Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 20:45
Hallo Tweakers,

Ik heb een 3 jaar oude laptop die zijn werk nog prima kan doen. Het probleem is, hij word ontzettend heet. Zo heet dat hij idle 57-58 graden word en onder load schiet hij soms naar de 85 toe.

Als ik Netflix wil kijken of meerdere dingen ga doen, loopt hij vast en moet ik hem rebooten.

Het gaat om een Packerd Bell Easynote TK85 i3 380M 4gb werkgeheugen en een Kinston Snow V300 SSD.

Wat zou ik het beste kunnen doen om hem koeler te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 21:21
Open schroeven en stof vrij maken zou het eerste zijn wat ik zou proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Easy
Met perslucht alle airflow poorten doorspuiten om stof te verwijderen
Laptop koeler kopen

Medium
Laptop open schroeven en al het stof verwijderen

Expert
Arctic Silver 5 koelpasta kopen en de CPU opnieuw van koelpasta voorzien (oude verwijderen met alcohol oplossing)
CPU fan vervangen voor een nieuw exemplaar

Expensive
Nieuw laptop kopen

Dat zijn wat mij betreft je opties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steineken
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-09 15:51
br men schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:57:
Open schroeven en stof vrij maken zou het eerste zijn wat ik zou proberen.
Dit is de eerste optie die ik zou proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
stin00 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:08:
Easy
Met perslucht alle airflow poorten doorspuiten om stof te verwijderen
Laptop koeler kopen

Medium
Laptop open schroeven en al het stof verwijderen

Expert
Arctic Silver 5 koelpasta kopen en de CPU opnieuw van koelpasta voorzien (oude verwijderen met alcohol oplossing)
CPU fan vervangen voor een nieuw exemplaar

Expensive
Nieuw laptop kopen

Dat zijn wat mij betreft je opties :+
Ik ben voor de medium optie gegaan, dikke pol stof er uit getrokken, stofzuiger er even bij gehad en het maakt wel veel verschil. Nu zit hij op 47/48 graden idle. Ik weet niet wat normale temps zijn voor een laptop maar als hij nu niet meer uitvalt, ben ik blij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:34

Nemesizz

Untouchable

The Frys schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:58:
[...]

Ik ben voor de medium optie gegaan, dikke pol stof er uit getrokken, stofzuiger er even bij gehad en het maakt wel veel verschil. Nu zit hij op 47/48 graden idle. Ik weet niet wat normale temps zijn voor een laptop maar als hij nu niet meer uitvalt, ben ik blij..
Hoop wel dat je de stofzuiger er niet te dicht bij hebt gehouden (statische lading), en dat je de fans wel hebt tegengehouden (word anders een dynamo, wat schade kan veroorzaken, buiten dat, kun je je fans dol draaien en gaat ten koste van levensduur, soms helemaal kapot, of ratelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
Nemesizz schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:08:
[...]

Hoop wel dat je de stofzuiger er niet te dicht bij hebt gehouden (statische lading), en dat je de fans wel hebt tegengehouden (word anders een dynamo, wat schade kan veroorzaken, buiten dat, kun je je fans dol draaien en gaat ten koste van levensduur, soms helemaal kapot, of ratelen).
Ja ik heb de fan even geblokkeerd toen ik de behuizing waar die in zit heb uitgezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:34

Nemesizz

Untouchable

The Frys schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:09:
[...]

Ja ik heb de fan even geblokkeerd toen ik de behuizing waar die in zit heb uitgezogen.
Oke top! ;) Want heel vaak vergeten mensen dat te doen, en kan voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 21:21
Haha doet me denken aan wanneer de baas op m'n eerste stage me even wou laten zien hoe je een computer schoon maakt.
Compressor er op VROEM fan draaide wel erg snel dacht ik, dat kan nooit goed zijn. En inderdaad, ik mocht er gelijk een nieuwe fan in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:55
br men schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:30:
Haha doet me denken aan wanneer de baas op m'n eerste stage me even wou laten zien hoe je een computer schoon maakt.
Compressor er op VROEM fan draaide wel erg snel dacht ik, dat kan nooit goed zijn. En inderdaad, ik mocht er gelijk een nieuwe fan in zetten.
Ik zei dit tegen mijn baas in mijn eerste week, die zei onzin.. ik heb die week 4x naar een klant kunnen gaan om een fan te vervangen die ratelt :D _/-\o_

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Pagina: 1