Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor ICT opleiding

Pagina: 1
Acties:

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-11 14:31

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Jo medetweakers,

Voor mijn opleiding ICT Beheerder niveau 4 heb ik een laptop nodig die ik dagelijks kan meenemen op de brommer. Ook wil ik er een beetje mee kunnen gamen.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral voor studie ICT Beheerder Niveau 4, dus virtualisatie etc. Ook voor een beetje gamen (GT 840m, GTX 850m is voldoende voor mij)

Wat is je budget?
€ 850 max. maar het zou fijn zijn als het wat goedkoper is natuurlijk want ik wil nog geld over houden voor brommer rijbewijs.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, achterop de brommer dus liever geen ding van 3kg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
MSI en HP heb ik goede ervaringen mee. Geen Asus, slechte ervaringen mee, niet mijn merk.

Specificaties vanuit de opleiding:
* Snelle 64 bit processor Intel i5 of vergelijkbare AMD met VT-ondersteuning.
* Intern geheugen ten minste 8 GB.
* Harddisk met opslagcapaciteit tussen 500 GB en 1 TB.
* Zoveel mogelijk snelle USB3.0 aansluitingen, minimaal 2 à 3.
* Netwerkaansluiting zowel bedraad als draadloos.
* Capaciteit accu voor zolang mogelijk gebruik zonder laadapparaat. (liefst 3 uur of meer)
* DVD-brander is optioneel en kan worden weggelaten voor gewichtsbesparing en compacte uitvoering.
* Beeldscherm (liefst met Full HD resolutie) tussen 13” en 17”, afhankelijk van persoonlijke voorkeur.
* Besturingssysteem 64 bit Windows 7 Pro/Ultimate of Windows 8/8.1 Professional. (*****)
(*****) Als een laptop is voorzien van een ander besturingssysteem, dan is dit niet direct een probleem.
Enkele weken na aanvang van het nieuwe schooljaar is het mogelijk een gratis Windows 8 Professional te downloaden voor onderwijsdoeleinden.
Dus ik neem aan dat ik van Windows 8 standaard kan upgraden naar Professional.

Zelf wil ik een beetje redelijke videokaart (GT 840m, GTX 850M) 15 inch scherm en een lichte laptop. Als het kan ook een VGA poort voor een extern scherm. Verder gewoon specificaties vanuit de opleiding want die hebben wel dezelfde eisen.

Alvast bedankt voor je advies!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:56
VGA poort een verplichting volgens mij is het tegenwoordig veel hdmi wat je ziet. Welke laptops heb je zelf al gevonden?

Wat heb je liever 13 inch en dus lichter of 15 inch en het gewicht op de koop toe nemen?

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:28

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Voer deze voorwaarden eens in in de pricewatch en zoek reviews van de gevonden laptops, zo kom je zelf al een heel eind ;)

Als je de laptop dagelijks mee moet slepen, zou ik niet 17" doen. Zelfs niet eens 15", dan vindt ik zelf gewicht niet eens zo belangrijk maar omvang wel.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22

D4NG3R

kiwi

:)

Het probleem is dat 9/10 beamers of beeldschermen bij scholen niet de nieuwste modellen zijn, en geen HDMI poort hebben.

Richting de TS: Onderschat de resolutie niet, zeker als je straks met VM's e.d. moet gaan werken is 1920x1080 gewoon echt het minima, op lagere resoluties houd je weinig ruimte over als je bijvoorbeeld een VM open hebt staan aan de ene kant en aan de andere kant studiemateriaal.

Dikke kans trouwens dat je (zoals je zelf al aangeeft) toegang krijgt tot MSDNAA en daarop gewoon het besturingssysteem kan downloaden, al verwacht ik niet dat je een laptop koopt zonder Windows licentie.

Wat is trouwens je grote afkeer naar Asus? Rond dit budget kom je voornamelijk bij Asus laptops uit namelijk, en die zijn meer dan prima.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:08

Saven

Administrator

HP noemen als voorkeur en dan Asus als no-go.. Wtf :P Perongeluk verwisseld? ;)

Asus, Lenovo, MSI, Samsung maken allemaal goede laptops. Acer en HP kun je beter vandaan blijven.

