Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 662610

Topicstarter
Hallo Tweakersgebruikers!

Ik zit met een probleem van mijn Sitecom homeplugs die ik tot nog toe niet, of tijdelijk heb kunnen oplossen. Ik heb zo'n 3 maanden geleden de 500Mb/s Sitecom homeplugs gekocht. In het begin hebben deze altijd goed gewerkt en heb ik altijd met een redelijke snelheid kunnen internetten. Sinds 2 maanden doen ze echter heel vreemd.

Op totaal willekeurige momenten 'vinden' ze elkaar opeens niet meer. Af en toe krijg ik bij netwerk herstel de optie 'Automatische IP instellingen herstellen' De ene keer lost dit het probleem op, de andere keer blijft het probleem echter bestaan.

De 2e optie die ik dan kan doen is het compleet resetten van beide homeplugs en ze elkaar opnieuw laten vinden. Zelfs dit lukt niet altijd. Soms moet ik dit tot in den treure herhalen totdat ze eindelijk een teken van leven geven en elkaar vinden. Hierbij branden de bovenste twee lampjes wel en de onderste niet (zie afbeelding voor de lampjes)

Na deze 2e optie kom ik ook niet verder dan een 'onbekend netwerk' en een lokale verbinding. Als ik dan als 3e weer de automatische IP adres instellingen doe, dan vindt hij uiteindelijk de sockets en kan ik (met een beetje gelukt) weer een weekje internetten.

Beide sockets zijn niet aangesloten op een verdeeldoos aangezien ik weet dat ze dan teveel van hun stroom verliezen. Verder heb ik naar mijn weet ook geen rare instellingen in mijn netwerkcentrum.

Hopelijk is er iemand die mij zou kunnen helpen.

Typkiller

Afbeeldingslocatie: https://www.sitecom.com/image/socket-homeplug-500-mbps-dual-pack/2044/998x448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635341

Welke kleur brandt de data-led (onderste) op het moment van uitval? De Data-led (stekker icoon) kan als volgt branden:
Groen: de snelheid tussen de homeplugs onderling is hoger dan 40 Mbps
Oranje: de snelheid tussen de homeplugs onderling is hoger dan 20 Mbps maar lager dan 40 Mbps
Rood: de snelheid tussen de homeplugs onderling is lager dan 20 Mbps
Uit: er is geen verbinding tussen de homeplugs

Het niet, rood of oranje branden van de data-led wordt meestal veroorzaakt door storing (interferentie) op het stroomnetwerk. Wanneer de led volledig uit is, kan dit ook nog komen doordat de interne netwerknamen niet overeenkomen (te herstellen met een reset door de resetknop 20 seconden in te drukken of door de 2-seconden verbindingsmethode uit de handleiding). Mocht het door interferentie komen, dan valt dit vaak al te verhelpen door de homeplugs in een andere wandcontactdoos te plaatsen. Meer informatie over interferentie en plaatsing vindt u hier. Mocht u verdere vragen hebben, neem dan gerust contact op met onze supportafdeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 662610

Topicstarter
Anoniem: 635341 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:03:
Welke kleur brandt de data-led (onderste) op het moment van uitval? De Data-led (stekker icoon) kan als volgt branden:
Groen: de snelheid tussen de homeplugs onderling is hoger dan 40 Mbps
Oranje: de snelheid tussen de homeplugs onderling is hoger dan 20 Mbps maar lager dan 40 Mbps
Rood: de snelheid tussen de homeplugs onderling is lager dan 20 Mbps
Uit: er is geen verbinding tussen de homeplugs

