Stille gaming PC case

Pagina: 1
Acties:

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-02 12:11
Ik zoek een?
PC kast die stil is, een window heeft en klein is maar waar wel een ATX mobo en H80i in past.

Wat is je budget?
Rond de 120 tot 150 euro maximaal

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De Bitfenix Pandora en de NZXT H440 vind ik echt enorm toffe cases. Helaas lees is dat de NZXT H440 niet echt enorm stil is met stock fans. En ik zie het niet echt zitten om alle fans te vervangen. De Bitfenix Pandora is helaas een Mini-ITX behuizing dus dat gaat hem om dit moment ook niet worden. Hierdoor is ie wel lekker klein.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb op dit moment een Antec Nine Hundred Two die ik echt enorm lomp en lawaaierig vind. Ook achter is weinig ruimte voor cable management. Ook heb ik op dit moment een H80i koeler die ik het liefste niet in het zicht hang (hangt nu in een 5.25" bay)

Mijn case staat wel in het zicht (boven op een tafel), dus daarom zoek ik een case die er strak uitziet en niet te uitbundig is met lichten. Huidige case maakt mijn kamer ongeveer blauw.

Dit is ongeveer de filter die ik toepas in de Pricewatch: Lange link Hier komen dan ook nogal veel H440's uit.

Huidige PC:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 166,95€ 166,95
1Asus Crosshair V Formula-Z€ 226,95€ 226,95
1Palit GeForce GTX 780 3GB€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 75,95€ 75,95
1Antec Nine Hundred Two€ 100,20€ 100,20
1Corsair Hydro H80i€ 89,95€ 89,95
2Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 66,50€ 133,-
1Corsair RM750€ 124,95€ 124,95
1Samsung 840 EVO 120GB€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 997,90

[ Voor 48% gewijzigd door Zenety op 23-03-2015 14:16 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Is dit niet wat voor je?
pricewatch: Fractal Design Node 605
Alleen niet windowed.

Kijkende naar volume is die vrij klein en guru3d vind hem a-ok.
http://www.guru3d.com/art...gn_node_605_review,8.html

Je zegt nergens een Tower type kast te willen maar hebt dit wel als filter...?
Edit: Je hebt wel erg veel filters, moet dat nou echt allemaal?
Is trouwens meestal niet zo slim om op zoveel dingen te filteren, waar niks ingevuld is voor een kast wordt die meteen eruit gefilterd ( soort van false-negatives ).

[ Voor 37% gewijzigd door Thomg op 23-03-2015 11:01 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21
Misschien een pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window

Hij is stil. Heeft een window(is ook zonder window te krijgen) weet alleen niet of een h80i in past.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

H80i gaat makkelijk passen, echter is de R5 wel groter dan de 902...

• loki504
Ooh had over kleiner gelezen...

• Zenety
Thomg schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:52:
Is dit niet wat voor je?
pricewatch: Fractal Design Node 605
Alleen niet windowed.

Kijkende naar volume is die vrij klein en guru3d vind hem a-ok.
http://www.guru3d.com/art...gn_node_605_review,8.html

Je zegt nergens een Tower type kast te willen maar hebt dit wel als filter...?
Edit: Je hebt wel erg veel filters, moet dat nou echt allemaal?
Is trouwens meestal niet zo slim om op zoveel dingen te filteren, waar niks ingevuld is voor een kast wordt die meteen eruit gefilterd ( soort van false-negatives ).
Niet echt een fan van platte PC's, ook de reden dat ik op Tower had gefilterd. Als je trouwens Tower uitzet krijg je exact dezelfde resultaten. Reden dat ik graag een case met window zou willen is omdat ik de H80i en de GTX 780 er tof uit vind zien om te showen.
loki504 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:25:
Misschien een pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window

Hij is stil. Heeft een window(is ook zonder window te krijgen) weet alleen niet of een h80i in past.
Ziet er inderdaad uit als een mooie kast, iets groter maar wel lichter. Ga eens in de zoveel tijd nog wel eens naar een lan-party en dan scheelt 2 KG toch weer iets :P

Word denk ik lastig om een kast te vinden die echt kleiner is dan deze, grote nadeel wat ik zie aan mijn Antec 902 is de enorme hoeveelheid HDD bays die deze kast heeft. Gebruik maar 1 HDD en 1 SSD op het moment dus de rest is allemaal lose ruimte.

