• spek1994
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-01-2022
Na een half jaar geen probleem te hebben gehad met mijn systeem startte mijn pc opeens uit het niets opnieuw op, daarna gebeurde dit om de minuut en na een paar keer zelfs na een seconde al.
Als ik dan mijn computer een tijd met rust laat houd hij het weer meer dan een uur vol zonder te rebooten, waarna wederom de reboot loop steeds sneller wordt.

Ik heb mijn pc gedraait op maar 1 memory stick, voeding, moederbord en CPU en toen bleef hij nog steeds hetzelfde probleem houden.
Mijn eerste gedachte was dus dat mijn voeding stuk was, waarna ik de voeding uit mn oude systeem heb geplukt (met nog steeds een hoog genoeg wattage) maar het probleem bleef nog steeds.
Toen heb ik de conclusie getrokken dat het wel mijn moederbord moest zijn dus die heb ik terug gestuurd naar de fabrikant. Twee maanden later kreeg ik van hun een nieuw moederbord omdat hij inderdaad defect bleek te zijn, dus ik blij mn pc weer in elkaar zetten, om vervolgens weer de reboot loop te krijgen.
Ik ben nu echt ten einde raad en vraag daarom no toch jullie om help.

PC Specs:

CPU: Intel Core™ i5-4690K, 3,5 GHz (3,9 GHz Turbo Boost)
Moederbord: MSI Z87-G45 Gaming
Videokaart: EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0
Voeding: Corsair CX750M, 750 Watt
Intern Geheugen: Ballistix 8 GB DDR3-1600
Behuizing: Aerocool Strike-X White Edt. wh ATX
Processor Koeler: Scythe Katana 4 SCKTN-4000

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Gebeurd de reboot al voordat hij windows kan laden? En krijg je ook echt een scherm te zien met "opnieuw opstarten" of springt deze gewoon uit en daarna gelijk weer aan.
Wellicht is het moederbord toch niet nieuw uit de winkel? Via RMA willen ze nog weleens oude moederborden meesturen ipv gloednieuwe.
Hoe staat het met je overklok?
Probeer eens in de BIOS zelf te blijven, om te checken of deze hierin ook uitvalt.
Haal de batterij uit het moederbord voor een minuut.

Heb je destijds nog nieuwe apparatuur aangeschaft? Nieuwe mobiel o.i.d. bepaalde apparaten kunnen storen, waardoor er onbedoelde spanningen op je PC komen (EMC heet dit), zeer kleine kans maar is mogelijk. Doe in de BIOS, wake-up-on-lan ook uit, indien deze aan staat...

Reboot loop komt over het algemeen ook nog voor bij een defecte CPU (zelf eens gehad) dan gaat hij aan - uit - aan - uit, zonder iets te laten zien, snel achter elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door mirno op 23-03-2015 21:18 ]

我的名字是Mirno

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Heb je al virusscan gedraaid? Er zijn virussen die oa remote produce call killen waardoor windows opnieuw gaat opstarten. Je zou kunnen proberen dit te annuleren door shutdown -a te typen in cmd scherm.

Of wordt je pc niet te heet. Run eens een programma zoals hwmonitor of een ander programma en kijk eens naar de temps van je cpu enz.

[ Voor 32% gewijzigd door Toet3r op 23-03-2015 21:20 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

spek1994 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:13:
Na een half jaar geen probleem te hebben gehad met mijn systeem startte mijn pc opeens uit het niets opnieuw op, daarna gebeurde dit om de minuut en na een paar keer zelfs na een seconde al.
Twee maanden later kreeg ik van hun een nieuw moederbord omdat hij inderdaad defect bleek te zijn, dus ik blij mn pc weer in elkaar zetten, om vervolgens weer de reboot loop te krijgen.
Ik ben nu echt ten einde raad en vraag daarom no toch jullie om help.
Als ik dit lees zie ik twee verschillende problemen, waardoor het lijkt op weer een defect moederbord, alleen nu een ander defect.

