• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Hallo,

Gisteren viel mijn pc spontaan uit. Hij wilde daarna ook niet meer opstarten. Als ik de powerknop indrukte, dan zag ik heel even het 'aan-lampje' branden, maar dat ging gelijk weer uit. Ik vermoedde dat de voeding de geest had gegeven. Dus ik heb dat getest door de groene draad met een zwarte draad te verbinden. Hij deed niks, dus ik heb vandaag een nieuwe voeding gekocht. Echter toen ik die had geïnstalleerd wilde m'n pc nog steeds niet opstarten. De fans gingen heel kort aan en daarna gelijk weer uit. Ik baalde dat ik misschien een nieuwe voeding voor niks heb gekocht, maar m'n oude voeding heb ik alsnog op een oude pc getest en die deed niks, terwijl de nieuwe voeding het wel deed.

Ik heb toen de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter geraadpleegd en ook google gezocht. Wat heb ik geprobeerd?
- Videokaart eruit gehaald
- Harde schijf ontkoppeld
- Geheugenreepjes eruit gehaald
- Fans ontkoppeld
- Moederbord uit de kast gehaald
- Batterij een tijdje eruit gehouden

Ik heb nu een kaal moederbord (+ cpu) met alleen de voeding nog aangesloten, maar hij wil niet opstarten. De fans gaan nog steeds kort aan en gelijk weer uit (ook geen piepjes). Ik vermoed dat er ergens kortsluiting is, maar ik kan helemaal niks vinden. De SB_PWR led brandt wel groen als ik de voeding heb aan staan. Het moederbord is een Asus P8P67 LE overigens.

Ik vind het zonde om (weer) geld uit te geven aan een nieuw moederbord als dat niet hoeft. Heeft er iemand nog suggesties? Alvast bedankt!

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:00
Dat lijkt idd wel op kortsluiting. Heb je de PSU correct aangesloten op het moederbord, dus de 20+4-pin ATX aansluiting en de 4+4-pin 12V CPU connector? Die laatste niet per ongeluk verwisseld met een 6+2-pin PCI Express connector?

• torx
  • Nu online
Ik heb het nog even extra gecontroleerd, maar die zijn inderdaad correct aangesloten.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Eventueel een ander systeem waar je de voeding op kan testen? Die oude pc waar je de oude voeding in had getest bijv.?
En heb je het moederbord alleen even uit de kast gehaald of ook echt buiten de kast aangesloten en geprobeerd te starten? (Om kortsluiting met de behuizing uit te sluiten)
Als je dat gedaan hebt zou ik inderdaad kijken naar een vervangend moederbord. :/

Fixing things to the breaking point...

• torx
  • Nu online
Yup, de nieuwe voeding deed het wel op de oude pc. Dat moederbord ging wel veel piepen, maar ik wilde alleen testen of de nieuwe voeding het deed.

Ik heb het moederbord buiten de kast aangesloten. Sterker nog, hij ligt er nog uit ;)

Hmm toch een nieuw moederbord, dat is balen. In hoeverre moet die qua specs overeenkomen met mijn huidige (voor compatibiliteit van m'n componenten)? Ik heb daar nog geen ervaring mee.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp! :)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja als je vraagt welk moederbord past is het handig te weten welke onderdelen daarmee compatibel moeten zijn ;) Oftewel, post even je specs, en ook welke voeding je nu hebt (merk en type, dus niet alleen '600 watt')

Fixing things to the breaking point...

• torx
  • Nu online
Ok, ik dacht dat je voor een vervanger genoeg zou hebben aan het huidige type moederbord.

Ik heb een zwarte voeding. ;) De Cooler Master G550M.
De processor weet ik helaas niet :$ , een Intel in ieder geval.
Voor de rest heb ik nog een GeForce GTX 550 Ti videokaart en 2x Kingston KHX1600C9D3K2/8GX DD3 geheugen.

• torx
  • Nu online
Ik heb ondertussen maar de gok genomen en een nieuw moederbord gekocht met dezelfde socket als m'n huidige. Zojuist m'n huidige cpu geïnstalleerd, m'n nieuwe voeding op aangesloten, evenals geheugen, een toetsenbord en een monitor. En zo te zien lijkt deze te werken. :) Vanmiddag als ik thuis ben maar even kijken of ik hem in m'n kast kan zetten.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Applaus, officieel geslaagd als serieuze tweaker!! ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• torx
  • Nu online
SAiN ONeZ schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:21:
Applaus, officieel geslaagd als serieuze tweaker!! ;)
Haha bedankt! Toen ik de kast in elkaar zette voelde ik me ook zo :P . Nu nog zorgen dat niemand daar achter komt, of dit T-shirt kopen. :+

Pagina: 1