De Speedlink Black Widow en Phantom Hawk zijn geen force feedback sticks, maar "vibration feedback" sticks. Er zit alleen een trilmotor in die gaat schudden, geen motoren op de assen die werkelijk krachten simuleren.
Op dit moment zijn er voor zo ver ik weet geen nieuwe Force Feedback sticks of HOTASen op de markt.
Zoek eens op Marktplaats ofzo naar een MicroSoft SideWinder Force Feedback 2. Als het geen HOTAS(D.w.z. met gashendel en een hoop knoppen) moet zijn, is dit de beste force feedback stick ooit gemaakt.
Let wel dat het een Force Feedback 2 is, de SideWinder Precision heeft geen FFB(maar is voor de rest exact dezelfde stick), en sticks zoals de Force Feedback Pro zijn gameport(geen USB).
Als we wel een HOTAS nodig hebt, en het niet ziet zitten om de MSFFB2 to modden, is de Logitech G940 de beste(en waarschijnlijk enige) optie. Dit is een volledige set met stick, gashendel, en pedalen. Enkel de stick heeft FFB, natuurlijk.
Moest je deze overwegen zou ik wel even een paar reviews lezen. Ik heb al gehoord dat er een paar problemen mee zijn.