Macbook Pro > Audio via Bluetooth receiver naar speakers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ga in april een 13" Macbook Pro kopen. Nu ben ik van plan om, via een Bluetooth receiver, mijn audio draadloos naar mijn speakers te sturen (Logitech Z-623) , zodat ik niet steeds een audio kabel hoef aan te sluiten.

Heeft iemand met een soortgelijke opstelling ervaring? (Goed of slecht?)

Is er eventueel een andere (betere?) manier om dit voor elkaar te krijgen? (Via Google werd ik niet veel wijzer. Ik lees wel meer over Airplay, maar volgens mij werkt dit alleen via iTunes)

Ik heb al wat vooronderzoek gedaan naar Bluetooth receivers en ik heb oa onderstaande gevonden:

Marmitek BoomBoom 90 (met aptX)

Logitech Bluetooth Audio Adapter (zonder aptX)

[ Voor 5% gewijzigd door R1cardo01 op 24-03-2015 15:06 . Reden: Extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Volgens mij kan dat wel, maar je heb alleen wat vertraging als je Bluetooth audio gebruikt. In ieder geval dat is wat ik heb met mijn Sony setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 23:36
Zoals je zelf al aangegeven hebt is ten eerste het protocol van de bluetooth receiver belangrijk. aptX is de modernste en geeft ook de beste geluidskwaliteit.
Airplay werkt gewoon met alles in OS. Je geeft aan bij de speaker instelling dat het geluid over een airplay speaker gaat.

Verder moet je er rekening mee houden dat draadloos er wat vertraging in je geluid kan ontstaan.

Een andere mogelijkheid is om bijvoorbeeld audio via andere uitgangen door te lussen. In mijn geval gaat zodra ik mijn monitor inplug via een thunderbolt naar HDMI kabel het geluid over mijn monitor. En daar heb ik via de headphones uitgang mijn Z2300 setje aangesloten.

Maar als je alleen op je macbook werkt is het zonder audiokabel alleen mogelijk via Bluetooth en Airplay. Verder zou je nog kunnen kijken naar Sonos apparatuur. Dat zijn speaker setjes die ontworpen zijn om draadloos aan te sturen, en daar hoor je best veel goede dingen over.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bedankt voor het advies!

Ik heb net ook nog de 'AirPort Express' gevonden. Nu eens goed nadenken of ik voor Bluetooth of Airplay ga. De audiokwaliteit van Airplay schijnt beter te zijn, maar ik heb een Android telefoon, dus dan is Bluetooth wel weer handig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:57
Heb een AppleTV aan mijn BR speler hangen met optische audio. Via mijn MBP/A kan ik prima muziek streamen naar die home theater set.