Beste
Ik heb sinds kort een tp link router als accesspoint achter m'n ziggo ubee modem/router.
De ubee is de router en de tp-link (archer c7) dient alleen voor de wifi.
om dit alles aan te sluiten heb ik de howto gebruikt die als sticky in dit subforum staat.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260465
ik heb een bedrade mediaplayer (een HDX van enkele jaren oud) die normaal altijd alles streamt vanaf een vaste pc. (hierop doe ik downloaden
)
Tot gisteren waren beide bedrade apparaten (mediaplayer en vaste pc) gekoppeld aan de ubee.
Vanaf vandaag gaat er een lan kabel vanaf de ubee naar de lan 1 poort van de tplink.
de mediaplayer is nog steeds gekoppeld aan de ubee.
de vaste pc zit nu aan de tplink (dient voor de wifi en als switch)
Alles werkt zover en de wifi ziet er goed uit.
Echter nu ziet mijn hdx mediaplayer de vaste pc niet meer.
ik kan overigens wel pingen vanaf de vaste pc naar de hdx.
ik heb ook plex op m'n pc staan en soms ziet de mediaplayer dit wel en soms niet.
De mediaplayer heeft een vast ip-adres. (192.168.178.50)
moet ik soms op de tplink nog iets instellen zodat de mediaplayer en de vaste pc er elkaar "beter" zien?
Alvast bedankt.
Ik heb sinds kort een tp link router als accesspoint achter m'n ziggo ubee modem/router.
De ubee is de router en de tp-link (archer c7) dient alleen voor de wifi.
om dit alles aan te sluiten heb ik de howto gebruikt die als sticky in dit subforum staat.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260465
ik heb een bedrade mediaplayer (een HDX van enkele jaren oud) die normaal altijd alles streamt vanaf een vaste pc. (hierop doe ik downloaden
Tot gisteren waren beide bedrade apparaten (mediaplayer en vaste pc) gekoppeld aan de ubee.
Vanaf vandaag gaat er een lan kabel vanaf de ubee naar de lan 1 poort van de tplink.
de mediaplayer is nog steeds gekoppeld aan de ubee.
de vaste pc zit nu aan de tplink (dient voor de wifi en als switch)
Alles werkt zover en de wifi ziet er goed uit.
Echter nu ziet mijn hdx mediaplayer de vaste pc niet meer.
ik kan overigens wel pingen vanaf de vaste pc naar de hdx.
ik heb ook plex op m'n pc staan en soms ziet de mediaplayer dit wel en soms niet.
De mediaplayer heeft een vast ip-adres. (192.168.178.50)
moet ik soms op de tplink nog iets instellen zodat de mediaplayer en de vaste pc er elkaar "beter" zien?
Alvast bedankt.
hans