Bedankt in ieder geval voor de suggesties!

• loki504
als je naar lan parties gaat is er dan een reden dat je voor Aluminium. kunststof is lekker licht. tenzij je van plan met met je kast te gaan voetballen is het sterk genoeg.

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Nu online

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Offtopic: Fifa kan wel toch ? :+

OT: ik zou de pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window nemen. De H440 heb ik zelf en die is inderdaad vrij luidruchtig.

• Zenety
loki504 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:25:
als je naar lan parties gaat is er dan een reden dat je voor Aluminium. kunststof is lekker licht. tenzij je van plan met met je kast te gaan voetballen is het sterk genoeg.
Heb je inderdaad gelijk in, weet even niet waarom ik aluminium heb aangetikt. Thanks
Kapteynn schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:27:
Offtopic: Fifa kan wel toch ? :+

OT: ik zou de pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window nemen. De H440 heb ik zelf en die is inderdaad vrij luidruchtig.
Aha, dat hoorde ik inderdaad al, de H440 is wel echt enorm mooi, je zou er dan eigenlijk nog 40 euro bij op kunnen tellen voor andere fans. Heb jij de fans op je moederbord aangesloten of gewoon molex?

Wat ik zo mooi vond aan de Bitfenix Pandora is de plek voor 1 HDD in de bovenkant van de case en dan ook een toffe plek voor een SSD. Zo bespaar je zo enorm veel ruimte. Ik ga even verder zoeken!

Edit: PC toegevoegd aan eerste post.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenety op 23-03-2015 14:16 ]

• loki504
zou niet met molex gaan werken. omdat ze dan altijd max speed draaien. je kan ook zo iets kopen. 1 gaat in je cpu header van je moederbord. de andere in de sata aansluiting van je voeding. en dan doe je al je fans er in prikken. gaat je cpu harder werken(omdat je bv gaat gamen). dan zullen je case fans mee gaan werken. anders zullen ze lekker relax draaien.

• Zenety
loki504 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:39:
zou niet met molex gaan werken. omdat ze dan altijd max speed draaien. je kan ook zo iets kopen. 1 gaat in je cpu header van je moederbord. de andere in de sata aansluiting van je voeding. en dan doe je al je fans er in prikken. gaat je cpu harder werken(omdat je bv gaat gamen). dan zullen je case fans mee gaan werken. anders zullen ze lekker relax draaien.
Dat klopt inderdaad, dat is ook de reden dat ik er naar vraag. Ik heb meerdere mensen op internet gelezen die klagen dat de H440 zo luidruchtig is, maar de fans dan dus aangesloten hebben met de bijgeleverde aansluiting die uiteindelijk aangesloten word op Molex.

Je zou ze dan zelfs nog kunnen aansluiten met een pricewatch: NZXT Grid +

• loki504
klopt. dat is de mooie optie.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Houd er wel rekening mee dat je met die NZXT controller het via software moet aansturen, geen probleem, maar weet niet of de TS dat wel wil...daarnaast komt er nog zo'n 30 euro bij...en TS gaf aan om niet voor 40 euro fans aan te schaffen (lijkt me raar als ie wel een fan controller wil kopen...)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Zenety
pwillemske schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:41:
Houd er wel rekening mee dat je met die NZXT controller het via software moet aansturen, geen probleem, maar weet niet of de TS dat wel wil...daarnaast komt er nog zo'n 30 euro bij...en TS gaf aan om niet voor 40 euro fans aan te schaffen (lijkt me raar als ie wel een fan controller wil kopen...)
Klopt inderdaad, vind een H440 al duur genoeg. Misschien maar eens even kijken of een winkel hem heeft zodat ik hem kan horen.
Pagina: 1