Maargoed, als jij persoonlijk goede ervaringen hebt met HP wie ben ik dan om je tegen te houden :)

Wat D4NG3R zegt klopt wel. Probeer zo'n hoog mogelijke resolutie te pakken, maar dat zit bij laptops van meer dan 600 euro meestal wel goed. Persoonlijk zou ik gaan voor een 15".. 13" met 1080p wordt wel héél erg klein. En als je gaat schalen is die extra werkruimte dus ook weg. En 15" is prima portable hoor :) Scheelt maar een klein beetje

En check idd of er een VGA poort op zit, eventueel kun je een verloopje aanschaffen, maar dat kost je al gauw weer 25 euro

[ Voor 15% gewijzigd door Saven op 23-03-2015 16:33 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nouwja extra werkruimte krijg je door een hogere resolutie, niet door het beeldformaat*. Dat neemt niet weg dat 15.6" het meest verkrijgbaar is en daardoor ook een stuk goedkoper.

*Aangenomen dat je de scaling niet veranderd.

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Ik heb zelf nog niet echt bepaald iets kunnen vinden. 15 inch wil ik 13 vind ik te klein om mee te werken. Vga is niet verplicht maar heb thuis nog Vga monitor staan die nog prima werkt dus het is wel is fijn om hem aan te sluiten als extra scherm. En inderdaad ik zal daar ook wel met Vga schermen moeten werken want ze hebben daar denk geen dikke BenQ of iiYama schermen staan.

[ Voor 20% gewijzigd door NickvB op 23-03-2015 16:40 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

In dat geval zou ik VGA als harde eis laten vallen, ik verwacht niet dat je veel laptops tegen gaat komen zonder VGA poort - maar als je een model vind welke precies aansluit aan je eisen zonder VGA poort zou ik deze gewoon nemen.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:08

Saven

Administrator

D4NG3R schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:35:
Nouwja extra werkruimte krijg je door een hogere resolutie, niet door het beeldformaat*. Dat neemt niet weg dat 15.6" het meest verkrijgbaar is en daardoor ook een stuk goedkoper.

*Aangenomen dat je de scaling niet veranderd.
Als je goed had gelezen had je gezien dat ik het juist wel over scaling had ;) Op 13" moet je 1080p eigenlijk wel scalen naar 900p ofzo. Op 15" kun je wel native 1080p werken. Resultaat = meer werkruimte op 15"

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Op 13" kan je prima met native 1080p werken, ik zei het met opzet op een andere manier omdat het nogal persoonsgebonden is.

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:38:
In dat geval zou ik VGA als harde eis laten vallen, ik verwacht niet dat je veel laptops tegen gaat komen zonder VGA poort - maar als je een model vind welke precies aansluit aan je eisen zonder VGA poort zou ik deze gewoon nemen.
Ja klopt maar zo'n verloopstuk is pittig duur nog. Is er geen hdmi naar Vga kabel toevallig te koop ergens?

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:08

xleeuwx

developer Tweakers Elect
NickvB schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:42:
[...]

Ja klopt maar zo'n verloopstuk is pittig duur nog. Is er geen hdmi naar Vga kabel toevallig te koop ergens?
Ja die zijn er maar wordt je niet altijd even gelukkig van. Mijn ervaring is dat ze nogal snel stuk gaan

[ Voor 7% gewijzigd door xleeuwx op 23-03-2015 16:44 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 16:34
NickvB schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:42:
[...]

Dat valt heel erg mee hoor. Ik heb voor mijn ultrabook destijds zo'n zelfde kabel van DealExtreme gehaald, een zoals deze. Nog geen 9 euro en gratis verzenden, duurt meestal wel een tijdje voordat het binnen is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:08

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Moi_in_actie schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:46:
[...]