• spek1994
Ik heb mijn hele computer met 3 verschillende programma's gescanned op virussen, alle 3 gaven niks aan.
Ook heb ik de temperaturen van mn cpu en gpu gemeten, beide kwamen nooit boven de 45 graden.
De computer kan rebooten terwijl windows gewoon een uur zonder problemen draait, of zelfs voordat hij in de bios kan komen, ook als ik in de bios zit kan hij rebooten. Ik heb de batterij ook uit mn moederbord gehaald voor een tijd en ook heb ik mn pc op een los stopcontact in een hele andere groep geprobeerd. Geen van alle dingen gaf enkel ander resultaat dan ik al had helaas. Ook heb ik de aan/uitknop en reset knop ontkoppeld van mn moederbord dus dat was het probleem ook niet. De computer is nooit overclocked geweest en een bios reset heeft ook niet geholpen

Verwijderd

Ook al gebeurt de reboot al voordat je OS is gestart; wat zeggen de logs in je OS na zo'n reboot?

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Waarschijnlijk is het weer een defect moederbord, je zal hem waarschijnlijk weer terug moeten sturen.

我的名字是Mirno

• spek1994
Log Name: System
Source: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Event ID: 41
Level: Critical
Description:
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

The Details tab displays the following information:

EventData
BugcheckCode 0
BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress true
PowerButtonTimestamp 129165039139928187

Ik kreeg altijd deze error code als ik het opzocht.
Wat mij voornamelijk zo verbaast is dat het altijd willekeurige momenten zijn dat hij opnieuw opstart, het is niet op 1 vaste plek

Verwijderd

spek1994 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:24:
Log Name: System
Source: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Event ID: 41
Description:
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

The Details tab displays the following information:

EventData
BugcheckCode 0
BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress true
PowerButtonTimestamp 129165039139928187

Ik kreeg altijd deze error code als ik het opzocht.
Wat mij voornamelijk zo verbaast is dat het altijd willekeurige momenten zijn dat hij opnieuw opstart, het is niet op 1 vaste plek
Gebruik http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html eens? Wellicht kun je daar meer mee vinden.

• spek1994
Ik heb alleen nog nooit een blue screen gehad met mijn computer, of werkt dit programma ook voor andere soorten crashes?

Verwijderd

spek1994 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:28:
[...]

Ik heb alleen nog nooit een blue screen gehad met mijn computer, of werkt dit programma ook voor andere soorten crashes?
Een BSoD kan ook gebeuren zonder dat je ziet. Vandaar dat ik benieuwd ben of je er wat meer uit kunt halen.

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Heb je heel toevallig een SSD van Crucial ? dan kun je eens proberen om de firmware te updaten, ik heb een vergelijkbaar probleem gehad.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• spek1994
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:30:
[...]

Een BSoD kan ook gebeuren zonder dat je ziet. Vandaar dat ik benieuwd ben of je er wat meer uit kunt halen.
Ik ga dat programma proberen zodra mn computer me weer een momentje geeft dat hij werkt :D
Op het moment houd hij het helaas niet langer dan 2 minuten vol dus gaat dat programma downloaden hem nu even niet worden, ik post een update ervan zodra hij weer even werkt.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

spek1994 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:33:
[...]

Ik ga dat programma proberen zodra mn computer me weer een momentje geeft dat hij werkt :D
Op het moment houd hij het helaas niet langer dan 2 minuten vol dus gaat dat programma downloaden hem nu even niet worden, ik post een update ervan zodra hij weer even werkt.
Heb je niet nog een harde schijf ergens? Als je daar windows op installeert weet je of het aan de SSD ligt of niet (SSD wel ontkoppelen)
Echter blijft mijn idee dat er iets mis is met het moederbord. Een SSD zorgt vaak voor een BSOD, en in de BIOS wordt er nog niets geladen vanaf de SSD.

Sympthomen van een CPU of moederbord defect. Aangezien CPU vaak alleen permanent defect is, dus dan doet hij het niet alleen tijdelijk. Lijkt het mij het moederbord, misschien een condensator of iets dergelijks...

我的名字是Mirno

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2025
heb je toevallig windows 8.1 ?

Zoja probeer dit eens

Ga eens naar
Configuratiescherm/energiebeheer/Systeeminstellingen/ Onderin zie je dan snel opstarten inschakelen(aanbevolen) staan zet deze eens uit

Het schijnt dat windows 8.1 hier nogal eens problemen mee heeft
Ik kreeg melding van windows

1.kan niet snel opgestart worden

2.Event ID: 41
Description:

Alleen starte mijn pc dan gelukkig niet spontaan uit zichzelf opnieuw op maar wel de meldingen
Na het bovenstaande uit geschakeld te hebben is dit voor mij opgelost
Pagina: 1