Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Error 41 => Random reboots

Pagina: 1
Acties:

• cellcote
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-11 16:52
Ik zit het afgelopen jaar met een heel apart probleem. Ik heb last van spontane reboots. Als ik later terug kijk in de Event Viewer zie ik dat er een error 41 is geweest. Een screenshot van deze event: http://i.imgur.com/vTb0ScK.png.

Allereerst mijn hardware:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-790XTA-UD4€ 0,-€ 0,-
1Asus EAH5870/2DIS/1GD5/A€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Real Power M620€ 0,-€ 0,-
1Intel Postville X18-M SSDSA1MH080G201 80GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

+ een setje van 2x 4gb DDR3 RAM die niet in de pricewatch staat. Dit hele setje is net iets meer dan 5 jaar oud. Als OS draai ik Windows 8.1.

Ik heb al urenlang op Google gezocht naar mensen met hetzelfde probleem, maar iedereen lijkt een andere oorzaak te hebben. Omdat de source van de error (te zien in screenshot boven) zegt dat het de kernel power was heb ik een andere voeding er in proberen te zetten. Dit had niet het gewenste resultaat, en het probleem bleef.

Een andere oorzaak kon de grafisiche kaart drivers zijn. Ik heb de drivers een aantal keer geüpdatet, opnieuw geinstalleerd en zelfs de videokaart geupgrade naar een R9 290X, maar dat mocht ook niet baten.

Ik heb ook verschillende andere dingen geprobeerd zoals het uitzetten van Fastboot, gekeken naar audio devices en drivers die er niet zouden moeten zijn, en nog veel meer.

Ik heb geen idee meer in welke hoek ik het moet zoeken en hoe ik er achter kan komen welk onderdeel de boosdoener is in mijn systeem. Heeft iemand de gouden tip?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is je netspanning wel stabiel? Heb je er een UPS tussen staan? En iets anders stoms: Zit je power en/of resetknop soms vast of is ie kapot? Probeer eens de kabeltjes los te trekken van je moederbord.

41 Kernel Power betekent in ieder geval dat Windows geen idee heeft wat hem overkwam ;) Je moet het dus echt in de hardware ervoor zoeken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• cellcote
Ik heb geen UPS er tussen zitten, de voedingskabel zit op een stekkerdoos en op de andere apparaten (o.a. een wekker) heb ik geen last van stroom die wegvalt of iets dergelijks.

Mijn powerknop en resetknop hebben het altijd gewoon gedaan en nooit gemerkt dat de knop vastzit of zo. Kabels loshalen ga ik proberen, maar het is lastig om te controleren of het werkt aangezien het maar ongeveer 1 keer per dag voorkomt.

• cellcote
-- dubbelpost --

[ Voor 95% gewijzigd door cellcote op 23-03-2015 16:39 ]