R9 290 met NZXT Kraken X31 + G10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakro
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-03 11:19
Ik ben van plan mijn Sapphire Radeon R9 290 uit te voeren met de NZXT Kraken X31 waterkoeler en G10 bracket. Tevens wil ik de VRM's voorzien van heatsinks voor extra koeling.

Om alles zo veel mogelijk in 1 keer te kunnen bestellen, zou ik graag willen weten hoe groot de VRM heatsinks moeten zijn (LxBxH) om goed op de VRM te passen en qua hoogte nog onder de G10 bracket passen.

Alvast bedankt voor de info :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Mijn tweede pci-e slot is nogal ingebouwd door andere aansluitingen. ik zoek dus een manier om de koeler te verkleinen zodat ik een tweede 290 erbij kan plaatsen.

Dit is een erg interessant onderwerp voor mij, ik blijf jou topic volgen. Aangezien dit mijn ruimte probleem kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Tussen het geheugen en het metalen frame van de G10 heb je net 5mm.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakro
Hallo Deem,

Ik ben een paar weken voor mijn werk in het buitenland geweest, vandaar mijn late reactie :| :|
Maar erg bedankt voor het antwoord, ik weet nu welke heatsinks ik moet gaan kopen :) :)

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakro
Inmiddels de NZXT Kraken X31 + G10 geïnstalleerd. De G10 fan en de radiator fan aangesloten op de NZXT connector van de X31. Temperaturen zijn redelijk OK, echter de radiatorfan draait max. 700rpm. Er blijft zodoende nog veel warmte in de kast hangen. Deze kan ik natuurlijk op het MoBo aansluiten. Wie heeft hier ervaring mee ??

Tevens zou ik graag willen weten of ik de G10 fan op de R9 290 connector (AMD kaart) kan aansluiten en wat het effect hiervan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smonneke
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-07 11:38
Dag Hakro, ik ga juist dezelfde setup als u doen. Welke heatsinks heb je gekocht? En wat zijn je idle en load temperaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:13
hakro schreef op zondag 19 april 2015 @ 12:31:
Inmiddels de NZXT Kraken X31 + G10 geïnstalleerd. De G10 fan en de radiator fan aangesloten op de NZXT connector van de X31. Temperaturen zijn redelijk OK, echter de radiatorfan draait max. 700rpm. Er blijft zodoende nog veel warmte in de kast hangen. Deze kan ik natuurlijk op het MoBo aansluiten. Wie heeft hier ervaring mee ??

Tevens zou ik graag willen weten of ik de G10 fan op de R9 290 connector (AMD kaart) kan aansluiten en wat het effect hiervan is.
De g10 fan op de r9 290 connector is aan te raden aangezien de fans dan mooi met je gpu temperatuur meegaan. (Je moet wel wss even zelf een andere fancurve voor je videokaart maken zodat je genoeg koelt/niet teveel herrie maakt!)
Pagina: 1