Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows mappen in één keer encrypten

Pagina: 1
Acties:

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 17:30
Wat een geklojooi zeg, ik wil iets heel simpels maar simpele oplossingen ho maar!

Ik wil gewoon op een map in windows op de rechtermuisknop klikken en dan de optie Encrypt met een wachtwoord hebben. En niet bestand voor bestand!
Ik zit nu te klojooien met Cloudfrogger maar dat werkt voor geen meter.
Ook AesCrypt o.i.d. doet nix, alleen maar per bestand.
En Truecrypt is uitontwikkeld vanwege vage redenen.

Ik zoek gewoon een simpel programma waarmee je in 1 muisklik en map met een wachtwoord kunt encrypten. Is dat nou zo moeilijk!

En alsjeblieft niet over de ingebouwde windows 7 encryptie praten! Ik wil gewoon met een wachtwoord kunnen werken!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Je zou een VHD kunnen maken, daar een partitie op zetten en deze met bitlocker kunnen encrypten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

offtopic:
Wat een hoop uitroeptekens! In de hele wereld is er niemand die voor jou dat progje gemaakt heeft! Zo simpel dat je het zelf zou kunnen doen! Precies op jouw manier!

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Omdat je de ingebouwde encryptie van W7 al hebt geprobeerd, vraag ik me af of je de boel wilt encrypten vanwege meerdere personen die toegang hebben tot hetzelfde gebruikers account. Is dat zo? Zo nee, dan weet ik geen oplossing, zo ja, dan is dat je probleem.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• be3a18
Jullie gaan me toch niet vertellen dat dit niet mogelijk is? Het gaat er mij om dat mijn PC inderdaad maar één inlogaccount heeft en dat mijn neefje er ook wel eens achter zit. Die is nu nog niet zo slim met computers, maar dat duurt niet lang meer. Ik wil gewoon niet dat hij alle ("natuur")afbeeldingen kan zien. Ik heb trouwens Windows 7 Prof. en dus geen Bitlocker. Ik wil ook geen gedoe met aparte partities.
Ik heb AES Encrypt geprobeerd, maar hiermee worden de afbeeldingen wel encrypt, maar blijven de originele niet geëncrypte afbeeldingen doodleuk staan... Ik bedacht nog bij mezelf, is er niet een optie in dit programma waarmee je dit uitschakeld?

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 15:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

be3a18 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:28:
Jullie gaan me toch niet vertellen dat dit niet mogelijk is? Het gaat er mij om dat mijn PC inderdaad maar één inlogaccount heeft en dat mijn neefje er ook wel eens achter zit. Die is nu nog niet zo slim met computers, maar dat duurt niet lang meer. Ik wil gewoon niet dat hij alle ("natuur")afbeeldingen kan zien. Ik heb trouwens Windows 7 Prof. en dus geen Bitlocker. Ik wil ook geen gedoe met aparte partities.
Ik heb AES Encrypt geprobeerd, maar hiermee worden de afbeeldingen wel encrypt, maar blijven de originele niet geëncrypte afbeeldingen doodleuk staan... Ik bedacht nog bij mezelf, is er niet een optie in dit programma waarmee je dit uitschakeld?
Misschien een ander account maken voor je neefje zodat hij die natuurafbeeldingen (zoals jij ze noemt) niet kan benaderen?

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

ik zie persoonlijk geen reden om geen aparte gebruiker voor je neefje te maken, maar goed, ieder z'n eigen ding. Wat je dus wilt is gewoon een wachtwoord op een map zetten. Dan hoef je niet met encryptie aan de slag, dan zoek je naar een folder locker. Zoek maar eens op die termen dan komt er genoeg software voorbij. Een applicatie aanraden kan ik niet, want je raadt het al waarschijnlijk, ik gebruik voor zoiets een andere gebruiker.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• be3a18
Een ander account maken voor mijn neefje is denk ik de makkelijkste oplossing. Ik heb onder mijn eigen account Mijn Afbeeldingen naar een andere lokatie (andere schijf) geredirect, zodat ik bij een windows crash mijn afbeeldingen niet kwijt ben. Maar dat geldt natuurlijk niet voor een nieuw account met nog de standaardwaardes.
Ik zal ook nog eens kijken naar folder locker software. Bedankt voor de reacties. Hiermee kunnen we wat mij betreft dit topic afsluiten.
Pagina: 1