Gesloten over-ear koptelefoon <150

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoioi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe kwaliteits koptelefoon voor op de zaak. Hij moet ook comfortabel zijn want ik heb hem gemiddeld 6 uur per dag op, in lange sessies. Ik heb een vrij dikke kop ;)

Budget ligt tussen de 50 en 150 euro of tot max 110 dollar in het geval van importeren uit USA en 60 dollar in het geval het uit China komt. Dit is inclusief BTW en verzending

Ik wil het apparaat gebruiken om tijdens het werk (web-dev) mijn muziekjes te kunnen luisteren zonder overlast te veroorzaken. Output wordt verzorgd door of mijn macbook (geen vrije usb poorten, enkel 3,5mm(

In eerste instantie kwam ik bij de Grado's SR60 en SR80 uit, deze zijn echter volledig open en ik zou daarmee mijn collegae overlast geven. Dit is wel ongeveer de geluidskwaliteit waar ik naar zoek.

Ik ben zelf nauwelijks bekend in de audio wereld maar ik weet dat Grado geluidskwaliteit leverd, helaas enkel in open design.
Is er een concurrent die eenzelfde focus heeft (geluidskwaliteit ipv prioriteit geven extern design) maar ook gesloten materiaal aanbiedt?

TL:DR

Gezocht: Kwaliteitskoptelefoon:
  • Budget<150
  • Gesloten Over-Ear
  • 3,5mm jack
  • Geen versterker nodig
  • Comfortabel en met verwisselbare kussentjes
  • Importeren mogelijjk
Headset mag ook, indien de huidige macbook pro retina 13 inch kan omgaan met 3 polige 3,5mm pluggen en de headset dus via een 3polige 3,5mm plug gaat en niet USB.

M.b.t. audio in en out via dezelfde 3,5mm jack op een macbook: https://discussions.apple.com/thread/4020657
Helaas en natuurlijk alleen met Apple randapparatuur. Wat een absolute no-go is gezien de geluidskwaliteit

Ik ga vanavond zelf wat kandidaten proberen uit te zoeken, maar brands anders dan Sennheiser zijn welkom.

Alvast bedankt

p.s. Ik had deze vraag liever gesteld in het koptelefoon topic, alleen kon ik deze niet meer vinden
offtopic:
Er was zo'n topic waarin zowel IEM als koptelefoons werden behandelt totdat IEMs een eigen topic kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:39
Beyerdynamic DT-770? Is er een 250, 80 en 32 Ohm versie. Die 32 is speciaal voor MP3-spelers, maar de 80 moet ook kunnen, vermoed ik.

Ik gebruik zelf overigens een Shure 215. Dat is wel een in-ear, maar comfortabel en zéér goed geluid en schermt omgevingsgeluid erg goed af. Al heb ik (helaas) ervaren dat de 315 nog een nét mooier klankbeeld geeft... Maar ja. Ook weer flink duurder.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
Ik kan de Audio-Technica ATH-M50X aanraden. Valt mooi binnen je budget met 139,- en wordt erg goed ontvangen door reviews.

Erg mooi gesloten headphone. Je hoort niemand meer om je heen, maar er is ook niemand die last heeft van jouw muziek.

Afbeeldingslocatie: http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/chuya-online/cabinet/items10/84274.jpg
Komt met drie kabels met standaard 3,5mm jack einde. Een korte en lange recht koord en een gedraaid koord. Die laatste vind ik zelf erg prettig.

http://tweakers.net/price...d=Audio-Technica+ATH-M50X

[ Voor 48% gewijzigd door sebasmeer op 24-03-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Dankje wel allebei voor de uitgebreide reacties :)
Cass Casey schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:27:
Beyerdynamic DT-770? Is er een 250, 80 en 32 Ohm versie. Die 32 is speciaal voor MP3-spelers, maar de 80 moet ook kunnen, vermoed ik.

Ik gebruik zelf overigens een Shure 215. Dat is wel een in-ear, maar comfortabel en zéér goed geluid en schermt omgevingsgeluid erg goed af. Al heb ik (helaas) ervaren dat de 315 nog een nét mooier klankbeeld geeft... Maar ja. Ook weer flink duurder.
In-ear is helaas geen optie. Ik krijg last van hyperacousis en tinnitus bijn het dragen van in-ears.
Die DTT 770 is inderdaad een hele goede optie.

kun je misschien wat toelichten over de Ohm versies?
95% van de tijd hangt ie via de 3,5mm aan de macbook. Incidenteel gebruik ik hem via mijn nexus 5, dit is een leuke bijkomstigheid en niet waarvoor ik hem primair koop.
sebasmeer schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:34:
Ik kan de Audio-Technica ATH-M50X aanraden. Valt mooi binnen je budget met 139,- en wordt erg goed ontvangen door reviews.