Dat valt heel erg mee hoor. Ik heb voor mijn ultrabook destijds zo'n zelfde kabel van DealExtreme gehaald, een zoals deze. Nog geen 9 euro en gratis verzenden, duurt meestal wel een tijdje voordat het binnen is.
die heb ik inderdaad ook alleen er zijn er ondertussen al 2 gesneuveld in de strijd.

• batsenbv.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 09:27
Let wel op, ik doe deze opleiding ook, 8 GB is de eerste paar jaar leuk. In het 3de en 4de jaar zul je van 16 GB werkgeheugen echt de meerwaarden gaan merken*. Houd dit in de gaten met eventuele upgrade's van je laptop. Tevens zou ik een laptop pakken waar een ssd in past in combinatie met een HDD caddy voor de opslag. Een leuke videokaart in je laptop is leuk maar helpt je niet deze opleiding door, ik heb er een hele boel zien sneuvelen het eerste jaar.

* Je zult veel met servers gaan werken, hoe meer werkgeheugen hoe beter imo

[ Voor 8% gewijzigd door batsenbv. op 23-03-2015 16:59 ]

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-11 13:33
Voor mijn opleiding heb ik bijna de goedkoopste HP laptop gekocht die ik kon vinden. Ik had thuis al een redelijk sterke PC staan en maakte gewoon remote verbinding met mijn PC thuis en draaide alle VM's daarop.
Voor de rest was er niks op school waar ik een zware laptop voor nodig had. Alle andere in mijn klas zaten vol continue aan de oplader omdat hun laptop zo druk bezig was.

Voordeel van een laptop hebben waar je niet mee kan gamen is dat je je ook niet bezig houd met andere dingen op je opleiding. Veel mensen zijn geneigd om lekker op school door te gamen met gevolgen van dien. En zo kan het geld wat je bespaard misschien in een leuke gaming PC stoppen.

[ Voor 27% gewijzigd door Zenety op 23-03-2015 17:09 ]

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Ik kan wel een pc laten bouwen voor gamen maar ik heb liever al m'n dingen op een pc en de cloud is daarvoor ook geen oplossing. By the way ik hoef echt geen dikke videokaart erin, een instapkaart zoals GT 840m is voor mij al voldoende. 16 GB ram kan ik er altijd nog later inzetten @batsenbv, ik wil wel SSD + HDD combi maar dat wordt helaas te duur en ik heb nu een HP Probook 450 met standaard HDD die relatief nog snel opstart. Maar ik klap hem altijd gewoon dicht in standby stand veel makkelijker :D.

[ Voor 3% gewijzigd door NickvB op 23-03-2015 17:19 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dichtklappen in stand-by en er vervolgens mee gaan rondlopen is funest voor de HDD en kan je laptop flink naar de kloten helpen mocht die besluiten niet fatsoenlijk stand-by in te gaan (wat nogal eens wil gebeuren als een programma blijft hangen of wanneer er een update word gedraait).

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Nog nooit problemen mee gehad, doe dat al jaren. Als hij update zet ik hem niet uit natuurlijk en progamma's blijven draaien geloof ik maar dat zijn van die achtergrondprogamma's altijd. Ben altijd overzichtelijk en sluit altijd alles netjes af.

Ik ben op deze twee laptops uitgekomen in de pricewatch:

pricewatch: HP Pavilion 15-p045nd

pricewatch: HP Envy 15-k035nd

pricewatch: MSI GP60 2PE-440NL

Welke is een betere keuze? Of kan ik beter voor een ander gaan?

[ Voor 8% gewijzigd door NickvB op 23-03-2015 17:36 ]

• batsenbv.
NickvB schreef op maandag 23 maart 2015 @ 17:29:
Nog nooit problemen mee gehad, doe dat al jaren. Als hij update zet ik hem niet uit natuurlijk en progamma's blijven draaien geloof ik maar dat zijn van die achtergrondprogamma's altijd. Ben altijd overzichtelijk en sluit altijd alles netjes af.

