Binnen antenne voor B&O Overture

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:09
Hoi!

Mijn oma is sinds kort overgestapt van kabelmaatschappij en heeft nu geen radio meer over de kabel. Ze maakt gebruik van een B&O Overture. Nu kan ik wel een kabel leggen tussen haar TV en de Overture, maar ik denk dat dat voor mijn oma niet handig in gebruik is.

Daarom ben ik nu opzoek naar een FM antenne voor binnen, maar zal deze werken? Of is een DVT -T antenne ook een (betere) oplossing?

Alvast bedankt voor het meedenken,

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:20

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat een makkelijke, snelle en goedkope manier is:

Pak een stuk antennekabel. Strip 75cm af, splits de kabel:
75cm buiten mantel de ene kant op, 75cm kern de andere kant op.
Je hebt nu een dipool gemaakt. Die kan je achter gordijnrails vastmaken oid.
Is 150cm nu te breed kan je ook een kwart antenne maken, dan is elke kant 37,5cm.

Kopen kan ook:
http://www.112kabels.nl/b...7/641/binnen-antenne.html

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 08:07
Een dipool antenne voor de FM broadcast kan je beter altijd verticaal plaatsen ,dit omdat de zenders ook verticaal uitzenden .Als je het niet doet ,dan kan het een behoorlijk signaal verlies opleveren.

Wat je ook kan doen is een sleeve antenne maken:
Het enige wat je hoeft te doen is bij een coax de isolatie op =/- 75cm verwijderen en de mantel terug schuiven!
De isolatie om de kern mag gewoon blijven zitten !

Afbeeldingslocatie: http://www.n4lcd.com/wireantennas/47-Vertical_Sleeve_Antenna_for_10m.jpg

PS : die 8 foot is voor een 28Mhz(10m) antenne !

[ Voor 9% gewijzigd door tita_tovenaar op 24-03-2015 16:53 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
kGa er van uit dat het voor FM 88-108Mhz is.
Ik heb ook zoiets (coax-antenne) in gebruik. Alleen dat gedoe met het terugvouwen van de mantel heb ik niet gedaan en het lijkt me ook niet nodig.
Bovendien is het gestripte deel bij mij maar ca 0,5m lang: veel minder dan 1/4 golflengte.
Hij werkt uitstekend.
Bedenk dat bij een portable radiootje het ook niet echt nodig is om de antenne vol uit te trekken.

Mijn coax antenne heb ik weggemoffeld in een hoekje van de kast. Hij kan daar niet omvallen en ook niet opvallen. Veel handiger, flexibeler en goedkoper dus dan zo'n handelsfallus.

Voor TV of Radio DVB-T gebruik ik ook zoiets. Officieel is dat hier 508Mhz. Gestripte deel is 40cm. Ik heb er nog een soort grondvlak van 2 horizontale draadjes van 10cm aan hangen. Dat helpt nog wat, maar is niet strikt nodig.
Deze spriet werkt het beste als ik die een beetje vrij van de wand en plafond hou. Ik heb hem haast onzichtbaar aan een dikke duitse bierpul vastgemaakt die boven op de kast staat te 'pronken'.

[ Voor 32% gewijzigd door Bruin Poeper op 26-03-2015 01:57 ]