Erg mooi gesloten headphone. Je hoort niemand meer om je heen, maar er is ook niemand die last heeft van jouw muziek.

[afbeelding]
Komt met drie kabels met standaard 3,5mm jack einde. Een korte en lange recht koord en een gedraaid koord. Die laatste vind ik zelf erg prettig.

Dank ziet er mooi uit, lijkt alleen iets meer plastic fantastic te zijn.
Ik ben daarnaast niet bekend met het merk, maar het merk zou qua kwaliteit vergelijkbaar zijn met Beyer? (geluids- en bouwkwali?)

Ik heb in ieder geval 2 serieuze kandidaten waar ik me verder in ga verdiepen. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Effe kort door de bocht: hoe hoger de impedantie (de Ohm-waarde), hoe minder hard de koptelefoon gaat bij lage vermogens. Mijn advies: neem de 80 Ohm versie en neem eventueel een klein versterkertje erbij indien nodig. Ik ben zelf groot fan van mijn lieftallige Fiio E06. Niet omdat het geluid harder kan, maar vooral "voller" is. De koptelefoon wordt makkelijker aangestuurd.

De ATH-M50X die sebasmeer aanraadt is wel een erg populaire koptelefoon. Ik ken hem zelf niet, maar de recensies zijn lovend. Als je beide modellen ergens kunt beluisteren, zou ik het niet nalaten. Maar of je nu zou gaan voor de DT770 of de ATH-M50: beiden geen miskoop. De laatste is overigens beter geschikt voor mobiele apparaten vanwege zijn lage impedantie (38Ω).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Aan de onderkant (eronder zelfs nog) van het budget vind je de Superlux HD661. Het is bijna diefstal, de prijs/kwaliteit verhouding :)

Zelf heb ik een Sennheiser HD-25 en een AKG K701, waarbij ik de voorkeur heb voor de eerste. Let wel op: als je een brildrager bent, dan is over-ear nooit ideaal en zit on-ear vele malen comfortabeler.

Wat betreft je connectie: onderzoek ook eens de optie van een externe DAC. Als je een paar euro neerlegt voor een kwalitatieve koptelefoon, dan betaalt dat zich extra uit bij het gebruik van een goede DAC! De hierboven genoemde Fiio is al een hele goede.

[ Voor 28% gewijzigd door herofruit op 25-03-2015 14:21 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Cass Casey schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:32:
Effe kort door de bocht: hoe hoger de impedantie (de Ohm-waarde), hoe minder hard de koptelefoon gaat bij lage vermogens. Mijn advies: neem de 80 Ohm versie en neem eventueel een klein versterkertje erbij indien nodig. Ik ben zelf groot fan van mijn lieftallige Fiio E06. Niet omdat het geluid harder kan, maar vooral "voller" is. De koptelefoon wordt makkelijker aangestuurd.

De ATH-M50X die sebasmeer aanraadt is wel een erg populaire koptelefoon. Ik ken hem zelf niet, maar de recensies zijn lovend. Als je beide modellen ergens kunt beluisteren, zou ik het niet nalaten. Maar of je nu zou gaan voor de DT770 of de ATH-M50: beiden geen miskoop. De laatste is overigens beter geschikt voor mobiele apparaten vanwege zijn lage impedantie (38Ω).
herofruit schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:17:
Aan de onderkant (eronder zelfs nog) van het budget vind je de Superlux HD661. Het is bijna diefstal, de prijs/kwaliteit verhouding :)

Zelf heb ik een Sennheiser HD-25 en een AKG K701, waarbij ik de voorkeur heb voor de eerste. Let wel op: als je een brildrager bent, dan is over-ear nooit ideaal en zit on-ear vele malen comfortabeler.