Ik ben op deze twee laptops uitgekomen in de pricewatch:

pricewatch: HP Pavilion 15-p045nd

pricewatch: HP Envy 15-k035nd

pricewatch: MSI GP60 2PE-440NL

Welke is een betere keuze? Of kan ik beter voor een ander gaan?
Ik zou zelf wat geld bij leggen om een laptop te kunnen pakken met minimaal i7 en upgrade mogelijkheden naar 16gb. Als je hier geen baat bij hebt zou ik voor de hp-pavilion gaan.

Edit: Houd er ook rekening mee dat een 5400 rpm schijf snel traag gevonden wordt. Voor +/- 100 € heb je een hdd caddy + ssd in je laptop.

[ Voor 6% gewijzigd door batsenbv. op 24-03-2015 08:09 ]

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
batsenbv. schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:07:
[...]

Ik zou zelf wat geld bij leggen om een laptop te kunnen pakken met minimaal i7 en upgrade mogelijkheden naar 16gb. Als je hier geen baat bij hebt zou ik voor de hp-pavilion gaan.

Edit: Houd er ook rekening mee dat een 5400 rpm schijf snel traag gevonden wordt. Voor +/- 100 € heb je een hdd caddy + ssd in je laptop.
Ja i know. Welke laptop zou je me dan aanbevelen? Ik kan evt. ook later een SSD in het Msata slot zetten :D
Ik had deze MSI nog gevonden is dit wat?
pricewatch: MSI GP60 2PE-435NL (Leopard)

[ Voor 18% gewijzigd door NickvB op 24-03-2015 12:02 ]

• batsenbv.
NickvB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:53:
[...]

Ja i know. Welke laptop zou je me dan aanbevelen? Ik kan evt. ook later een SSD in het Msata slot zetten :D
Ik had deze MSI nog gevonden is dit wat?
pricewatch: MSI GP60 2PE-435NL (Leopard)
Ik heb die keuze zelf ook gemaakt om later een ssd toe te voegen en 8 gb op te graden naar 16 GB. Ik zou zelf als basis een i7 nemen met een mooi scherm en het liefst zo licht mogelijk. Als je zelf nog wat geld bij wilt leggen is dit denk een mooie keuze: pricewatch: Asus N551JK-CN158H
Hierin heb je een mooi scherm, een GTX850 en optie tot 16 GB werkgeheugen. Enigste nadeel van deze laptop is 2.7 KG 's ochtends heen en 's middags terug. Neem aan dat je veel in het zelfde lokaal zult zitten.

Edit: Deze keuze is op basis van je keuze om er op te willen gamen.

[ Voor 3% gewijzigd door batsenbv. op 24-03-2015 12:20 ]

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
batsenbv. schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:19:
[...]

Ik heb die keuze zelf ook gemaakt om later een ssd toe te voegen en 8 gb op te graden naar 16 GB. Ik zou zelf als basis een i7 nemen met een mooi scherm en het liefst zo licht mogelijk. Als je zelf nog wat geld bij wilt leggen is dit denk een mooie keuze: pricewatch: Asus N551JK-CN158H
Hierin heb je een mooi scherm, een GTX850 en optie tot 16 GB werkgeheugen. Enigste nadeel van deze laptop is 2.7 KG 's ochtends heen en 's middags terug. Neem aan dat je veel in het zelfde lokaal zult zitten.

Edit: Deze keuze is op basis van je keuze om er op te willen gamen.
2,7 KG wordt echt te zwaar. Voor een 15.6 inch is dat al helemaal. Maar waarom i7? Heb je dat echt zo hard nodig dan, want ze vragen bij mijn opleiding naar i5 en zelf heb ik dat nu ook in combi met 8GB ram en dat is prima. (Ja tijdelijk laptop ouders die is wa sneller dan mijne met i3 :D) had btw wel is gelezen dat iemand al genoeg had aan i3.

