een onbetaald verlof van een week en die wekelijks verlengen, omdat je daarmee je rechten m.i. minder verspeeld. Bouw daarnaast dossier op van het gebrekkige vertrouwen dat je werkgever in je hebt en solliciteer.

[ Voor 12% gewijzigd door rr7r op 24-03-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 09:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Napo schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:05:
[...]

En dan zegt de werkgever, blijf jij maar lekker komen en jammer van je baan per april
Wordt jij niet blij, wordt hij niet blij van maar kost hem uiteindelijk net zo veel
Als werkgever van iemand af wil gaan ze dit niet doen. Best-case is het sfeerverpestend voor de collega's, maar afhankelijk van functie is er risico op slecht klantcontact, slecht uitgevoerd werk en mogelijk zelfs bewuste sabotage of diefstal (zie ik TS niet voor aan, maar als werkgever zou ik het zekere voor het onzekere willen nemen). Weg=weg, enige manier om onder contract uit te komen is ontslag op staande voet en dan moet TS het wel erg bont maken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:55
Misschien heb ik iets gemist, maar waarom ga je niet gewoon zo spoedig mogelijk op zoek naar een andere baan? Als je ergens terecht kunt dan onderhandel je met je huidige werkgever. Als ze je willen korten met zulke percentages dan zijn ze je liever kwijt dan rijk en gaan ze vast wel akkoord met mederzijds opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
In deze is het extreem verstandig om richting je huidige baas te communiceren dat [n]jij[/] best wil meedenken, maar dat het UWV de felxibiliteit van een betonnen muur heeft. En dat is niet overdreven. Je werkgever kan niet opzeggen zonder jouw medewerking, dus elke werkeloosheid is in de ogen van het UWV verwijtbaar.

Stel je baas dus rustig voor de keuze : weggaan waarbij hij je WW rechten afkoopt, én jouw advocaat betaalt (want deze constructie moet formeel vastgelegd worden), of doorgaan alsof er niets gebeurd is met dus volledig loon voor de aankomende 6 maanden - jouw motivatie gedurende die periode is zijn risico.

Dat jij misschien een andere baan kunt vinden is jouw privé zaak. Zekerheden heb je daar niet,

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
MSalters schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 01:53:
Je werkgever kan niet opzeggen zonder jouw medewerking, dus elke werkeloosheid is in de ogen van het UWV verwijtbaar.
Los van de rest van het verhaal is dit natuurlijk onzin. Het UWV accepteert een (goed opgestelde, laat controleren door een jurist) opzegging met wederzijds goedvinden gewoon als 'niet-verwijtbaar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Ik heb hiervoor een jaar gefreelanced dus volgens mij geen recht op ww. Daarnaast wil ik een vaststellingsovereenkomst. Daar is geen advocaat voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Ik kan het verkeerd hebben maar je wekt de indruk dat je dondersgoed weet wat je wilt, alleen wil je het nog eens bevestigd hebben door mede tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Tjebakka schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:47:
Ik heb hiervoor een jaar gefreelanced dus volgens mij geen recht op ww. Daarnaast wil ik een vaststellingsovereenkomst. Daar is geen advocaat voor nodig.
Door deze maand werk, heb je recht op 3mnd ww. De basis zeg maar.

Kijk even op dr site van t uwv op hoeveel maanden je recht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Ik kan niet meer bij het wachwoordbestand.. Ik denk dat ik zo naar huis ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Tjebakka schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:15:
Ik kan niet meer bij het wachwoordbestand.. Ik denk dat ik zo naar huis ga.
Wat bedoel je hier precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Wachtwoorden zijn gewijzigd van programma's die ik 99% van de tijd nodig heb. En ik ben uit het wachtwoordenbestand gegooid in google drive. Ik heb gevraagd of dit per ongeluk is of dat we zo een gesprek hebben. Het is het laatste. Dus daar wacht ik nu op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Tjebakka schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:25:
Wachtwoorden zijn gewijzigd van programma's die ik 99% van de tijd nodig heb. En ik ben uit het wachtwoordenbestand gegooid in google drive. Ik heb gevraagd of dit per ongeluk is of dat we zo een gesprek hebben. Het is het laatste. Dus daar wacht ik nu op
Sterkte dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je hebt toch geen ww nodig als je uitzicht hebt op een andere baan? Ontslag met wederzijds goedvinden lijkt me verder niet zo'n probleem. Stel het gewoon voor,

27 procent loonsverlaging binnen een maand is wel erg vreemd. Lijkt me dat je dat toch die 6 maanden afwacht als bedrijf (je hebt toch ook een inwerktijd enzo).

