Upgrade van AMD apu systeem

Pagina: 1
Acties:

• RickdeG.
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-11 18:33
Dag allemaal, ik heb al een hele tijd niets meer gedaan aan het bouwen van computers en ik ben dan ook volledig 'uit de materie' betreffende hardware. Daarom vraag ik advies!

Waarover vraag je advies?

Ik wil graag weten of ik er goed aan doe om een nieuw systeem te bouwen of dat ik beter mijn huidige systeem kan upgraden.

Wat zit er in je huidige systeem?

- Asrock A55-FM2
- AMD Fusion A10-5700 Core 4 X (4000MHz Max Turbo Core FM1 64bit BOX)
- Twee stuks 4096MB DDRIII 2400MHz Kingston Xyper X
- HDD 500GB/64Mb SATA3 NCQ WD
- PSU 400W 120mm cooler

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, video- en fotobewerking.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dell Ultrasharp U2412M (of soortgelijke monitor),Logitech draadloze muis en toetsenbord
Wanneer ik beter een nieuw systeem kan bouwen denk ik dat ik alleen de RAM van het oude systeem mee kan nemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Games draaiden op zich aardig op de ingebouwde chip, dus ik verwacht met het toevoegen van een GPU al veel vooruitgang te zien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wanneer ik een nieuwe PC bouw wil ik deze graag fluisterstil hebben.

Ga je overklokken?
Nee

Laat het me weten als ik het topic verkeerd heb aangepakt of wanneer er info mist! _/-\o_

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Dat hangt heel erg van je eisen af, wil je games op FHD Ultra spelen zou ik een nieuwe PC bouwen, wanneer je met low op die resolutie genoegen neemt kun je met een extra GPU al een heel eind komen. Dit gezegd hebbende hebben we dus nodig:
-je eisen qua games, welke games op welke reso en kwaliteit?
- je budget voor een upgrade, of je budget voor een nieuwe PC. (HDD en Ram kunnen mee)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Jazeker, wat er mist is je eigen input, waar denk je zelf aan? Elk aankoopadvies begint bij eigen input. Dat ontbreekt hier, naast wat NLBUURMAN al aangeeft :)

Ik heb overigens tevens de vrijheid genomen je topic van een iets informatievere naam te voorzien.

[ Voor 19% gewijzigd door br00ky op 23-03-2015 14:18 ]

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Een midrange/high-end GPU in die bak zetten is sowieso grotendeels geldverspilling:
http://nl.hardware.info/r...absolution-1920x1080-high

De AMD A10-5800K: 36 fps
Recente i5: (bijna) 60 fps

Dit is met een HD 7970, een best wel oude GPU die tegenwoordig midrange is.

Upgraden kan, dan raad ik bijvoorbeeld deze GPU aan:
pricewatch: MSI Radeon R9 270 2GB GAMING
Voor 175 euro heb je dan een hele aardige GPU. Je zult met deze GPU in veel spellen al een CPU-bottleneck hebben, dus een duurdere GPU heeft geen zin.
Een wat goedkopere GPU kan ook:
pricewatch: Sapphire Dual-X R7 265 2GB GDDR5
Die belast je 400W voeding wat minder zwaar. Ook hiermee zul je nog een CPU-bottleneck hebben denk ik.

De andere optie is een geheel nieuwe PC. Dan kun je een (iets) duurdere GPU erin zetten gecombineerd met een Intel Core i5 processor. Daar gaan de nieuwste spellen veel beter op draaien. Deze optie is ook duurder logischerwijs.

[ Voor 12% gewijzigd door dusty-2011 op 23-03-2015 14:32 ]

Verwijderd

Welke games speel je, op welke resolutie en op welke settings?

• RickdeG.
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-11 18:33
Dag allemaal,

ik was helemaal vergeten dat ik hier een vraag had uitstaan. Bedankt iedereen voor de input!
Tijdje geleden heb ik besloten eerst een GPU te plaatsen en toen te zien of Dying Light acceptabel zou draaien.
Dit is het geval! Het liefste zou ik natuurlijk 3K kapot gooien op een heel nieuw systeem maar eigenlijk ben ik dik tevreden met de huidige prestaties.

Na vervanging van de koelpasta word de CPU soms alsnog te heet maar ik denk dat de stock cooler naar z'n grootje is. Tweede optie is een kaduuk moederbord maar daar denk ik liever niet aan, haha!
Pagina: 1