• shwam
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 22:11

shwam

okdoei

Voor de taken die jij dagelijks moet doen heb je echt niet genoeg aan een simpele i3. Ik heb zelf ook een ICT beheer niv4 opleiding afgerond en ik heb toch wel met regelmaat 4 VM's tegelijk moeten draaien. Dan wil je toch echt wel minimaal een krachtige i5 met 8GB+ RAM onder de kap hebben.

| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
En je krijgt niet eens een vergoeding voor die laptop. Dankjewel overheid :'(

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Vergoeding van de overheid? Vergoeding voor studiemateriaal bestaat al meer als 10 jaar niet meer. :P

• batsenbv.
NickvB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:41:
[...]

2,7 KG wordt echt te zwaar. Voor een 15.6 inch is dat al helemaal. Maar waarom i7? Heb je dat echt zo hard nodig dan, want ze vragen bij mijn opleiding naar i5 en zelf heb ik dat nu ook in combi met 8GB ram en dat is prima. (Ja tijdelijk laptop ouders die is wa sneller dan mijne met i3 :D) had btw wel is gelezen dat iemand al genoeg had aan i3.
Het is ook een keuze die je zelf moet maken. Ik heb zelf baat aan een snelle werkplek waar ik niet tegen limieten aan loop. Die specificaties van jou school zijn zo gedaan om ook mensen te kunnen werven die het niet breed hebben en dus een goedkopere laptop aan moeten schaffen. Er zijn een aantal voorbeelden gegeven nu is het aan jou welke keus je maakt. Ga ik voor minimaal en loop ik tegen beperkingen aan die ik dan maar accepteer of wil je alles uit de opleiding halen en niet tegen je beperkte rekenkracht aan lopen.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:52

Zenix

BOE!

i7 is niet echt nodig. Heb deze opleiding ook gedaan en met en i5 + SSD + 8GB/16GB ram kan je helemaal losgaan, I/O is belangrijker met aantal VM. Nu doe ik Technische Informatica, waar mensen zelfs met laptops van vijf jaar oud rondlopen, wat prima gaat.. Met je budget kan je een mooi systeem samenstellen :) Ik zou zeker ook gaan voor full-hd en VT-d is niet nodig, VT-x is voldoende, want je gaat geen apparaten doorgeven. Sowieso moet je ook even een SSD kopen. Ik had de snelste laptop als je keek naar VM's installeren/opstarten toen ik deze opleiding deed, ook al hadden andere een i7. Ik durf zelfs te beweren dat je beter een i3 kan nemen dan geen SSD, een 5400rpm HDD is zo traag, al helemaal als je paar VM's hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door Zenix op 28-03-2015 18:35 ]

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Als een lage aanschafprijs belangrijk is, volstaat een nieuwe Intel i3 of een vergelijkbare prijsgunstige AMD CPU ook heel goed, mits de laptop over voldoende intern geheugen beschikt (8 GB of meer).

Dit stond er bij de eisen dus dan is een i5 wel goed genoeg. i3 is net wat te weinig power voor mij uit eigen ervaring.

Ik vond deze Acer toevallig: http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
Is dit wat? Heeft wel 120GB hdd maar dat kan ik natuurlijk vervangen. Weet iemand of ik bij deze SSD nog een HDD kan zetten?

Welk merk van HDD zou je me dan aanbevelen? Western Digital is wel goed maar daarbij zit je al gauw aan de € 70 bij 7200 RPM zijn er andere goede merken rond de € 50,-?

[ Voor 11% gewijzigd door NickvB op 01-04-2015 21:02 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:52

Zenix

BOE!

NickvB schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:43:
Als een lage aanschafprijs belangrijk is, volstaat een nieuwe Intel i3 of een vergelijkbare prijsgunstige AMD CPU ook heel goed, mits de laptop over voldoende intern geheugen beschikt (8 GB of meer).

Dit stond er bij de eisen dus dan is een i5 wel goed genoeg. i3 is net wat te weinig power voor mij uit eigen ervaring.

Ik vond deze Acer toevallig: http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
Is dit wat? Heeft wel 120GB hdd maar dat kan ik natuurlijk vervangen. Weet iemand of ik bij deze SSD nog een HDD kan zetten?

