Welke gaming TV? 500 tot 600 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchSoldier
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-08 12:07
Ik ben op zoek naar een gaming TV. Beeldkwaliteit is het aller belangrijkste naast een het formaat. Verder hoeft het geen SMART of 3D TV te zijn maar het is natuurlijk wel een leuke toevoeging! Ook vind ik betrouwbaarheid natuurlijk heel erg belangrijk!
Helaas heb ik niet veel verstand over waar naar te kijken als het gaat om TV's, daarom zou ik jullie hulp goed kunnen gebruiken met het kiezen.

Ik zoek een?
Full HD TV van minimaal 46inch(116cm) met zo'n goed mogelijke beeldkwaliteit

Wat is je budget?
Ergens tussen 500 en 600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk veel series en films en daarnaast game ik ook regelmatig.

Wat heb je zelf al gevonden?Welke vragen heb je hier nog over?
Welke specificaties zijn het belangrijkste voor een goede beeldkwaliteit voor een gaming TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:59

deepvreezo

Redacteur
Nou, de eerste die je noemt is gelijk de beste. De W605B wordt over het algemeen geprezen om zijn beeldkwaliteit, en de inputlag is bovendien erg laag. (De inputlag is de vertraging tussen het moment waarop het beeld van een bron (zoals een console) bij de tv binnenkomt, en het moment waarop het beeld daadwerkelijk op het scherm verschijnt. Voor gaming is het belangrijk dat die vertraging zo kort mogelijk is). De inputlag van de Samsung-tv's is hoger. Wel wordt beweging wat scherper weergegeven dan op de W605B. De modellen van LG hebben een flink lager contrast, dus minder goed beeld. Lag weet ik daarvan niet, maar dat ze de W605B daarop gaan verslaan lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchSoldier
Ok bedankt! En weet je niet nog eventueel een betere in deze prijs klasse? _/-\o_
deepvreezo schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:40:
Nou, de eerste die je noemt is gelijk de beste. De W605B wordt over het algemeen geprezen om zijn beeldkwaliteit, en de inputlag is bovendien erg laag. (De inputlag is de vertraging tussen het moment waarop het beeld van een bron (zoals een console) bij de tv binnenkomt, en het moment waarop het beeld daadwerkelijk op het scherm verschijnt. Voor gaming is het belangrijk dat die vertraging zo kort mogelijk is). De inputlag van de Samsung-tv's is hoger. Wel wordt beweging wat scherper weergegeven dan op de W605B. De modellen van LG hebben een flink lager contrast, dus minder goed beeld. Lag weet ik daarvan niet, maar dat ze de W605B daarop gaan verslaan lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchSoldier
Iets met een hogere refresh rate ipv 60 hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:59

deepvreezo

Redacteur
De apparaten die je noemt (met uitzondering van LG) lijken me al de beste keuze voor je budget.

Bij nadere bestudering van je lijstje valt me op dat je van Samsung een model van 2013 noemt, de F6320AW, en een model van 2014, de H6203. Ik zou de eerste sowieso af laten vallen. Blijven over de H6203 en de W605B van Sony.
De H6203 beschikt over een 120Hz-paneel. De Sony W605B niet. Tevens heeft Samsung effectievere softwaretrucjes aan boord om beweging te verbeteren. Resultaat is dus dat de H6203 het op gebied van bewegingsscherpte gaat winnen. Echter, de W605B heeft dan weer minder inputlag. Nu merkt niet iedereen dat verschil op, en Samsung scoort op zich niet slecht (alleen is de Sony W605B op dat gebied gewoon erg goed). Beeld is verder ook stuivertje wisselen. Sony heeft een wat beter contrast, Samsung een wat nauwkeuriger kleurweergave in de best presterende beeldmodus. Ik denk dat je met een van beide tv's geen miskoop zou doen.