[edit]sterkte

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:23
Tjebakka schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:25:
Succes! Weet je inmiddels wat ze nu definitief willen / gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat hij onderweg naar huis is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 18:03
raar verhaal dit. niet alleen vanwege de manier van handelen van de werkgever, maar de drang naar de sociale voorzieningen terwijl hij per 1 april ofzo (dat is dus over een week) een nieuwe baan zou hebben etc etc.

Ik denk eigenlijk zelf dat het wel meevalt met hoeveel bedrijven hem willen hebben, maar dat dat vooral een beetje grootspraak is. Het hameren op het willen hebben van een vaststellingsovereenkomst wijst me in de richting van dat die nieuwe baan helemaal niet zo zeker is.

Als ik daar dan bij combineer dat hij in het verleden al eens eerder een vaststellingsovereenkomst heeft getekend, en nu bij deze werkgever (in de ogen van de werkgever) zijn werk ook niet goed doet, dan zou ik me toch eens gaan afvragen of ik niet wat meer naar mezelf zou moeten kijken en daar wat dingen veranderen.

Of mag ik dat niet zeggen?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Het mag best, maar wat wil je daar mee bereiken? Het is irrelevant voor het beantwoorden van de vraag van de topicstarter, dus een nuttige toevoeging is het niet. Daarnaast is het aanvallend geformuleerd richting topicstarter, waarmee de kans dat die (ook gezien de rotsituatie waarin hij al zit) er goed op gaat reageren ook niet erg groot is. Ik zie dus weinig positiefs voorkomen uit jouw post. M.i. zou de vraag niet moeten zijn of je het mag zeggen, maar of je het zou moeten zeggen.

Tjebakka, succes met de narigheid en het vinden van iets anders. Ongeacht waar de verantwoordelijkheid voor de ellende ligt, kan ik me voorstellen dat dit er flink bij je inhakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 18:03
Anakha schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:02:
[...]

Het mag best, maar wat wil je daar mee bereiken? Het is irrelevant voor het beantwoorden van de vraag van de topicstarter, dus een nuttige toevoeging is het niet. Daarnaast is het aanvallend geformuleerd richting topicstarter, waarmee de kans dat die (ook gezien de rotsituatie waarin hij al zit) er goed op gaat reageren ook niet erg groot is. Ik zie dus weinig positiefs voorkomen uit jouw post. M.i. zou de vraag niet moeten zijn of je het mag zeggen, maar of je het zou moeten zeggen.

Tjebakka, succes met de narigheid en het vinden van iets anders. Ongeacht waar de verantwoordelijkheid voor de ellende ligt, kan ik me voorstellen dat dit er flink bij je inhakt.
Nou, voor deze situatie heeft hij daar natuurlijk niks aan, maar indien hij aan het begin van zijn carriere staat heeft hij daar wel wat aan, of nou ja, kan hij daar wat aan hebben. Overigens heb ik het niet zo zeer aanvallend bedoeld eigenlijk maar wel als kritisch, kijkend naar de hele situatie (omdat ik geloof in eigen verantwoordelijkheid en waar iets mis gaat hebben er vaak 2 schuld), maar besef me, teruglezend, dat je het wel kunt opvatten als aanvallend, terwijl dát niet de bedoeling was.

Dus aan TS, mijn excuus, want hoewel kritisch, was het geenszins mijn bedoeling aanvallend te zijn.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Anakha schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:02:
[...]