Wat betreft je connectie: onderzoek ook eens de optie van een externe DAC. Als je een paar euro neerlegt voor een kwalitatieve koptelefoon, dan betaalt dat zich extra uit bij het gebruik van een goede DAC! De hierboven genoemde Fiio is al een hele goede.
Is een externe DAC nodig voor bij de huidige macbook pro retina 13? Voor incidenteel mobiel gebruik vind ik een externe DAC te groot. Mijn nexus 5 is me al te groot in de zak en als daar nog een blok bij moet?? Dat is helaas geen optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay

When it sounds to good to be true, it probably is.
Zo was ik in eerste instantie helemaal lyrisch over Xiaomi Pistons 2, maar nu een half jaar verder merk ik dat er veel meer ruis is dan in het begin (in het begin werd die veroorzaakt door gebrekkige shielding van de kabel).

Aanschafprijs is ook niet echt een issue aangezien ik hem van mijn bedrijfsbudget haal. Dus liever bewezen kwaliteit, met goede garantie.

[ Voor 6% gewijzigd door eL_Jay op 25-03-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

pricewatch: Beyerdynamic Custom One Pro (Zwart) is ook erg leuk, lage impedantie, zeer comfy en lekker gesloten. Lijkt volgens mij heel erg op de DT-770, maar heeft verstelbare basspoorten en een snoer welke eraf kan, en ziet er imo een stuk beter uit dan de DT-770.

De M50x zou idd goed klinken, maar ik hoor veel klachten over het feit dat hij niet heel lekker zou zitten, vandaar dat ik voor de COP ben gegaan.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Een DAC is niet nodig. De Fiio is ook geen DAC. Dit is een versterkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
My bad, ik zag een USB poort en ging er in alle vlugheid vanuit dat het een DAC betrof. Als je een rMBP hebt is een DAC inderdaad niet nodig, daarvan is de DAC al van redelijk/prima kwaliteit.

Interessant (en jammer..) van die Xiaomi Pistons 2, daar hoorde je inderdaad veel goede verhalen over. Time will tell!

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Shortlist:
  • BD DT 770 Pro 80 Ohm
  • BD Custom One Pro Plus White (super lelijk, en slechts 16 Ohm, maar ziet er wel uber comfi uit, meer dan de zwarte variant helaas :()
  • ATH M50X 38 Ohm
De DT770 heeft als voordeel de hogere Ohm waarde en is de lichtste van de drie

De One Pro Plus is met 400 gram relatief zwaar en heeft een lage Ohm waarde. (lijkt me haast te zwaar voor comfort)

De ATH M50X is met nog geen 300 gram relatief licht en heeft een gemiddelde Ohm waarde.

De One Pro Plus heeft eigelijk onvoldoende meerwaarde t.o.v. de andere 2. Moeilijk Moeilijk.

Is frequentiebereik ook nog iets om naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidjedewitje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 08:56
eL_Jay schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:07:
Shortlist:
  • BD DT 770 Pro 80 Ohm
  • BD Custom One Pro Plus White (super lelijk, en slechts 16 Ohm, maar ziet er wel uber comfi uit, meer dan de zwarte variant helaas :()
  • ATH M50X 38 Ohm
De DT770 heeft als voordeel de hogere Ohm waarde en is de lichtste van de drie

De One Pro Plus is met 400 gram relatief zwaar en heeft een lage Ohm waarde. (lijkt me haast te zwaar voor comfort)

De ATH M50X is met nog geen 300 gram relatief licht en heeft een gemiddelde Ohm waarde.

De One Pro Plus heeft eigelijk onvoldoende meerwaarde t.o.v. de andere 2. Moeilijk Moeilijk.

Is frequentiebereik ook nog iets om naar te kijken?
Heb zelf enkele uren naar de Custom One pro kunnen beluisteren en vond dat het geluid iets neutraler dan de Audio technica was, maar dat de Audio Technica iets gedetailleerder was.
Het gewicht van de Beyerdynamic was wel duidelijk zwaarder dan de M50X, maar hij is niet zo zwaar dat het echt oncomfortabel is.
Het voordeel bij de custom one pro is wel dat je ook de hoofdbandkussens kan vervangen en dat kan bij de M50X niet.
Ik ben zelf destijds voor de M50 gegaan (de m50X was er toen nog niet) en nogsteeds zeer te vreden over. Alleen de soundstage is niet geweldig, maar dat is algemeen bekent bij gesloten hoofdtelefoons.

Heb je de optie om naar de hoofdtelefoons te luisteren voordat je ze koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:10

Mavamaarten

Omdat het kan!

sebasmeer schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:34:

[afbeelding]

Ik heb hem zelf ook en kan je niet echt in jouw beschrijving vinden. Ja, het geluid is geweldig, maar ik vind hem niet zo heel comfortabel (niet slecht ook niet, maar ik zou het er geen 6u mee volhouden). Daarbij is de geluidsisolatie ook niet zo fantastisch, op de tram/bus hoor je echt nog veel achtergrondgeluid.

De ATH-M50x is een fantastische koptelefoon maar ik zou hem niet echt aanraden voor de TS.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakehh
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-10 15:32
Ik heb de Beyerdynamic DT770 Pro momenteel te koop en zo te horen lijkt hij mij ideaal voor jou, dus mocht je willen kan je hem van mij overnemen voor een leuke prijs. Ik heb er gister gloednieuwe earpads op gedaan en gebruik hem zelf niet meer dus hij is zowat als nieuw. Zie hier de tweakers advertentielink:

V&A aangeboden: Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm (Grijs, Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Jakehh schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:59:
Ik heb de Beyerdynamic DT770 Pro momenteel te koop en zo te horen lijkt hij mij ideaal voor jou, dus mocht je willen kan je hem van mij overnemen voor een leuke prijs. Ik heb er gister gloednieuwe earpads op gedaan en gebruik hem zelf niet meer dus hij is zowat als nieuw. Zie hier de tweakers advertentielink:

V&A aangeboden: Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm (Grijs, Zwart)
Ik heb er niet veel verstand van maar 250Ohm is in ieder geval teveel voor mij.

De m50x is helaas nergens leverbaar en de DT 770 is in geen fysieke winkel verkrijgbaar :(
Testen zit er helaas niet in.

Kan iemand me een Ohm-age aanraden? Twijfel zelf tussen de 32 en 80 Ohm variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:28
eL_Jay schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:30:
[...]

Ik heb er niet veel verstand van maar 250Ohm is in ieder geval teveel voor mij.

De m50x is helaas nergens leverbaar en de DT 770 is in geen fysieke winkel verkrijgbaar :(
Testen zit er helaas niet in.

Kan iemand me een Ohm-age aanraden? Twijfel zelf tussen de 32 en 80 Ohm variant.
m50x is wel te koop bij amazon.de. En je kan hificorner proberen, 5-8 dagen levering, en als er een winkel in de buurt is kan je hem wel bestellen en proberen (na koop evt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
JeyJey schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:52:
[...]

m50x is wel te koop bij amazon.de. En je kan hificorner proberen, 5-8 dagen levering, en als er een winkel in de buurt is kan je hem wel bestellen en proberen (na koop evt)
M50x valt definitief af vanwege plastic fantastic en zeer laag draagcomfort t.o.v. de DT 770.

Ik ga definitief voor de BD DT 770, ik ben er alleen nog niet uit welk Ohmage. (heeeeeeel misschien dat ik voor een BD Custom One Pro ga als die comfortabeler blijkt, maar daarvoor moet ik dus een winkel hebben waar ik beiden kan passen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:28
eL_Jay schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:58:
[...]

M50x valt definitief af vanwege plastic fantastic en zeer laag draagcomfort t.o.v. de DT 770.

Ik ga definitief voor de BD DT 770, ik ben er alleen nog niet uit welk Ohmage. (heeeeeeel misschien dat ik voor een BD Custom One Pro ga als die comfortabeler blijkt, maar daarvoor moet ik dus een winkel hebben waar ik beiden kan passen)
qua uiterlijk vind ik de BD's juist flink tegenvallen, t.o.v. de m50x. Heb de blauwe variant wel, die is wel wat mooier dan de zwarte vind ik. Comfort kan wat beter, maar ik geloof dat dat vanzelf beter wordt na indragen.

verder is portability een belangrijke factor voor me, ivm gebruik tijdens reizen. De m50x vond ik daarin een stuk handiger ivm kunnen 'opvouwen'

[ Voor 9% gewijzigd door JeyJey op 01-04-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
JeyJey schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:05:
[...]

qua uiterlijk vind ik de BD's juist flink tegenvallen, t.o.v. de m50x. Heb de blauwe variant wel, die is wel wat mooier dan de zwarte vind ik. Comfort kan wat beter, maar ik geloof dat dat vanzelf beter wordt na indragen.

