Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 664209

Topicstarter
Beste forumleden,

Wij hebben recent een huis gekocht dat we nu aan het renoveren zijn. Hiervoor had ik graag de rolluiken automatisch geregeld:
- ofwel via WiFi
- ofwel een andere draadloze technologie.

Ik vroeg me af wat de goedkoopste/meest eenvoudige oplossingen zijn om de 2 bovenstaande scenario's te realiseren.

Heeft iemand hier zicht op/ervaring mee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:00

Crazy-

Best life ever

Goedkoop? Klik aan, klik uit .. is goedkoop.

iets vna 25 euro per rolluik voor de units
en basis station.. die moet je ff vinden voor rond 150?

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Rolluiken met Somfy motoren kun je besturen met RFXCOM, die dan weer kan worden aangestuurd met bijv. Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 19:15
Via Homewizard kan je Somfy RST aansturen d.m.v. KAKU schakelaars, timers of je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-05 05:54

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Ik heb KAKU icm de Nodo-arduino, deze schakelt bij donker/licht en wanneer ik wakker word/ga slapen (dmv schakelaar). Ze zijn ook bedienbaar met m'n telefoon.

Tevens heb ik een event gemaakt die de rolluiken 5cm omhoog trekt bij alarm (soort van wekker).

Werkt in 90% van de tijd prima, soms word er een commando gemist en blijft het rolluik open/dicht staan.

[ Voor 5% gewijzigd door flippo765 op 24-03-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga deze namiddag eens gaan kijken voor die Somfy motor. Dat is alvast de basis (en er zijn wss geen echte alternatieven) om het geheel te kunnen automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

flippo765 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:04:
Ik heb KAKU icm de Nodo-arduino, deze schakelt bij donker/licht en wanneer ik wakker word/ga slapen (dmv schakelaar). Ze zijn ook bedienbaar met m'n telefoon.

Tevens heb ik een event gemaakt die de rolluiken 5cm omhoog trekt bij alarm (soort van wekker).

Werkt in 90% van de tijd prima, soms word er een commando gemist en blijft het rolluik open/dicht staan.
Heb je dat met trigger gedaan?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 20:07
Wij hebben domme automatische rolluiken, waren ooit 30,- per stuk, en schakelen op tijd (programma of altijd zelfde tijd). Werkt uitstekend, enige wat wij moeten doen is af en toe de tijd aanpassen door 2 knopjes 5 sec ingedrukt te houden (ivm zonsopkomst en ondergang).

Als je ze gaat automatiseren via kaku, wifi, of zoiets, zou ik aanraden om ze te koppelen aan een zonsopkomst en ondergang tabel, heb je er nooit meer omkijken naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Interessant Tasma - enig idee welk een merk het was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Interessant Tasma - enig idee welk een merk het was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrij2
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:31
Als je rolluik Somfy motoren heeft die je draadloos kunt aansturen werkt het perfect in combinatie met Homewizard. Zit er standaard in. Standaard zitten daar ook de instellingen in om bij zonsopkomst of ondergang de rolluiken open of dicht te doen. (of naar de voorkeursstand) En natuurlijk kun je instellen hoeveel minuten voor- of na zonsopkomst of ondergang de rolluiken bewegen. En nog veel meer.

Je leert de Homewizard de signalen via de afstandsbediening van Somfy. Gaat erg makkelijk en werkt ook heel betrouwbaar. Bijkomend voordeel is dat de Homewizard nog veel meer kan, hoef je niet voor andere zaken een apart kastje aan te schaffen.
Pagina: 1