• Leitz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01 10:29
Misschien onwijs stom om hier een topic over te openen, maar ik kan er nergens een goed antwoord op vinden. bij het opstarten van xbmc / kodi heb je de categorieën series speelfilms en muziek. nu wil ik daar tussen ook nog andere categorieën kunnen plaatsen. dus kinderfilms 3d films direct in het hoofdscherm.
ik heb me helemaal gek gegoogeld maar kan een hele hoop informatie vinden maar niet de antwoord op mijn vraag. :?

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02-2025
Welke skin gebruik je? Als je uit gaat van de standaard confluence skin doe je dit als volgt:

Je gaat naar videos en dan bestandsbeheer. Daarna zie je afspeellijsten, klik hier op en maak een nieuwe video afspeellijst. Hierin kan je kiezen waaruit je afspeellijst moet bestaan. Bijvoorbeeld alleen het genre: animatie, of juist NIET het genre animatie. Maak zo alle afspeellijsten die je wil maken en geef deze een naam.

Ga nu naar instellingen in kodi en ga naar uiterlijk -> skininstellingen. Ga nu het hoofdmenu aanpassen (weet niet precies waar t staat) en voeg een afspeellijst toe aan het hoofdmenu. Herhaal dit met elke afspeellijst. Wanneer je een andere skin gebruikt kunnen de bovengenoemde instellingen anders zijn.

Ik zelf maak alleen maar gebruik van afspeellijsten en heb zo mijn hele menu in de skin arctic zypher toegevoegd.

Edit:

Check hier hoe je de afspeellijsten maakt:

http://kodi.wiki/view/Smart_playlists

[ Voor 5% gewijzigd door wizzlewaxx op 23-03-2015 22:45 ]

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:58

copykat

Good copy isn't bad

Ik kwam je antwoord tegen opzoek naar wat anders en bedacht me dat dit voor de kids wel handig was om zonder tweede profiel toch een kleine scheiding te maken tussen kinder avontuur en eh bloederige "fury" achtige films door een aparte kinder playlist te maken.
Alleen:
wizzlewaxx schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:41:
Welke skin gebruik je? Als je uit gaat van de standaard confluence skin doe je dit als volgt:

Je gaat naar videos en dan bestandsbeheer. Daarna zie je afspeellijsten, klik hier op en maak een nieuwe video afspeellijst. Hierin kan je kiezen waaruit je afspeellijst moet bestaan. Bijvoorbeeld alleen het genre: animatie, of juist NIET het genre animatie. Maak zo alle afspeellijsten die je wil maken en geef deze een naam.
Ok tot hier werkt het precies zoals je zegt. d:)b
Alleen :
wizzlewaxx schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:41:

Ga nu naar instellingen in kodi en ga naar uiterlijk -> skininstellingen. Ga nu het hoofdmenu aanpassen (weet niet precies waar t staat) en voeg een afspeellijst toe aan het hoofdmenu. Herhaal dit met elke afspeellijst. Wanneer je een andere skin gebruikt kunnen de bovengenoemde instellingen anders zijn.
ik gebruik inderdaad standaard confluence skin: aanpassen hoofdmenu is nergens te vinden ook niet in "expert" mode. je kan alleen daar addons onder de hoofd menu tabs in het sub menu plaatsen.
Doe ik iets verkeerd of is die optie er gewoon niet?

(xbmc 13.2) confluence skin Jezz_X.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02-2025
copykat schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:59:
Ik kwam je antwoord tegen opzoek naar wat anders en bedacht me dat dit voor de kids wel handig was om zonder tweede profiel toch een kleine scheiding te maken tussen kinder avontuur en eh bloederige "fury" achtige films door een aparte kinder playlist te maken.
Alleen:

[...]

Ok tot hier werkt het precies zoals je zegt. d:)b
Alleen :

[...]

ik gebruik inderdaad standaard confluence skin: aanpassen hoofdmenu is nergens te vinden ook niet in "expert" mode. je kan alleen daar addons onder de hoofd menu tabs in het sub menu plaatsen.
Doe ik iets verkeerd of is die optie er gewoon niet?

(xbmc 13.2) confluence skin Jezz_X.
Het kan zijn dat deze instelling niet meer aanwezig je bij confluence... Ik gebruik al tijden geen confluence meer namelijk... In iedere andere skin is het in ieder geval mogelijk je hoofdmenu aan te passen en een afspeellijst als menu item toe te voegen. Gebruik je standaard confluence? Of toevallig een andere skin?

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:58

copykat

Good copy isn't bad

Ik vermoed de standaard , ik heb nooit de moeite genomen een andere te downloaden.
deze voldeed prima tot nu dan ;-)

Overigens deze: skin arctic zypher staat ook niet in de verkrijgbare lijst.

[ Voor 25% gewijzigd door copykat op 24-09-2015 23:37 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....