automatisch het juiste printprofiel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:01
Ik heb nogal wat labelprinters aan mijn iMac gekoppeld. Allemaal printen ze op een ander formaat, afhankelijk van de functie / toepassing waarvoor ik de printers heb.
1 voor de postzegels, 1 voor de verzendlabels, 1 voor kleine labels, 1 voor productlabels, enz.

Als ik een A4 heb geprint en daarna wil ik een verzendlabel afdrukken, dan moet ik alsnog de juiste printer selecteren, anders krijg ik een verzendlabel uitgevuld op een A4 vel, uit de verkeerde printer. En andersom wordt een factuur afgedrukt op een sticker van 10x15 :|

Is dit te ondervangen? zodat CMD+P (of soortgelijk commando) in een voorvertoningsvenster van 10x15 altijd printer x selecteert met instelling y?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 07-10 16:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Standaard kan het voor zover ik weet niet. Mogelijk kan je met AppleScript/Automator iets doen, maar ik zie vooralsnog even niet de mogelijkheid om de 'paper size' van een document op te vragen. Mocht dat wél mogelijk zijn kan je natuurlijk een AppleScript (o.i.d.) maken dat de paper size opvraagt en aan de hand daarvan de default printer wijzigt. Dat script wijs je vervolgens toe aan een keyboard shortcut -> profit.

Maar dan moet je dus wel de huidige paper size kunnen opvragen ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 02:01
Nah. Ik krijg dat niet voor elkaar :(

Je kunt wel een standaard printer en formaat (uit die printer) instellen, of gebruik dezelfde als de vorige afdrukopdracht. Maar daar stopt het ook wel.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.