Het niet, rood of oranje branden van de data-led wordt meestal veroorzaakt door storing (interferentie) op het stroomnetwerk. Wanneer de led volledig uit is, kan dit ook nog komen doordat de interne netwerknamen niet overeenkomen (te herstellen met een reset door de resetknop 20 seconden in te drukken of door de 2-seconden verbindingsmethode uit de handleiding). Mocht het door interferentie komen, dan valt dit vaak al te verhelpen door de homeplugs in een andere wandcontactdoos te plaatsen. Meer informatie over interferentie en plaatsing vindt u hier. Mocht u verdere vragen hebben, neem dan gerust contact op met onze supportafdeling
Goedemiddag, dank voor de duidelijke reactie. De bovenste 2 lampjes blijven groen branden, de onderste vallen helemaal uit. Na een paar keer hard reset en elkaar opnieuw vinden met de 2 seconden methode vinden ze elkaar vaak wel weer. Ik moet dit echter om de 2 á 3 weken bijna doen, omdat de plugs at random de verbinding verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635341

Het kan zijn dat de homeplugs te lang het contact verliezen bij een verstoring en vervolgens niet meer automatisch opnieuw de koppeling maken. Het lastige in deze situatie is dat het slechts heel af en toe voordoet. Mocht dit inmiddels veranderd zijn, dan zou ik het advies willen geven om eens te testen op een andere locatie. Gebeurt daar hetzelfde, dan lijkt het niet met verstoringen te maken te hebben, maar met de homeplugs zelf. In zo'n geval kunt u het beste even contact opnemen met de verkoper voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Ik gebruik ook 2x adapter maar die zijn verbonden via een verdeeldoos, zowel de zender als de ontvanger.. dwz de een zit aan het begin- en de andere aan het einde van een lang verlengsnoer van circa 25 meter lang. Echter ik lees vaak dat ze beter direct op het stopcontact aangesloten kunnen worden.

Mijn vraag: WAAROM ?

ps
De verbinding valt nooit uit.

[ Voor 5% gewijzigd door racinfo op 09-10-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
racinfo schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:39:
Ik gebruik ook 2x adapter maar die zijn verbonden via een verdeeldoos, zowel de zender als de ontvanger.. dwz de een zit aan het begin- en de andere aan het einde van een lang verlengsnoer van circa 25 meter lang. Echter ik lees vaak dat ze beter direct op het stopcontact aangesloten kunnen worden.

Mijn vraag: WAAROM ?

ps
De verbinding valt nooit uit.
DAt zal ook prima werken, het gaat om het aantal overgangen etc, iedere overgang is een potentieel probleem jij hebt er dus heel weinig.

TS je hebt waarschijnlijk alle redenen waarom iedere Tweaker altijd roept het is echt de aller aller laatste oplossing en dan nog moet je je afvragen of je het wilt. Zo werkt het zo niet als de buren een neiuwe magnetron hebben kan het al over zijn.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je zou het moeten zoeken in de apparaten die aangesloten zijn op jouw elektrische netwerk. Schakel alle verlichting en apparaten uit (koelkasten, vriezers e.d. hoeven niet), sluit ze vervolgens een voor een weer aan en controleer of je verbinding het nog doet.

Op deze manier ben ik er achter gekomen dat de led-inbouwspots in mijn badkamer en keuken de veroorzakers zijn van het verlies van de connectie tussen de powerline adapters.

[ Voor 28% gewijzigd door Cuno op 09-10-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-06 16:17
Over oude koeien en een sloot gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Frogmen schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:28:
[...]

DAt zal ook prima werken, het gaat om het aantal overgangen etc, iedere overgang is een potentieel probleem jij hebt er dus heel weinig.

TS je hebt waarschijnlijk alle redenen waarom iedere Tweaker altijd roept het is echt de aller aller laatste oplossing en dan nog moet je je afvragen of je het wilt. Zo werkt het zo niet als de buren een neiuwe magnetron hebben kan het al over zijn.
Jouw antwoordt is duidelijk maar wat oude koeien er mee te maken hebben dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je knikkert een topic van 2 jaar oud omhoog... Dat zijn oude koeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:48
't is al genoemd.. maar een dergelijk oud topic trappen heeft niet echt nut en is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.