Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy_BuMBuM
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-11-2021
De homewizard heeft de snapshot functie, wanneer iemand aanbelt wordt een foto genomen. Tevens kan een notification worden gestuurd. Dit is allemaal vrij handig als men niet thuis is. Daarbij duurt het ook vrij lang voordat de homewizard de stream geopend heeft. De gebruikte hardware heeft dus geen enkel nut ,wanneer men thuis is

Nu zijn mijn ouders gehandicapt en blijkt de afstand vanuit de keuken naar de voordeur vrij lang.
Nu was mijn idee om een oude ipad ergens halverwege of in de keuken te hangen en in combinatie met het automatische slot een soort van intercom, buzzer systeem te maken. Met andere woorden zodra de deurbel een notification geeft de ipad uit het lockscherm halen en de camera stream openen en wellicht dus gelijk de knop om de deur te openen te tonen.

Nu is dit in de standaard firmware niet mogelijk, zoals aangegeven. Nu heb ik wel al naar de http commands gekeken, maar ik heb geen idee hoe ik vanuit hier de gewenste situatie van kan krijgen.
Natuurlijk begrijp ik dat jullie niet alles voorkauwen en een bietje uitdaging is ook leuk, maar wie o wie kan mij wat hulp bieden, tips, etc is allemaal welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 11:14
Dit is ook precies wat ik zoek: als de bel ingedrukt wordt, moet het scherm van de tablet aanspringen en het beeld van de op de Homewizard aangesloten camera tonen.

Als iemand hier een suggestie voor heeft hoe dit gerealiseerd kan worden, hoor ik dat heel graag! Desnoods zonder Homewizard trouwens.
Willy_BuMBuM schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:34:
De homewizard heeft de snapshot functie, wanneer iemand aanbelt wordt een foto genomen. Tevens kan een notification worden gestuurd. Dit is allemaal vrij handig als men niet thuis is. Daarbij duurt het ook vrij lang voordat de homewizard de stream geopend heeft. De gebruikte hardware heeft dus geen enkel nut ,wanneer men thuis is

Nu zijn mijn ouders gehandicapt en blijkt de afstand vanuit de keuken naar de voordeur vrij lang.
Nu was mijn idee om een oude ipad ergens halverwege of in de keuken te hangen en in combinatie met het automatische slot een soort van intercom, buzzer systeem te maken. Met andere woorden zodra de deurbel een notification geeft de ipad uit het lockscherm halen en de camera stream openen en wellicht dus gelijk de knop om de deur te openen te tonen.

Nu is dit in de standaard firmware niet mogelijk, zoals aangegeven. Nu heb ik wel al naar de http commands gekeken, maar ik heb geen idee hoe ik vanuit hier de gewenste situatie van kan krijgen.
Natuurlijk begrijp ik dat jullie niet alles voorkauwen en een bietje uitdaging is ook leuk, maar wie o wie kan mij wat hulp bieden, tips, etc is allemaal welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:40
Ik doe dit met een Android tablet i.c.m. Autovera en Tasker.
De deurbel is gekoppeld aan een relay, die op zijn beurt een deurcontact verbinding laat maken. Autovera detecteert dit, en met Tasker kan ik hier vervolgens acties aan hangen (scherm actief, cam app openen, na x minuten terug naar homescreen). Werkt near instant.

Ben niet thuis in Homewizard maar wellicht dat je deze ook met Tasker aan elkaar kunt knopen.
iPad is lastig, Imperihome ondersteunt actief maken van het scherm wel, maar verder weinig keus. Ben helemaal Apple minded, maar Android is wat betreft knutselgehalte een stuk vrijer.

[ Voor 9% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 04-03-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 11:14
Ik heb naar Tasker gekeken maar ik kan niet vinden hoe ik daar het scherm kan laten aanspringen op een event. Zie ik iets over het hoofd?
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:32:
Ik doe dit met een Android tablet i.c.m. Autovera en Tasker.
De deurbel is gekoppeld aan een relay, die op zijn beurt een deurcontact verbinding laat maken. Autovera detecteert dit, en met Tasker kan ik hier vervolgens acties aan hangen (scherm actief, cam app openen, na x minuten terug naar homescreen). Werkt near instant.

...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy_BuMBuM
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-11-2021
Uiteindelijk met die ipad niks geworden, voor ik kon beginnen uit mn handen laten vallen, uiteindelijk een 10inch display gekoppeld aan een rpi en middels een http command vanuit de hw de rpi het scherm aan laten zetten en de stream opstarten. Http command kun je laten zenden aan de hand van de deurbelinput