Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wowlan werkt niet met power-off

Pagina: 1
Acties:

• PaulHendrix
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 14:59
Ik weet niet waar dit onder hoort,dus maar hier
Ik heb n wake-on-wifi-lan (dus mbv android telefoon pc aanzetten) maar het werkt alleen als de pc in hibernate-mode is, en niet in power-off (via windows(7, 64bit), dus soft-off)
nu ik een ssd overweeg, schijnt hibernate niet zo goed te zijn, dus wil ik graag dat het bij power-off ook werkt. Maar hoe?

• PaulHendrix
staat dit goed en heeft iemand een oplossing?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:14

TommieW

Numa numa.

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan bij Windows 8.1. Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden, en het lijkt het niet op dat dit überhaupt opgelost kan worden.

Je hoeft je ook niet echt zorgen te maken bij het hybernaten bij een SSD. Moderne SSD's kunnen zoveel schrijven dat dit voor de gemiddelde consument nooit een probleem gaat worden.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Lawwie
  • Laatst online: 12:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Wake-on-lan zoals het heet zou gewoon moeten werken als de computer volledig uit staat, mits de instellingen goed staan. Wifi heeft hier niets mee te maken want je stuurt gewoon je pakketje over het netwerk. Ik denk dat dit topic in netwerken/client software ergens moet staan maar dit zal een moderator wel verplaatsen mocht het nodig zijn.

Een handige link met hoe je wake-on-lan (WOL) in stelt:

http://its.uiowa.edu/support/article/901

Zo moet je wat in de bios instellen (je bios zal iets verschillen van degene in de link), en in windows op je netwerkkaart. Hopelijk heb je hier wat aan.

• PaulHendrix
dank, maar heb alles ingesteld zoals in de link, anders zou 'ie toch ook niet vanuit hibernation opstarten, toch?