M.i. zou de vraag niet moeten zijn of je het mag zeggen, maar of je het zou moeten zeggen.
Zachte heelmeesters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maomanna schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:31:
Ik zie graag een duidelijkere bron dan 1 uit context geplaatst artikel uit het wetboek, en ik heb geen zin om het hele wetboek te gaan lezen om die context eruit te destilleren. Ik zie zo snel al in ieder geval 1 artikel dat jou tegenspreekt
1 Een arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege, wanneer de tijd is verstreken bij overeenkomst, bij de wet of door het gebruik aangegeven.
2 Voorafgaande opzegging is in dat geval nodig:
a indien zulks bij schriftelijk aangegane overeenkomst is bepaald;
b indien volgens de wet of het gebruik opzegging behoort plaats te vinden en daarvan niet, waar zulks geoorloofd is, bij schriftelijk aangegane overeenkomst is afgeweken.
3 Een arbeidsovereenkomst als bedoeld in lid 1 kan slechts tussentijds worden opgezegd indien voor ieder der partijen dat recht schriftelijk is overeengekomen.
4 Indien een voor onbepaalde tijd aangegane arbeidsovereenkomst, die anders dan door rechtsgeldige opzegging of door ontbinding door de rechter is geëindigd, éénmaal of meermalen is voortgezet door een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met tussenpozen van niet meer dan drie maanden, is in afwijking van lid 1 voor de beëindiging van die laatste arbeidsovereenkomst voorafgaande opzegging nodig. De termijn van opzegging wordt berekend vanaf het tijdstip van totstandkoming van de arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
5 Van een voortgezette arbeidsovereenkomst als bedoeld in lid 4 is eveneens sprake indien eenzelfde werknemer achtereenvolgens in dienst is geweest bij verschillende werkgevers die redelijkerwijze geacht moeten worden ten aanzien van de verrichte arbeid elkanders opvolger te zijn.
6 Voor de beëindiging van een voor onbepaalde tijd aangegane arbeidsovereenkomst is voorafgaande opzegging nodig.
7 Een beding, krachtens hetwelk de arbeidsovereenkomst van rechtswege eindigt wegens het in het huwelijk treden van de werknemer of wegens het aangaan van een geregistreerd partnerschap door de werknemer, is nietig.
8 Een beding, krachtens hetwelk de arbeidsovereenkomst van rechtswege eindigt wegens zwangerschap of bevalling van de werkneemster, is nietig.
Het door jou aangehaalde artikel gaat over opzegtermijnen. Bij een contract voor bepaalde tijd is er geen opzegtermijn, dus is het artikel niet van toepassing.

Ook zowat het hele internet spreekt je tegen. Verderop zeg je ook dat het altijd al zo was, dat is sowieso onwaar - daar zijn hele topics hier op GoT over volgeschreven. Een contract voor bepaalde tijd zonder opzegtermijn had geen opzegtermijn van rechtswege. Zoek maar eens op "opzeggen tijdelijk contract".

Er zijn inderdaad wat wijzigingen geweest per 1 januari 2015 voor contracten van bepaalde tijd (zoals de aanzegplicht en wijzigingen aan contractketens), en er komen er nog een paar wijzigingen aan per 1 juli 2015. Echter lees ik nergens terug dat er een wettelijke opzegtermijn is opgenomen. http://www.personeelensalaris.nl/wet_werk_en_zekerheid

rijksoverheid.nl zegt:
Heeft u een tijdelijk contract en wilt u tussentijds ontslag nemen? Dat kan alleen als u daar vooraf afspraken over heeft gemaakt in de arbeidsovereenkomst.
Ik kan hier maar 1 conclusie uit trekken: de topicstarter kan zijn contract niet eenzijdig opzeggen.

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2015 12:05 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Just_A_User schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:47:
raar verhaal dit. niet alleen vanwege de manier van handelen van de werkgever, maar de drang naar de sociale voorzieningen terwijl hij per 1 april ofzo (dat is dus over een week) een nieuwe baan zou hebben etc etc.

Ik denk eigenlijk zelf dat het wel meevalt met hoeveel bedrijven hem willen hebben, maar dat dat vooral een beetje grootspraak is. Het hameren op het willen hebben van een vaststellingsovereenkomst wijst me in de richting van dat die nieuwe baan helemaal niet zo zeker is.

Als ik daar dan bij combineer dat hij in het verleden al eens eerder een vaststellingsovereenkomst heeft getekend, en nu bij deze werkgever (in de ogen van de werkgever) zijn werk ook niet goed doet, dan zou ik me toch eens gaan afvragen of ik niet wat meer naar mezelf zou moeten kijken en daar wat dingen veranderen.

Of mag ik dat niet zeggen?
Hier reageer ik graag nog even op. Ik heb vorig jaar de stap gemaakt om voor mezelf te beginnen. Daar is toen ook een vaststellingsovereenkomst uit voort gekomen omdat het bedrijf waar ik werkte niet meer werk voor mij had en ik de wens had om snel voor mezelf te beginnen. Vanuit dat bedrijf heb ik ook klanten meegekregen en een mooie financiele springplank van gekregen. Om maar even aan te geven dat dat echt op hele goede voet is gegaan. Ik ben daar nog af en toe om bij te praten en kan daar nog steeds hartstikke goed met iedereen. Maar dat terzijde.

