Certificaten voor Java

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintsMask
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 17:00
Hi,

Ik ben een student Technische Informatica en ik wil naast mijn studie ook nog een aantal certificeringen behalen. Een hiervan is een Java Certificaat.
Kunnen jullie mij alleen antwoord geven op de vragen:

- Waar kan je officiële Boeken vinden voor je OCA? (net als met Cisco voor je CCNA)
- Uit welke modules bestaat het? (vb. CCNA = ICND1 en ICND2)

Ik weet al hoe ik examen moet doen en hoe je deze moet betalen :9

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
Het standaard boek voor OCA/OCP Java is "OCA/OCP Java SE 7 Programmer I & II Study Guide (Exams 1Z0-803 & 1Z0-804)" door Kathy Sierra en Bert Bates, bijvoorbeeld te verkrijgen bij Amazon.de: http://www.amazon.de/OCP-...Study-Guide/dp/0071772006. De vragen in het boek en op de bijgeleverde cd-rom zijn waarschijnlijk (ik heb alleen ervaring met hun Java 6-boek) goed genoeg om het examen voor te bereiden

Na het eerste examen, 1Z0-803 Java SE 7 Programmer I, ben je een Oracle Certified Associate. Voor zover het mij duidelijk is, stelt dit bijzonder weinig voor.
Vervolgens kun je nog een tweede examen doen, 1Z0-804 Java SE 7 Programmer II. Als je beide examens hebt gehaald, dan ben je Oracle Certified Professional en heb je de basis Java certificering, zie ook Oracle: http://education.oracle.c...params=p_track_id:OCPJSE7.

Edit: Ik noem Java 8 niet, want voor zover ik weet zijn daar nog geen goede boeken voor.

En als je maar één examen wilt doen, dan kun je eens naar Java SE 6 kijken. Vroeger had je in ieder geval geen Java SE 6 OCA nodig om Java SE 6 OPC te doen, dat zou een examen schelen. Helaas is de Oracle website zo onoverzichtelijk dat ik niet snel kan vinden of dit nog steeds mogelijk is.

[ Voor 17% gewijzigd door Malthus op 24-03-2015 18:00 . Reden: Tekst over Java 6 en 8 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 01:21

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Hou er wel rekening mee dat Java 6 al EOL (end of life) is, en dat Java 7 binnenkort (april 2015) volgt.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Matthew!! schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:58:
Hi,

Ik ben een student Technische Informatica en ik wil naast mijn studie ook nog een aantal certificeringen behalen. Een hiervan is een Java Certificaat.
Kunnen jullie mij alleen antwoord geven op de vragen:

- Waar kan je officiële Boeken vinden voor je OCA? (net als met Cisco voor je CCNA)
- Uit welke modules bestaat het? (vb. CCNA = ICND1 en ICND2)
En geef jij eens antwoord op:

1. Waar heb je op gezocht?
2. Wat heb je gevonden?
3. Waarom is het resultaat niet wat je zoekt?

Het is niet de bedoeling dat je hier maar je vraag neerplempt en dat iemand anders dat wel even voor je oplost. We verwachten wel zelfinzet en daar is dit topic helaas geen voorbeeld van :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tfro71
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 21:02
Beetje laat
Zelfredzaamheid wordt beter beoordeeld dan certificaten ;)
En als je weet hoe je examen moet doen dan weet je ook welke materie je moet beheersen.

Verder wil ik nog wel eens java ontwikkelaars inhuren en als die net van school komen heeft zo'n certificaat weinig waarde voor mij. Ik zou je direct een paar ontwikkel-oefeningen laten doen en kijken hoe ver je komt.
Ik denk dat een handje nuttige commits op een opensource project bijvoorbeeld meer effect heeft dan een Java 6 certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaintsMask
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 17:00
@BtM909 Ik had zelf ook al gezocht en was tot de conclusie gekomen dat het standaard boek voor OCA/OCP Java is "OCA/OCP Java SE 7 Programmer I & II Study Guide (Exams 1Z0-803 & 1Z0-804)" door Kathy Sierra en Bert Bates. En dat je dan je OCA & je OCP kan behalen.
Ook heb ik gevonden dat er al een versie van Java 8 is. Kan ik niet beter die leren dan Java 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-10 23:05
Iemand al ervaringen met Java SE 8 (Java SE 8 Programmer I 1Z0-808) ? En welk boek is dan aan te raden ?

Ben nu al heel wat jaren C++ freelance ontwikkelaar en ik wil ook (aantoonbare) kennis opdoen van Java.

[ Voor 8% gewijzigd door vortexnl1982 op 10-02-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:25
Ik ben momenteel bezig met voorbereiden voor dat examen. Heb daarvoor dit boek gehaald http://www.amazon.co.uk/O...er-1Z0-808/dp/1118957407/ en de 1Z0-809 om daarna te doen. Wat ik in ieder geval hierover kan zeggen is dat het wel goed voorbereidt op het examen zelf. Echter doet het wel een aardige aanname dat je niet onbekend bent met Java. Voor wie echt niet bekend is met Java zijn andere boeken meer geschikt. Daarover is wel meer te vinden hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-10 23:05
ShitHappens schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 23:59:
Ik ben momenteel bezig met voorbereiden voor dat examen. Heb daarvoor dit boek gehaald http://www.amazon.co.uk/O...er-1Z0-808/dp/1118957407/ en de 1Z0-809 om daarna te doen. Wat ik in ieder geval hierover kan zeggen is dat het wel goed voorbereidt op het examen zelf. Echter doet het wel een aardige aanname dat je niet onbekend bent met Java. Voor wie echt niet bekend is met Java zijn andere boeken meer geschikt. Daarover is wel meer te vinden hier op het forum.
Hoe lang ben je ongeveer bezig met het leren van het examen ? Ik was zelf ook al uitgekomen op het boek dat je noemt.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:25
Oef, dat gaat natuurlijk per persoon heel erg variëren, daarom kan ik alleen uit eigen ervaringen spreken.

Ik ben absoluut niet onbekend met de basissen van Java. Heb hier 2,5 jaar les in gehad tijdens m'n studie en momenteel in de dagelijkse praktijk ook wel wat mee bezig. Daarom dacht ik dat het een koud kunstje zou gaan worden. Maar om mezelf juist niet te gaan overschatten houd ik het rustig aan. Het eerste hoofdstuk kostte me zo'n 4 uur. Maar dat is dan niet alleen lezen, maar ook goed nadenken over wat er nu staat en het helemaal doorredeneren. Op een later moment zal daar dan ook nog wel zelf stukjes code schrijven bij komen. Ik had erop gemikt half maart examen te gaan doen... Maar denk eigenlijk dat ik het nog even uit ga stellen. Voornamelijk door een totaal gebrek aan tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Het is, zoals gezegd, erg afhankelijk van de persoon. In de praktijk heb ik mensen een maand lang (zo goed als) voltijd ervoor zien studeren en er alsnog erg veel moeite mee hebben en andere mensen uit hetzelfde traject pikten het behoorlijk snel op en kon je binnen twee weken zo'n beetje alle mierenneukerige details vragen en die wisten het antwoord en bijbehorende uitleg.
Pagina: 1