Laptop start niet, alleen blue screens.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooted
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2020
Hoi Tweakers,

Ik heb hier een Toshiba laptop met Windows 8. Deze krijgt bij het opstarten een automatic repair loop met error 0xc0000185. De laptop krijgt vervolgens een blue screen. Ik kan in geen enkele manier in Windows komen. Ik heb al geprobeerd Windows 8 opnieuw te installeren maar wanneer ik vanuit DVD boot krijg ik ook een blue screen. Veilige modus geeft ook een blue screen. Vanuit een Linux Live CD geprobeerd maar daar kan ik de schijf niet benaderen omdat deze is vergrendeld omdat Windows 8 fast boot aanstaat. Deze kan ik dus niet uitschakelen omdat ik niet in Windows kan komen..

Hebben jullie nog ideeën wat ik zou kunnen proberen?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geeft het in alle gevallen dezelfde STOP-code 0xc0000185?

Ik begrijp overigens niet waarom fast startup in de weg zit, dat geheugen is na de BSOD toch al leeg en vindt er een schone boot plaats? Of is de schijf ook versleuteld (wat ik me bij Win8.1 goed kan voorstellen)?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooted
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2020
Ja elke keer 8xc00185. De fastboot optie zorgt ervoor dat de Windows 8 niet volledig afsluit maar in een soort hibernate modus komt. Dit zorgt er dus voor dat de schijf indirect nog actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Eh, bij een BSOD is er geen sprake meer van hibernate.
Krijg je vanuit linux toevallig een foutmelding als deze:
Afbeeldingslocatie: http://cdn5.howtogeek.com/wp-content/uploads/2008/07/423x412ximage71.png.pagespeed.ic.ZwyURT3ig7.png

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen