Probleem met 2 Playstation 4's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatjcruz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 14:37
Hi Tweakers,

Ik ben vandaag op een probleem gestuit dat ik graag met jullie wil delen.

Ik ben sinds de release eigenaar van een PS4 systeem. Echter ben ik sinds kort verhuisd en heb daarom sinds twee weken nu twee PS4's, namelijk één voor beneden en één voor boven.

De PS4 die ik al had was mijn "primaire PS4". Door dat in te stellen krijg je de volgende "voordelen".
  • Iedereen die gebruikmaakt van uw primaire PS4™-systeem kan gebruikmaken van applicaties die u aanschaft in de PlayStation®Store.
  • Iedereen die gebruikmaakt van uw primaire PS4™-systeem kan van tal van voordelen profiteren als u zich abonneert op PlayStation®Plus.
  • U kunt automatisch content die u vooraf hebt besteld of content die u hebt aangeschaft op PlayStation®App downloaden naar het PS4™-systeem.
  • U kunt vanaf een PS Vita-systeem verbinding maken met een PS4™-systeem via het internet met behulp van Remote-play.
  • Iedereen die uw primaire PS4™-systeem gebruikt, kan gebruikmaken van thema's die u aanschaft in de PlayStation®Store.
Je moet dus je PS4 activeren om gedownloade games te spelen. Dit geldt NIET alleen voor andere gebruikers van je systeem maar ook voor degene met het hoofdaccount.

Nu komt echter het probleem. Ik kreeg vanmiddag na 2 weken nergens last van gehad te hebben een melding dat na 5 minuten mijn game werd afgesloten omdat er problemen waren met de licentie. Uiteraard meteen even uitgezocht wat dit probleem was. Onder [instellingen]->[PSN] is er een knop die letterlijk aangeeft [licenties herstellen]. Helaas verhielp dit het probleem niet en kon ik nog steeds mijn gedownloade spellen niet meer spelen. Toen heb ik telefonisch contact opgenomen met de support lijn van sony.

Hier kreeg ik een aardige meneer aan de lijn die mij vertelde dat ik het systeem als mijn primaire PS4 moest instellen om mijn gedownloade games te kunnen spelen. Als je een game koopt online is dit niet ACCOUNT gebonden maar SYSTEEM gebonden. Dit vindt ik eigenlijk een beetje raar. Ik kan mijn games op disc's toch ook meenemen naar een ander systeem bijvoorbeeld een vriend om mijn game daar te spelen, zeker op mijn eigen PS+ account.

Waar het op neer komt is dat ik dus elke keer als ik van mijn playstation beneden naar boven loop om te spelen ik dus eerst op dat betreffende systeem moet aangeven dat ik hem wil deactiveren als primaire PS4 waarna ik op het andere systeem het moet activeren als primaire PS4 om te kunnen spelen. Dit vind ik erg vervelend aangezien ik zoals ik al aangaf gewoon alles speel op één account. Wordt ik nou dus benadeeld omdat ik twee PS4 systemen heb aangeschaft?

Echter houdt het hier niet bij op. De medewerker van de helpdesk gaf aan dat als ik actief wissel van systemen wel en niet als primaire systeem instellen, dan zal hier een tijdslot op komen te zitten. vergelijkbaar met het fout intoetsen van een pincode op de Iphone. Dit zal dus resulteren in wachttijden van 24 uur tot een week.

Ik zie eigenlijk niet echt in waarom ik nog twee PS4's zou houden aangezien ik ze niet beiden actief kan gebruiken. Mijn vraag is nou of ik gewoon iets over het hoofd zie of dat dit inderdaad gewoon een rare constructie is.

Misschien is er ook iemand die tegen ditzelfde "probleem" oploopt.