verder is portability een belangrijke factor voor me, ivm gebruik tijdens reizen. De m50x vond ik daarin een stuk handiger ivm kunnen 'opvouwen'
Uiterlijk boeit me nog minder dan nix ;) (En zelfs dan zijn de DT 770 nog een stuk mooier dan Beats)
portability boeit me zeer weinig aangezien deze voor op kantoor i.c.m. een Macbook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Vraag bij Baxshop even advies. Zéér prettige winkel, vind ik. Klantenservice is zeer goed. Heb er flink wat studiospul en koptelefoons gekocht. Zelf zou ik voor de 80 Ohm gaan. Gaat die niet hard genoeg, koop je er een versterkertje bij. Wordt 't geluid nog beter van ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:55

mr_petit

opperprutser

eL_Jay schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:58:
[...]

Ik snap het niet helemaal, maar volgens mij heb je ze beide nog nooit in het echt gezien laat staan opgehad? :?

Toevallig zag ik laatst schoenen bij zalando, maar op het scherm zag ik al dat ze niet lekker zaten _O-

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door eL_Jay op 01-04-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
mr_petit schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:32:
[...]

Ik snap het niet helemaal, maar volgens mij heb je ze beide nog nooit in het echt gezien laat staan opgehad? :?

Toevallig zag ik laatst schoenen bij zalando, maar op het scherm zag ik al dat ze niet lekker zaten _O-
Inderdaad. Aangezien ze nergens in Eindhoven fysiek verkrijgbaar zijn ben ik aangewezen op onderzoek.

Ik heb uitgebreid onderzoek gedaan op Head Fi:
De longlist was DT 770 Pro, COP, WS99, Momentum en M50x.

De momentum en WS99 zijn buiten budget. De geluidskwaliteit van de DT 770 schijnt beter te zijn die van de COP en M50x. De M50x is daarnaast voornamelijk van plastic en geven meerdere mensen aan dat ze maximaal 30 minuten met de headset op zitten zonder er last van te krijgen. (praktisch iedereen waar ik wat van lees)

Het comfort schijnt van de WS99 en Momentum subliem te zijn en de COP schijnt minder te klemmen dan de DT 770, echter is de COP 100 gram zwaarder.

Blijven alleen de COP en DT 770 Pro over. Deze ga ik mogelijk wet koop op afstanden om ze te kunnen testen.

De COP is er alleen in lage Impedantie. De DT 770 Pro is er in meerdere smaakjes en ik wil eerst weten welk smaakje tweakers mij aanraden.

Als jouw zalando schoenen volledig van PE zijn, in een te kleine maat en gericht op klompvoeten, dan kan ik op basis van de specs al zien dat die schoen mij niet lekker zal zitten hoor ;)

[ Voor 14% gewijzigd door eL_Jay op 01-04-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:55

mr_petit

opperprutser

Ja maar ik noem dit dus nauwelijks 'onderzoek'.
De 1 zal zeggen dat een levi 501 spijkerbroek heerlijk zit, en de ander vind 'm verschrikkelijk. Zo is dat bij koptelefoons ook.
En de beyer heeft ook gewoon schelpen van plastic. Volgens mij heb je dat niet door.
Het enige verschil is dat bij de dt770 de beugels van metaal zijn en bij de m50x van plastic. Maar die beugels zullen daardoor denk ik niet sneller breken; de m50x is geroemd om z'n degelijkheid (ze noemen het dan ook specifiek een studio koptelefoon).
Misschien zou je eens moeten vragen waar ze precies last van krijgen als ze 30 minuten die m50x ophebben, en dan kijken of dat ook op jou van betrekking zou kunnen zijn.

Maar goed, je moet vooral je geld spenderen aan het product waarbij jij je het meest comfortabel voelt :)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Nou, nou. Niet boos worden! ;-)

Voorop gesteld: aan beide koptelefoons heb je absoluut geen miskoop. Draagcomfort is iets persoonlijks. Van beide modellen zullen voor- en tegenstanders zijn. Grootste verschil is dat de BD oorkussen van velours heeft en de AT van "leer". En wat mr_petit zegt: de AT is makkelijker op te vouwen. Wellicht handig in combi met een macbook, maar als je toch niet verplaatst, valt dat voordeel weer weg.

