Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ik heb via de PC al mijn cameraroll-foto's verwijderd. In de 'verwijderde foto's' op de iPhone is niets te vinden. Je zou dus denken dat ik meer vrije ruimte moet krijgen. De foto's die nu in de DCIM map staan nemen 445MB in namelijk. Op de iPhone staat echter dat de cameraroll 2.4GB inneemt, terwijl dit absoluut niet het geval is.

Gevolg: Continu gezeur over dat ik niet genoeg ruimte heb.

Enig idee hoe ik kan zorgen dat die de Photo Library als ware opschoont waardoor het aantal vrije MB's weer klopt?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 20:33
Zitten er misschien nog video's in? of je iCloud gesynchroniseerde foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
iAdema schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:12:
Zitten er misschien nog video's in? of je iCloud gesynchroniseerde foto's?
Nee, de video's heb ik ook verwijderd, deze stonden ook in de DCIM map. DCIM neemt nu 400MB in (dit zijn foto's van deze maand), Fotostream neemt 445MB in. De informatiepagina geeft echter aan dat de Cameraroll (DCIM) 2.4GB inneemt. Fotostream klopt overigens wel.

Ik vermoed dat er een soort library is die ik niet opgeschoond is. Maar geen idee hoe ik hier bij moet komen..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 20:33
Zou kunnen dat er wat verborgen mappen instaan. Je kunt overwegen via je telefoon de hele camera roll te verwijderen, en daarna weer terug te plakken wat je nu hebt (foto stream en die 400MB van DCIM map.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Dannydekr schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:26:
[...]

Nee, de video's heb ik ook verwijderd, deze stonden ook in de DCIM map. DCIM neemt nu 400MB in (dit zijn foto's van deze maand), Fotostream neemt 445MB in. De informatiepagina geeft echter aan dat de Cameraroll (DCIM) 2.4GB inneemt. Fotostream klopt overigens wel.

Ik vermoed dat er een soort library is die ik niet opgeschoond is. Maar geen idee hoe ik hier bij moet komen..
Wellicht een idee om eens PhoneClean (http://www.imobie.com/phoneclean/) te gebruiken.. Kan je allerlei caches en zo mee verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Volkan1984 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:11:
[...]

Wellicht een idee om eens PhoneClean (http://www.imobie.com/phoneclean/) te gebruiken.. Kan je allerlei caches en zo mee verwijderen.
Goede tip! Heeft 500MB vrijgemaakt vanuit andere elementen. Photo Cache deed echter niets. Nog steeds 2.4GB aan foto's die niet meer bestaan 8)7 Helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Welke schoonmaak heb je gedaan in PhoneClean? Je hebt een beperkte en uitgebreide schoonmaakoptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Volkan1984 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:33:
Welke schoonmaak heb je gedaan in PhoneClean? Je hebt een beperkte en uitgebreide schoonmaakoptie.
Heb beide gedraaid. Geen van beide geeft ook maar iets aan m.b.t. foto's..
Denk dat er niets anders op zit dan een backup maken, en de gehele fotolibrary verwijderen. Hopelijk is het probleem dan opgelost. Wel erg vervelend!

[ Voor 20% gewijzigd door Dannydekr op 23-03-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Waar kijk je eigenlijk? In iTunes of op de iPhone zelf?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Nitai schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:53:
Waar kijk je eigenlijk? In iTunes of op de iPhone zelf?
Op de iPhone zelf. Deze geeft namelijk continu de melding dat er te weinig ruimte is. Ik kijk onder INFO / GEBRUIK / BEHEER OPSLAG etc. De Cleantool geeft hetzelfde aantal vrije ruimte vrij, evenals iTunes.

[ Voor 10% gewijzigd door Dannydekr op 23-03-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Opgelost! heb even gespeeld met de iCloud Fotolibrary functie (beta) en nadat ik dit aanvinkte en hij de foto's begon te uploaden werd de ruimte gecorrigeerd en geeft deze nu een meer realistische weergave. Nog steeds vreemd dat ik nu Fotostream niet meer zie staan tussen m'n foto's, maar hij wel de ruimte hiervan meerekent bij opslag. De ruimte is nu exact fotostream + de cameraroll. De fotostream is echter niet meer zichtbaar op mijn telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Heb je gecheckt of je ook opgenomen Video's hebt verwijderd? Wellicht kijk je alleen naar de foto's in je Cameraroll?

Fijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Nitai op 23-03-2015 14:45 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Heb hetzelfde probleem als TS.
Al mijn foto's verwijderd (21 stuks overgelaten, die had ik nog nodig).
In Algemeen _> Gebruik -> Beheer opslag geeft de iphone aan dat de foto's 1.3GB in beslag nemen.
Dat kan nooit kloppen.

Ik heb het vinkje bij "iCloud Fotolibrary functie (beta)" aangezet (dit was de maatregel die TS heeft geholpen), maar dat hielp bij mij niet. Nu staat deze weer uit.
Als ik Apowersoft Iphonetransfer gebruik zie ik daarmee nog wel 155 verwijderde foto's. Ik kan ze met Iphonetransfer niet definitief verwijderen.
Op mijn iphone zelf zie ik dus alleen de 21 foto's

Iemand een idee?
Pagina: 1