Toon posts:

Vervolg KOELPASTA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dus zoals ik uit jullie reactie heb kunnen opmaken kun je koelpasta dus alleen maar gebruiken voor het op de processor te smeren voor een betere bewinding zeg maar voor je processor te koelen, maar kan ik buiten dat de koelpasta nog voor andere dingen gebruiken OP PC GEBIED DAN, zo ja waarvoor.

Tnx AGAIN, Nightbat B-)

Verwijderd

koelpasta zorgt ervoor dat de warmte beter weg geleid wordt. toch?

euh ik zou niet weten voor welke andere doeleinden... misschien als je koelblokken op je chipset enzo hebt dan kun je het daar ook onder smeren als dat er niet onder zit

Verwijderd

Topicstarter
Koelpasta wordt die hard???

En wie weet wel of je koelpasa nog voor andere dingen in de pc kunt gebruiken, zo ja waarvoor???

Verwijderd

ik had artic silver ofzo onder mijn cpu zitten, en dat was wel hard toen ik hem er na een maand of 2 af haalde, of dat goed is weet ik niet.

Verwijderd

Koel pasta zorgt er voor dat er geen/bijna geen lucht tussen de koeler en de processor zit, want lucht is een isolator en dat wil je niet hebben, verder is het van belang dat je een DUN laag je aan brengt anders gaat de koelpasta isoleren!!!

Verwijderd

Als het goed is moet koelpasta vloeibaar blijven. Anders kun je net zo goed tandpasta op je cpu smeren.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 16 juni 2001 10:11 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Als het goed is moet koelpasta vloeibaar blijven. Anders kun je net zo goed tandpasta op je cpu smeren.
Dat hebben sommige mensen ook gedaan en dat werkt ook hoor :)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Koelpasta zorgt ervoor dat alle kleine oneffenheden in de koeler en de processor opgevuld worden met iets wat beter geleid dan lucht. (lucht isoleerd de warmte) Het is wel zaak dat je het niet te dik smeert, want de pasta geleid op zijn beurt weer veeeel minder goed dat de heatsink.
Koelpasta word niet hard al het goed is, en arctic silver al zeker niet. (dat is de beste kwaliteit die je hebben kunt)

Je kunt het overal op smeren, maar ja, heeft niet echt een doel. Het is er dus om warmte te geleiden van de warmtebron, naar het voorwerp wat gebruikt word om die warmte kwijt te raken. Overal waar dit geld kun je koelpasta gebruiken.

Geen inspiratie

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 22:51

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Over dat dun aanbrengen, dat snap ik niet zo. Je plaatst toch een koeler op je proc, die klem je toch? Ontstaat er dan niet zoveel druk tussen koeler en proc dat het teveel aan prut er vanzelf tussenuit wordt gedrukt? :?

Specs

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Maar dat druipt dus aan de zijkanten eraf. Daar word je processor ook warm hoor, ook al is het niet de core. Als de boel daar gaat isoleren zal dat ook niet echt bevoordelijk zijn voor de temperatuur en indirect dus ook voor de prestaties.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Op vrijdag 15 juni 2001 23:35 schreef aarninkron het volgende:
ik had artic silver ofzo onder mijn cpu zitten, en dat was wel hard toen ik hem er na een maand of 2 af haalde, of dat goed is weet ik niet.
dat kan niet.
waarschijnlijk heb je er dan thermal adhesive opgesmeerd :) (is coolpasta/lijm om headsinks telijmen om bijv op mem chipjes tekoelen

dat koelblok komt dus niet meer los tenzijn je het risico wilt lopen dat je je core sloopt.
Pagina: 1