Als je de modellen nergens even kunt proberen en af moet gaan op recensies en specs: de BD is iets minder zwaar dan de AT. De AT gaat tot 27Hz, tegen 35 van de BD (hoe het zit met de curve staat er niet bij...). Bij de AT kan je de kabel afnemen en dus vervangen (er worden er zelfs drie meegeleverd). Bij de BD kan dat niet. Ténzij je voor de COP kiest.

Anyway: hak de knoop gewoon door en kies er eentje. ;-) Waarschijnlijk heb je onbewust toch al een keuze gemaakt. En het is ook weer geen bedrag waar je jaren van krom moet liggen... (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
mr_petit schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:54:
Ja maar ik noem dit dus nauwelijks 'onderzoek'.
De 1 zal zeggen dat een levi 501 spijkerbroek heerlijk zit, en de ander vind 'm verschrikkelijk. Zo is dat bij koptelefoons ook.
En de beyer heeft ook gewoon schelpen van plastic. Volgens mij heb je dat niet door.
Het enige verschil is dat bij de dt770 de beugels van metaal zijn en bij de m50x van plastic. Maar die beugels zullen daardoor denk ik niet sneller breken; de m50x is geroemd om z'n degelijkheid (ze noemen het dan ook specifiek een studio koptelefoon).
Misschien zou je eens moeten vragen waar ze precies last van krijgen als ze 30 minuten die m50x ophebben, en dan kijken of dat ook op jou van betrekking zou kunnen zijn.

Maar goed, je moet vooral je geld spenderen aan het product waarbij jij je het meest comfortabel voelt :)
De m50x schijnt horizontale druk te veroorzaken (clamp). Gezien mijn dikke kop is dat een dealbreaker mb.t comfort. Vandaar dus de Beyer, daarnaast is bij de Beyer praktisch alles te vervangen. Daarnaast ga ik bij leer zweten en verwacht ik dat dat velour lekkerder zit.
Cass Casey schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:52:
Nou, nou. Niet boos worden! ;-)

Voorop gesteld: aan beide koptelefoons heb je absoluut geen miskoop. Draagcomfort is iets persoonlijks. Van beide modellen zullen voor- en tegenstanders zijn. Grootste verschil is dat de BD oorkussen van velours heeft en de AT van "leer". En wat mr_petit zegt: de AT is makkelijker op te vouwen. Wellicht handig in combi met een macbook, maar als je toch niet verplaatst, valt dat voordeel weer weg.

Als je de modellen nergens even kunt proberen en af moet gaan op recensies en specs: de BD is iets minder zwaar dan de AT. De AT gaat tot 27Hz, tegen 35 van de BD (hoe het zit met de curve staat er niet bij...). Bij de AT kan je de kabel afnemen en dus vervangen (er worden er zelfs drie meegeleverd). Bij de BD kan dat niet. Ténzij je voor de COP kiest.

Anyway: hak de knoop gewoon door en kies er eentje. ;-) Waarschijnlijk heb je onbewust toch al een keuze gemaakt. En het is ook weer geen bedrag waar je jaren van krom moet liggen... (hoop ik).
De keus is idd de DT 770.
250ohm is te zwaar voor mijn macbook.
80 Ohm schijnt muddy te klinken i.c.m. de macbook
32 Ohm geeft slechtere geluidskawaliteit maar kan zelfs door mijn nexus 5 van prik worden voorzien.

80 vs 32 Ohm is nu het dilemma. aangezien ik neit ga investeren in een amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
DT 770 Pro 80 Ohm is binnen.

Geluidskwaliteit is voldoende (heb geen lossless om het mee te testen) al lijkt ie wat schel. Niet echt een wauw factor wat ik er met 320 kb/s radio eruit krijg.

Bouwkwaliteit is wel oke, maar eerlijk gezegd niet wat ik van Duitse high-end had verwacht. (de connectors tussen schelpen en hoofdband zijn van plastic)

Comfort ga ik 2 weken in lange sessies testen en anders gaat ie weer retour. Hij lijkt namelijk nogal wat druk (klemmen) op mijn hoofd te veroorzaken, maar wellicht wordt dit minder als de velours ear-pads wat soepeler worden.

M.B.T. Ohm. 80 Ohm heeft zelfs met mijn nexus5 ruimschoots voldoende volume om tinnitus te veroorzaken ;)

[ Voor 43% gewijzigd door eL_Jay op 13-04-2015 11:33 ]

Pagina: 1