Ik had weinig oren naar het uitzitten van mijn contract vanwege de ontstane situatie. Zij waren in de veronderstelling dat er een geldige proeftijd was maar dat blijkt niet zo te zijn. Zij stelden voor dat ik 'gericht werk' zou krijgen en m'n 6 maanden uit zou zitten. Daarna heb ik ze gewezen op een vaststellingsovereenkomst. Dat heb ik vanochtend uitonderhandeld. Ze zagen zelf ook wel in dat 6 maanden niet op je plek zitten een fijne situatie zou zijn. De details laat ik achterwege, maar we zijn op goede voet uit elkaar en dat komt ook zwart op wit. Allebei onze verliezen genomen zeg maar.

Voor nu heb ik een mooie freelanceklus binnen waar ik me ook op ga richten en ik heb wat gesprekken op de agenda staan met andere mogelijke werkgevers, waaronder eentje die erg enthousiast is. Nog niks is zeker maar ik maak me eerlijk gezegd geen zorgen over het vinden van iets anders.

Ik zit nu inderdaad thuis voor degenen die zich dat afvragen ;) Ben opgelucht met hoe dit uiteindelijk is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
PatrickH89 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:28:
Los van de rest van het verhaal is dit natuurlijk onzin. Het UWV accepteert een (goed opgestelde, laat controleren door een jurist) opzegging met wederzijds goedvinden gewoon als 'niet-verwijtbaar'.
Een voortijdige opzegging van een contract voor bepaalde tijd?

Je verhaal klopt zonder meer voor contracten voor onbepaalde tijd. Opzegging daar is redelijk, juist omdat die anders alleen kunnen eindigen door pensioenering, faillisement of overlijden.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hij zegt: opzegging met wederzijds goedvinden. Ook een contract voor bepaalde tijd kun je gewoon ontbinden als beide partijen het eens zijn. Voor onbepaalde tijd is geen wederzijds goedvinden nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2015 14:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heeft de TS zijn werkgever al ingelicht dat hij nieuw werk op het oog heeft?

Anders is denk ik het beste wat je ervan kan maken is een maandsalaris als oprot premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De loophole-vinder in mij denkt dan meteen: je kunt toch ook gewoon lekker beginnen bij je nieuwe baan en gewoonweg niet meer opdraven bij je vorige baan? Wat gaat ie doen, je ontslaan op staande voet? :P Maar zo simpel zal het wel niet zijn. Kan daar ook nog iets van een boeteclausule bij zitten?

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ja, de boete bij terecht ontslag (van de werknemer) op staande voet is de opzegtermijn. Oftewel, als jij terecht op staande voet ontslagen bent, terwijl je contract nog 5 maanden zou duren en er geen tussentijdse opzegging mogelijk is, ben je 5 maanden salaris aan je werkgever verschuldigd. 3e Pagina, onder kopje schadevergoeding aan werkgever

Uiteraard moet daar eerst de rechter nog iets over zeggen als je er samen niet uit komt, maar goed.

[ Voor 33% gewijzigd door Ardana op 25-03-2015 15:03 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Deveon schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:21:
Heeft de TS zijn werkgever al ingelicht dat hij nieuw werk op het oog heeft?

Anders is denk ik het beste wat je ervan kan maken is een maandsalaris als oprot premie.
Neen (is ook nog niks concreets, slechts een afspraak in de agenda) en ja, dat heb ik nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ardana schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:59:
Ja, de boete bij terecht ontslag (van de werknemer) op staande voet is de opzegtermijn. Oftewel, als jij terecht op staande voet ontslagen bent, terwijl je contract nog 5 maanden zou duren en er geen tussentijdse opzegging mogelijk is, ben je 5 maanden salaris aan je werkgever verschuldigd. 3e Pagina, onder kopje schadevergoeding aan werkgever

Uiteraard moet daar eerst de rechter nog iets over zeggen als je er samen niet uit komt, maar goed.
Ok geen ideale weg om te bewandelen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
.oisyn schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:40:
[...]

Ik zie graag een duidelijkere bron dan 1 uit context geplaatst artikel uit het wetboek, en ik heb geen zin om het hele wetboek te gaan lezen om die context eruit te destilleren. Ik zie zo snel al in ieder geval 1 artikel dat jou tegenspreekt

[...]

Het door jou aangehaalde artikel gaat over opzegtermijnen. Bij een contract voor bepaalde tijd is er geen opzegtermijn, dus is het artikel niet van toepassing.

