Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armend
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een Denon PMA-710AE.

Deze werkte naar behoren in combinatie met mijn PC, Denon DCD-700ae en Denon TU-1500.

Doch hoorde ik vandaag ineens een enorm verschil in volume tussen beide speakers.
De rechter speaker klinkt veel zachter.

Acties ondernomen:

-andere set speakers aangesloten
-andere speakerkabels aangesloten
-speakers om channel B aangesloten

Het probleem blijft bestaan. Het zit dus niet alleen in Channel A, maar ook in Channel B.
Bij source direct is het verschil hoorbaar en met de balans naar rechts klinkt de rechter speaker
duidelijke een stuk zachter dan vol naar links.

Wat is/zijn de beste stap(pen) om nu te ondernemen?
Het probleem heeft zich ineens voorgedaan, voorheen werkte het allemaal prima.
De gebruikte speakers zijn Mission's M30 en Mission's M70 en de versterker is
nooit verder dan 35-40% opengedraaid.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 3% gewijzigd door Armend op 24-03-2015 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 09:56

Maku

Derp

Wat dacht je van die versterker laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
Als je de speakers van plek verwisselt, wisselt het verschil dan ook mee. Dan weet je of het in je speaker zit of in je versterker. (Je kan natuurlijk ook even de aansluitingen van links en rechts omwisselen op je versterker, hoef je niet met speakers te slepen)

Laat maar, niet goed gelezen, je hebt al andere speakers geprobeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Frunz op 25-03-2015 11:07 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Om te kunnen vinden waar het probleem hem in zit, is het ook wel handig om even naar je audio bron te kijken, als ik het goed begrijp op dit moment je computer.

Kan je eens een ander input kanaal proberen ( aux/cd/etc).

Gebruik je een Mini-jack naar Tulp kabeltje ? zoja eens de tulpjes ook van kanaal wisselen ( rood/wit omdraaien ), eventueel een andere source pakken, zoals je telefoon
En heb je toevallig nog een ander mini-jack tulpkabeltje ? deze willen ook wel eens brak zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Misschien heeft een condensator het begeven.
Eerst alle kabels, aansluitingen etc controleren en als je het probleem niet vindt > versterker laten repareren.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armend
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
Maku schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:02:
Wat dacht je van die versterker laten repareren.
Onderzoekskosten + Reparatiekosten zijn waarschijnlijk hoger dan de prijs v/d versterker (100€).
_trickster_ schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:13:
Om te kunnen vinden waar het probleem hem in zit, is het ook wel handig om even naar je audio bron te kijken, als ik het goed begrijp op dit moment je computer.

Kan je eens een ander input kanaal proberen ( aux/cd/etc).

Gebruik je een Mini-jack naar Tulp kabeltje ? zoja eens de tulpjes ook van kanaal wisselen ( rood/wit omdraaien ), eventueel een andere source pakken, zoals je telefoon
En heb je toevallig nog een ander mini-jack tulpkabeltje ? deze willen ook wel eens brak zijn
Ja, wat dat betreft alles geprobeerd. Ook met de tuner en cd-speler heb ik hetzelfde probleem.
herofruit schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:11:
Misschien heeft een condensator het begeven.
Eerst alle kabels, aansluitingen etc controleren en als je het probleem niet vindt > versterker laten repareren.
Wat zou een indicatie van prijs zijn schatten jullie?

*Het vreemde is dat het kanaal zich gister weer heeft hersteld.
Met een dB meter ernaast produceren beide kanalen weer evenveel geluid.

Wat nu precies het probleem geweest is, blijft mij nog een raadsel.

Bij het aansluiten van een andere versterker om de pre-out van de Denon bleef
het probleem aanwezig. Waarschijnlijk zit/zat het probleem dan ook in de voortrap.

Tijdens het zoeken naar het probleem heb ik veel met de knoppen gedraaid.
Wellicht was het een vuile potmeter en is deze hierdoor (tijdelijk) hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
Als de versterker je €100,- heeft gekost, dan ga je dat inderdaad niet redden met reparatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Heb je verschillende uit/ingangen van je audio op de PC geprobeerd ? Je kan de stekker gewoon in elke ingang/uitgang steken waarna je in de software (pop-up) Front kan selecteren. ( of met hoofdtelefoon controleren)

Bij mijn moederbord zijn 1/2 uitgangen niet helemaal goed waardoor de muziek ook zachter was aan een kant. Die dingen zoals audio/usb willen nog wel eens falen.

Als je een surround opstelling hebt is het wel aan te raden om dit optisch aan te sluiten zodat je ook echt surround hebt. Om welke versterker gaat het ?

[ Voor 21% gewijzigd door Roderiktweaker op 25-03-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
Roderiktweaker schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:31:
Heb je verschillende uit/ingangen van je audio op de PC geprobeerd ? Je kan de stekker gewoon in elke ingang/uitgang steken waarna je in de software (pop-up) Front kan selecteren. ( of met hoofdtelefoon controleren)

Bij mijn moederbord zijn 1/2 uitgangen niet helemaal goed waardoor de muziek ook zachter was aan een kant. Die dingen zoals audio/usb willen nog wel eens falen.

Als je een surround opstelling hebt is het wel aan te raden om dit optisch aan te sluiten zodat je ook echt surround hebt. Om welke versterker gaat het ?
Heeft TS allemaal al geprobeerd (zie posts) en het type versterker staat bovenaan zijn post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ja, had alleen de eerste post gelezen 8)7

Wel een redelijk nieuwe versterker, maar daar moet inderdaad de fout liggen.
Pagina: 1