Ik ben op aantal bijzondere problemen rond Highpoint 366 controller, dat op Abit BE6-II moederbord zit, gestuit.
De gebruikte OS is Windows 2000 Server (uk)
Probleem 1:
Als ik cdspeler of hd op slave zet en die op HPT366 aansluit, op 1 van de kanalen, loopt w2k server halverwege vast (statusbalk op 50% en scrollbalk schuift niet meer)
Pas als ik op master zet en op 1 van de kanalen zet, wil het wel verder.
De hd is Maxtor 60 gieg.
Probleem 2:
Twee maxtors 60 gieg op master/slave op 1 IDE kanaal van HPT366. Loopt w2k server tijdens initialiseren weer vast.
Als ik beide hd's eigen master-kanaal van maak, wil w2k server wel verder.
Probleem 3:
Kopieren tussen twee hd's op HPT366. Beide zijn master op primaire en secundaire controllers. De hd's zijn identieke Maxtor 60 giegs. Kopieren gaat vlot, maar pauzeert af ne toe ineens en uiteindelijk bleef ledje van ene hd branden en w2k server crasht.
Kopieren van normale IDE controller naar HPT366 gaat wel goed, ook op terugweg.
Ik heb synchronische transfer en tagged queuing even op disabled gezet. Leek niet veel te helpen.
Gebruikte HPT drivers zijn: 1.25.1.10
Is het aan te raden om bios te updaten naar laatste versie? De bios is al geruime tijd niet bijgewerkt.
Graag wat adviezen op mijn probleem.
De gebruikte OS is Windows 2000 Server (uk)
Probleem 1:
Als ik cdspeler of hd op slave zet en die op HPT366 aansluit, op 1 van de kanalen, loopt w2k server halverwege vast (statusbalk op 50% en scrollbalk schuift niet meer)
Pas als ik op master zet en op 1 van de kanalen zet, wil het wel verder.
De hd is Maxtor 60 gieg.
Probleem 2:
Twee maxtors 60 gieg op master/slave op 1 IDE kanaal van HPT366. Loopt w2k server tijdens initialiseren weer vast.
Als ik beide hd's eigen master-kanaal van maak, wil w2k server wel verder.
Probleem 3:
Kopieren tussen twee hd's op HPT366. Beide zijn master op primaire en secundaire controllers. De hd's zijn identieke Maxtor 60 giegs. Kopieren gaat vlot, maar pauzeert af ne toe ineens en uiteindelijk bleef ledje van ene hd branden en w2k server crasht.
Kopieren van normale IDE controller naar HPT366 gaat wel goed, ook op terugweg.
Ik heb synchronische transfer en tagged queuing even op disabled gezet. Leek niet veel te helpen.
Gebruikte HPT drivers zijn: 1.25.1.10
Is het aan te raden om bios te updaten naar laatste versie? De bios is al geruime tijd niet bijgewerkt.
Graag wat adviezen op mijn probleem.