i7 6700k - Asus Z170 Pro Gaming - Palit Gtx 1070 Jetstream - Corsair Vengeance LPX 3200 Mhz 2x8 - XFX 550W Pro - Fractal Define S - Crossover 2795QHD 1440P
Voor de rest: staar je niet gek op specificaties, als je denkt iets leuks 2e hands te zien probeer dan in ieder geval te regelen dat je de luidsprekers nog even kunt beluisteren, is vaak niet zo'n probleem en anders weet je wel genoeg...
Hou er wel rekening mee dat wanneer je ze dus op je PC aan wilt sluiten er nog wel een versterker tussen moet. Misschien iets om rekening mee te houden in je budget.
Ik koop op deze manier al aardig lang via marktplaats en heb nog nooit een kat in de zak gekocht (naar mijn mening), heb zo laatst een 5.1 set bestaande uit 4 x de Chario syntar 100T, 1 x de Chario syntar center en 1 x de Chario SW1 subwoofer gekocht voor naar mijn idee een habbekrats (€275
[ Voor 5% gewijzigd door bAdmuTs op 23-03-2015 23:52 ]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Verwijderd
Als je ze met je pc wilt gebruiken en de speakers eerst op een receiver aansluit, dan maak je het jezelf wel zo makkelijk.Zaitsev schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:44:
Daarom dacht ik dat jullie misschien mij op weg kunnen helpen.
Welke luidsprekers zijn leuk om tweedehands op te pikken voor tussen de 200 en 400 euro voor 2 luidsprekers? Een aantal merken die hier op het forum populair zijn volgens mij: Dali, Kef, B&W?
Echte eisen heb ik niet, alleen wil ik graag lang met de luidsprekers gaan doen en ga ik ze gebruiken met mijn PC, daar heb ik misschien later ook nog wat vragen over
Op Marktplaats kun je al voor rond de €200/€300 een stel uitstekende vloerstaanders kopen.
Mijn eigen grote Missions M35i's gaan binnenkort op Marktplaats, de ene set is twee jaar oud en de andere set is van later datum en zelfs nooit gebruikt, of zelfs maar aangesloten.
Splinternieuw dus en beide sets nog minstens drie jaar onder garantie, net als de bijpassende centre speaker.
Voor iedere gevonden defect mag er €25,- van de prijs af
Ik wil ze totaal niet kwijt, want zij zijn beter dan wat er voor in de plaats is gekomen, maar de directrice hier vond ze "te groot" worden.
Hoe kan een speaker nu ooit te groot worden vroeg ik nog, maar het was onverbiddellijk "slikken of stikken".
Ik heb dus maar geslikt want anders moet ik eenzaam voor mijzelf gaan koken.
Wij hebben recent nog een paar dagen luistersessies gehouden bij HiFi winkels en eerlijk gezegd ben ik zelfs voor het viervoudige van hun prijs niets beters tegengekomen.
Check Marktplaats dus eens zou ik zeggen.

Zaitsev, ik ben begonnen met het kijken naar wat ik ongeveer leuk vond klinken. Zo vond ik B&W in de winkel mooier klinken dan bijvoorbeeld KEF. Nu waren die laatste wel wat goedkoper, maar het B&W-geluid loslaten kon ik niet meer. Ik bleef toen dus op wat websites kijken naar tweedehands B&W speakers en las reviews om er achter te komen of het geluid misschien wat voor mij was. Uiteindelijk moet je toch bij de verkoper gaan luisteren of het echt zo is. Maar binnen 2 weken zag ik een leuke set, 'made him an offer he couldn't refuse' en een dag later had ik 2 B&W DM 603 S2 (dacht ik) op m'n kamertje staan.
Die tactiek gaat niet altijd even snel, maar je krijgt wel wat je had willen hebben en de prijs kan bijna niet beter. In het geval van Bhagavad had hij ze nieuw dus niet eens kunnen kopen
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Goede deal zeg! Ben wel fan van die serie. Die center gebruik al lang naar tevredenheid.bAdmuTs schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:50:
Wat ik altijd doe is gewoon kijken wat er in de buurt te koop staat aan leuke speakers, geen idee of je al weet of je vloerstaanders of boekenplank formaat wil? Dan kijken wat je budget toelaat en informatie opdoen over de speakers/merken op het internet, dan bij hetgeen er overblijft en nog te koop is kijken of je mag gaan luisteren.
Ik koop op deze manier al aardig lang via marktplaats en heb nog nooit een kat in de zak gekocht (naar mijn mening), heb zo laatst een 5.1 set bestaande uit 4 x de Chario syntar 100T, 1 x de Chario syntar center en 1 x de Chario SW1 subwoofer gekocht voor naar mijn idee een habbekrats (€275). Ben er zelf echt zeer tevreden mee voor dat geld
.
Zekers, kende het merk nog niet maar ben nu ook zeker fan en dat op de gok zonder te luisterenJag schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:10:
[...]
Goede deal zeg! Ben wel fan van die serie. Die center gebruik al lang naar tevredenheid.
Had ze eerst aangesloten op een Denon AVR-2113 maar ik miste iets, nu aangesloten op een Yamaha RX-V1900 en het klinkt naar mijn idee meteen een stuk beter, nu ben ik voorlopig tevreden
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
-
Ben uiteindelijk voor een paar Dali Ikon 5's gegaan, gevonden op marktplaats. Klinken naar mijn mening heel erg fijn!
Volgende stap is een versterker, ik zit te kijken naar een leuke tweedehands Marantz surround versterker.
Ik heb er al een paar op marktplaats gevonden, maar nu heb ik een vraag over het aansluiten van een versterker op mijn pc.
Ik wil dus naast al de leuke films en muziek via de PS3 ook kunnen gamen op de desktop met muziek uit de luidsprekers. Ik heb een vrij nieuwe pc(desktop) met een videokaart die 3 of 4 HDMI poorten heeft.
Kan iemand stap voor stap uitleggen hoe ik dit werkend krijg?
i7 6700k - Asus Z170 Pro Gaming - Palit Gtx 1070 Jetstream - Corsair Vengeance LPX 3200 Mhz 2x8 - XFX 550W Pro - Fractal Define S - Crossover 2795QHD 1440P
Marktplaats advertentie spammen doen we niet.
[ Voor 75% gewijzigd door S1NN3D op 04-07-2017 15:27 ]
Als je dan je eigen advertentie komt spammen, kopieer dan op zijn minst de goede link, deze werkt nietmcnvdijk1 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:21:
* knip *
[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 22-07-2017 11:55 ]
Vaak bu'j te bang!
En hiervoor reageer je op een topic van meer dan twee jaar oud?mcnvdijk1 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:21:
* knip *
[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 22-07-2017 11:55 ]
Dit topic is gesloten.