De laatste tijd ben ik mij aan het verdiepen in de verhuur van een appartementje.
Nu kom ik bij veel appartementen in de goedkopere categorie de volgende melding tegen:
Nu heb ik het nodige gezocht over "zelfbewoningsplicht" maar kan er niks echt juridisch van vinden.
Heeft iemand anders hier misschien ervaring mee of welke richting ik op moet zoeken?
ps. in het ergste geval is het natuurlijk nog wel te overzien om het appartement een jaar niet te verhuren, maar dan wordt het helemaal niet bewoond, is dat ook een probleem?
Nu kom ik bij veel appartementen in de goedkopere categorie de volgende melding tegen:
Ik koop het appartement contant en het lijkt me dat ik daar dan mee mag doen wat ik wil...Eventuele koper is verplicht de onroerende zaak daadwerkelijk als hoofdbewoner te bewonen; hij mag de onroerende zaak, niet zonder voorafgaande en schriftelijke toestemming van verkoper, geheel of gedeeltelijk verhuren of anderszins in gebruik afstaan gedurende een periode van 1 jaar na notariële overdracht.
Nu heb ik het nodige gezocht over "zelfbewoningsplicht" maar kan er niks echt juridisch van vinden.
Heeft iemand anders hier misschien ervaring mee of welke richting ik op moet zoeken?
ps. in het ergste geval is het natuurlijk nog wel te overzien om het appartement een jaar niet te verhuren, maar dan wordt het helemaal niet bewoond, is dat ook een probleem?