Wacom tablet cursor wiebelt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvbraak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-12-2024
Mijn Wacom Intuos Touch and Pen stoort. De cursor op het scherm wiebelt. Dit gebeurt meestal na dat ik er enkele uren mee werk, dus begin om 8 uur, vanaf 10 uur wielbelt de cursor. Dit kan soms ook weer even ophouden, maar enkele minuten later wiebelt de cursor weer vrolijk door. Soms stoort de cursor enorm, de cursor springt dan van hot naar her! Wanneer ik mijn pen optil houdt dit weer op.

Mijn systeem: Dell Precision T1500 met Dell monitor(U2410f), Windows 7 pro. Gebruik ik de tablet op een andere pc, dan werkt het perfect.

Wat ik geprobeerd heb:
- reboot computer
- drivers opnieuw installeren
- andere tablet aangesloten(Bamboo fun)
- andere USB poort geprobeerd
- ander stopcontact geprobeerd voor mijn pc
- eerder had ik een aureau onderlegger met metaal
- helpdesk van Wacom gebeld, zij adviseerden om mobieltjes uit de buurt te houden, dat heb ik dus ook geprobeerd, maar helaas. Verder wist de helpdesk het ook niet.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FtG8k4_vFXM]

Heeft iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door marijnvbraak op 24-03-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Ken je iemand met ook zo'n ding? Zou je de pen eens kunnen wisselen om te testen of het probleem meeverhuist.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvbraak
Bedankt voor je reactie. Ik ken niet iemand anders met een Intuos Touch and Pen.
Omdat ik ook een andere tablet ( Bamboo Fun + bijbehorende pen) heb geprobeerd denk ik niet dat de oplossing zit in een andere pen.
Bij het gebruik van de Bamboo Fun knipperde het indicatielampje ook onregelmatig(wit). Dit indicatielampje hoort feller te gaan branden wanneer je met je vinger de tablet aanraakt en gaat rood branden als je de tablet met de pen aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvbraak
@kevinl Bedankt voor de link. Het lijkt inderdaad op het zelfde probleem. Ik ga de tips proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvbraak
@kevinl

Nog een update. Via reddit in contact gekomen met Miztihk (hij het het topic geopend) Helaas heeft hij uiteindelijk ook geen echt oplossing gevonden. Het is min of meer vanzelf bij hem verdwenen.
Een vaag probleem dus!
Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Ik neem aan dat je al eens de batterij in de pen hebt vervangen?
Edit: niet elke pen heeft een batterij, maar sommigen wel.

Tablets zijn gevoelig voor elektrische storing. Probeer eens met een usb verlengkabel of je in andere hoeken van de kamer minder storing hebt. Zet draadloze apparatuur uit (mobiel, dect telefoon, bluetooth/wifi, etc) om te kijken of het daar aan ligt. Ook voedingsadapters, monitors en andere apparaten kunnen storen.

Ik kocht ooit een goedkope wacom kloon bij de Aldi en onder windows wiebelde de cursor alle kanten op. Bij een tekenprogramma leek het wel een lekkende vulpen met klodders inkt overal op mijn tekening.
Probeerde ik een keer Linux, wat denk je, werkte meteen vlekkeloos (letterlijk :+ )

Hier wordt ook gesproken over calibratie schroefjes om de frequentie van de pen te tunen wat het probleem mogelijk kan verhelpen, maar dat is op eigen risico.

[ Voor 21% gewijzigd door Ploink op 14-04-2015 09:47 ]

Pagina: 1