Welk merk van HDD zou je me dan aanbevelen? Western Digital is wel goed maar daarbij zit je al gauw aan de € 70 bij 7200 RPM zijn er andere goede merken rond de € 50,-?
Bij veel laptops kan je de dvd speler vervangen door caddy en daar HDD indoen, zodat je beiden hebt.. Of dat bij deze kan, geen idee.

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Ja i know maar ik houd hem liever soms is het wel zo handig voor een game, cd branden, film kijken enz.

• batsenbv.
NickvB schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:19:
Ja i know maar ik houd hem liever soms is het wel zo handig voor een game, cd branden, film kijken enz.
Dan tik je voor 10 euro een externe dvd speler op de kop, in praktijk zul je zien dat je bijna geen gebruik maakt van cds of dvds. Een boot schijf en een schijf voor de opslag is een fijne upgrade :+

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Heb je een YouTube linkje van hoe dat moet? Wordt de laptop btw niet zwaarder daardoor? En is de laptop verder een beetje goed denk je?

[ Voor 19% gewijzigd door NickvB op 03-04-2015 12:46 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

NickvB schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:45:
Heb je een YouTube linkje van hoe dat moet? Wordt de laptop btw niet zwaarder daardoor? En is de laptop verder een beetje goed denk je?
Kom op man, je doet of gaat een ICT opleiding doen, kun je zelf niet googlen?
Gewicht ga je niets van merken zal misschien ~100gr verschillen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Ja ik bedoel een goede link hij stelde het voor dus dan zou het wel zo handig zijn als je ff een linkje geeft.
Maar heb je verder geen speciale HDD caddy daarvoor nodig ofzo?

productreview: Acer Aspire E5 55KE review door Zenjol hier las ik net dat het bij deze moeilijk was om te vervangen. Heeft iemand hier een instructie linkje voor hoeft niet perse een video te zijn. Zelf lukte het mij niet echt bepaald om te vinden.

[ Voor 48% gewijzigd door NickvB op 03-04-2015 13:15 ]

• batsenbv.
NickvB schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:57:
Ja ik bedoel een goede link hij stelde het voor dus dan zou het wel zo handig zijn als je ff een linkje geeft.
Maar heb je verder geen speciale HDD caddy daarvoor nodig ofzo?

productreview: Acer Aspire E5 55KE review door Zenjol hier las ik net dat het bij deze moeilijk was om te vervangen. Heeft iemand hier een instructie linkje voor hoeft niet perse een video te zijn. Zelf lukte het mij niet echt bepaald om te vinden.
Kijk even op hddcaddy.nl en lees je rijk :)

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Kan de HDD dan niet in de caddy van de DVD speler worden geplaatst? Of is dat een andere aansluiting ofzo? Maar bedankt voor de info

• batsenbv.
NickvB schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:50:
Kan de HDD dan niet in de caddy van de DVD speler worden geplaatst? Of is dat een andere aansluiting ofzo? Maar bedankt voor de info
Als je de website gelezen hebt weet je dat de caddy in de DVD drive komt. Je vragen laten me bijna geloven dat je niet heel veel tijd besteed aan het uitzoeken wat wel en wat niet kan met de laptop die je voor ogen hebt.

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Integendeel, ik kijk al een hele tijd rond naar laptops maar kan niet echt bepaald iets vinden voor het geld. De Acer is inmiddels al uitverkocht bij de Coolblue outlet. Ik denk dat ik gewoon voor het MSI instapmodel ga of onze plaatselijke ICT'er moet nog een leuke HP in de aanbieding hebben.

BTW, ik vond dat die DVD speler caddy nog best hetzelfde eruitzag dus daarom snapte ik niet helemaal waarom ik een nieuwe zou moeten aanschaffen. Maar dat is de aansluiting denk en die zij maken is speciaal voor HDD materiaal schokbestendig enz.

[ Voor 29% gewijzigd door NickvB op 07-04-2015 20:39 ]

Pagina: 1