Ook zowat het hele internet spreekt je tegen. Verderop zeg je ook dat het altijd al zo was, dat is sowieso onwaar - daar zijn hele topics hier op GoT over volgeschreven. Een contract voor bepaalde tijd zonder opzegtermijn had geen opzegtermijn van rechtswege. Zoek maar eens op "opzeggen tijdelijk contract".

Er zijn inderdaad wat wijzigingen geweest per 1 januari 2015 voor contracten van bepaalde tijd (zoals de aanzegplicht en wijzigingen aan contractketens), en er komen er nog een paar wijzigingen aan per 1 juli 2015. Echter lees ik nergens terug dat er een wettelijke opzegtermijn is opgenomen. http://www.personeelensalaris.nl/wet_werk_en_zekerheid

rijksoverheid.nl zegt:

[...]

Ik kan hier maar 1 conclusie uit trekken: de topicstarter kan zijn contract niet eenzijdig opzeggen.
Dit is later al aangekaart door een ander.

We kennen zijn contract niet. Als er wel in staat dat het tussentijds opgezegd kan worden, dan is het artikel wel van toepassing. Als het er niet in staat is wederzijds goedvinden de enigste optie. Anders half jaar uitzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Nee, hoewel het ook een risico-afweging is: heb je het idee dat de werkgever het er wel bij zal laten zitten (en dat je bij je nieuwe werkgever weer voldoende WW-rechten kan opbouwen), dan kun je het risico nemen. Maar goed, op zeer spelen is het dus niet.

Als de werkgever toch al van je af wil, ligt het er dus aan hoe ranculeus hij is. Maar ik kan me voorstellen dat ontslag op staande voet nemen cq gewoon niet meer op komen dagen best bij kan dragen aan de rancune van de werkgever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maomanna schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:14:
[...]

Dit is later al aangekaart door een ander.
Niet om te mierenneuken ofzo, en wellicht heb ik een post gemist, maar de enige aankaarting die ik zie gaat over contracten afgesloten vóór 2015. Maar het wijst erop dat er helemaal geen wijziging is geweest die een wettelijke opzegtermijn toevoegt aan contracten voor bepaalde tijd. Dus ook voor contracten ná 2015 heb je niet automatisch een maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
edit:
overbodige post al door andere neergezet

[ Voor 86% gewijzigd door Ikke_Niels op 25-03-2015 15:48 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
.oisyn schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:24:
[...]

Niet om te mierenneuken ofzo, en wellicht heb ik een post gemist, maar de enige aankaarting die ik zie gaat over contracten afgesloten vóór 2015. Maar het wijst erop dat er helemaal geen wijziging is geweest die een wettelijke opzegtermijn toevoegt aan contracten voor bepaalde tijd. Dus ook voor contracten ná 2015 heb je niet automatisch een maand opzegtermijn.
_Arthur in "Proeftijd opgenomen, nietig?"

De bron, de wettekst, is duidelijk genoeg lijkt me. Staat goed beschreven wat wel en niet kan. Is opgenomen in de AO of CAO dat er tussentijds opgezegd kan worden, dan mag het wel. niet opgenomen dan mag het niet. we hoeven er verder geen discussie meer over te voeren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

offtopic:
Dat zeg ik. Arthur zegt "niet bij contracten die zijn afgesloten vóór 2015". Ik zeg: ook bij contracten die zijn afgesloten vanaf 2015. Ik wil dit nuanceverschil wel even helder hebben. Er is niets veranderd in 2015 wat betreft opzegtermijn voor tijdelijke contracten.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
En per 1 april begin ik ergens anders! * Tjebakka is een blij man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hoe heb je het nu opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Vaststellingsovereenkomst met de eerder genoemde voorwaarden

[ Voor 41% gewijzigd door Tjebakka op 27-03-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:05:
offtopic:
Dat zeg ik. Arthur zegt "niet bij contracten die zijn afgesloten vóór 2015". Ik zeg: ook bij contracten die zijn afgesloten vanaf 2015. Ik wil dit nuanceverschil wel even helder hebben. Er is niets veranderd in 2015 wat betreft opzegtermijn voor tijdelijke contracten.
Ik wilde er al niet over beginnen, maar je hebt helemaal gelijk. De WWZ heeft daar niets aan veranderd en indien niet in je contract/cao/etc. staat, dient ook de medewerker bij een tijdelijk contract gewoon zijn tijd uit te dienen! Gebruikelijk is echter dat de medewerker wel mag opzeggen, redelijke standaard contractbepaling. Moet er dus wel instaan!
Pagina: 1