Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolenID
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 17:17
Hallo,

snelle introductie:
wat ik nu heb is Ziggo Zakelijk Internet Plus Extra.(in combi met tv en bellen)
wat ik had was Ziggo Privé alles in 1.
aangesloten apparaten op netwerk: 20/25
ik betaal nu voor 200mb download en 20mb upload.

Ik ben ongeveer half jaar geleden overgestapt dus op zakelijk vanwege kantoor aan huis en grote hoeveelheid data met de NAS en streamen etc. en ook privé gebruik.

nou kom ik er toch wel achter dat ik niet alle snelheid uit mijn router haal die belooft wordt.
en dit niet gelijknamig wordt verdeelt over de apparatuur (lan haalt download 150, wifi op tablet max 20.)
.
wat er nu voor router staat is een Netgear WNR3500v2 toen gekregen bij het eerste Ziggo pakket.
nou heb ik dus het gevoel dat deze alle bandbreedte niet meer aan kan en gewoon de taken niet meer goed verdeelt hij is denk al 3/4 jaar oud .

nou heb ik zitten kijken en lezen maar had Ziggo geen voorstel moeten doen met overstap naar een andere router van hun? omdat ik ben overgestapt naar groter pakket met zakelijke doeleinde?
ik citeer vanuit www.ziggo.nl ""Internet Plus Extra wordt geleverd met een professionele router en een hi-speed modem die 24 uur per dag wordt beheerd door Ziggo.""

Als bovengenoemde niet van toepassing is :| wil ik toch een investering doen om alles weer op orde te krijgen en het maximale uit mijn netwerk te halen. Daarom heb ik reviews gelezen en uithoudings test gezien en denk ik dat de Netgear Nighthawk AC1900 wel aan mijn eisen voldoet. Wat is jullie ervaring hiermee? en kan ik in deze prijsklasse misschien toch voor iets anders gaan.

ik hoor graag van jullie!

Mvg,
Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:37
Netgear, alsmede cisco linksys, hebben tegenwoordig "Remote" en "Cloud" management van je router.
De vraag is of je dit (zakelijk) wenst.

Netgear: "Nighthawk has you covered with managing your network remotely with NETGEAR genie"
Cisco: "Optional cloud platform that enables remote access and mobile apps to manage your home network"

Ik heb vanwege dat een TP-link gekozen, de Archer C7. (want die kan aan de muur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Warrige topicstart.

Je bent met een router uit het jaar nul bezig dat geleverd is bij een verbinding die geheid destijds veel trager was dan de 200Mbps die je nu hebt. Met dat geval ertussen kun je niet eens beoordelen of Ziggo levert wat ze beloven, dus is het nogal voorbarig daar uitspraken over te doen :o

Eerst en vooral heb je een nieuwe router nodig: dit ding kan bedraad (WAN-to-LAN) niet eens je snelheid aan, laat staan draadloos. Die huidige router was gewoon freebee met het nemen van een abo destijds, niet een onderdeel van de dienst. Kortom, het is aan jou om daar wat mee te doen als je het ontoereikend vindt. Wees trouwens blij, als je ziet hoeveel topics er zijn van mensen die klagen en zeuren over de modems met integrated router. Jij hebt de vrijheid dat zelf te bepalen.

Wat voor router hangt af van je eisen, 200Mbps WAN-to-LAN lijkt me een no-brainer. Voor WiFi moet je je afvragen wat je eisen zijn. 200Mbps is prima haalbaar, maar dan moet je redelijk high-end spul hebben, zowel aan router/AP zijde als aan clientzijde. Bovendien moet je dan 5GHz gebruiken, wat mogelijk meerdere AP's in huis vereist (want 5GHz penetreert minder door bouwmaterialen dan 2.4GHz).

Of dat zinnig is en zo ja wat je exact nodig hebt, hangt in eerste plaats af van wat voor client hardware je nu hebt. Als je een low-end laptop hebt uit 2009 ofzo met 1x1 SiSi 2.4GHz, dan is de meerwaarde van zo'n dure 3x3 WiFi-ac router exact nihil. Heb je daarentegen een 2014 MacBook Pro met 3x3 MiMo WiFi-ac, dan is het juist erg nuttig om zo'n high-end ding te nemen.

Je kunt natuurlijk met low-end meuk ook kiezen om je client te upgraden, maar dan wordt het een dure grap. Twee high-end router/APs en een high-end WiFi-ac NIC gaat al snel richting EUR 250...

Oslik blyat! Oslik!