Toon posts:

Gratis monitor 21 inch gekregen, maar van Mac !?

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (oude) 21 inch monitor gekregen, maar het is een mac monitor. Sommigen zeggen dat ik die op mijn "gewone" pc wel kan gebruiken met een speciale kabel. Is dat zo?

Verwijderd

ik kan me nog iets herinneren dat ik ooit monitoren heb geinstalleerd (normale) en daar zat een speciale verloop bijgeleverd voor de MAC volgens mij...

ik weet het niet meer 100% zekers

dus na mijn idee moet het kunnen...

Verwijderd

een skart kabel ofzo maybe ?????

i'm not sure...

Verwijderd

Topicstarter
anders heb ik er niets aan ... :'(

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Op vrijdag 15 juni 2001 22:54 schreef tolga het volgende:
Ik heb een (oude) 21 inch monitor gekregen, maar het is een mac monitor. Sommigen zeggen dat ik die op mijn "gewone" pc wel kan gebruiken met een speciale kabel. Is dat zo?
Andersom (PC monitor naar Mac) bestaat zeker, want die heb ik op werk nog wel. Dus wat jij wil kan vast en bestaat ook vast wel. Zou even kijken/vragen bij bv. Machouse of Chipmunk ofzo.

No production networks were harmed during this posting

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:08

JJJ

Toch gaaf, 21" :9~

Verwijderd

M'n IIyama kan op PC en op Mac

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is heeeeeeel groot nog nie opgemeten...kan zelfs meer zijn... werd door een groot industrieel bedrijf gebruikt ( dus een hele dure :) ) :9

• paella
  • Laatst online: 12:26
Op vrijdag 15 juni 2001 23:07 schreef HlpDsK het volgende:
Gelukkig hebben de nieuwe Macs een gewone VGA aansluiting. De oudere Macs (pre-iMac) hadden een bredere aansluiting.

Uit de tijd dat ze apart wilden zijn. Zijn ze nog natuurlijk, maar nu vooral uit design oogpunt. :)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Nee die van mij heeft geen bredere ingang, maar 2 tulpachtige ingangen: video in en dan 2 ingangen ... vreemd.....>??>f>gDS???

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

kicked to V&B

Verwijderd

Staat er toevallig UNISYS op die monitor?? Want ehhh.... zo eentje hebben we hier ook nag staan, dat moet je aansluiten op zo'n speciale videokaart die superlang is en ISA. En er zijn alleen maar drivers tot Win95 dus heb je er niks aan.

BTW: de monitor is zwart wit (dit telt allemaal niet als er geen UNISYS op staat)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Dat gaat niet werken, op zo'n Mac zit idd een bredere stekker.
En ach, laat ik nou toevallig zo'n ding hier hebben liggen.
Tijdje geleden had ik voor iemand een schema gemaakt.
Zal het effe opzoeken 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11, gevonden.
Hoe je het gaat doen weet ik niet, maar je kunt de stekker er afknippen (niet slim) en er een standard aan bakken.
Of je kunt een plug kopen die op je Mac past, en daar een standard plug aan bakken.
Afijn, hier staat het schema: hier dus

And The Only One

Verwijderd

Aha kijk, je hebt dus 3 tulpachtige ingangen. Dit is dan dus niet video in MAAR hoogstwaarschijnlijk RGB. Lijkt me erg lastig om daarvoor een connector in elkaar te knutselen. Als iemand weet hoe het moet mag ie het zeggen want ik heb hier nog 2 22" :9~ Silicon Graphics :9~ monitoren staan, en die wil ik dan ook wel ff achter mijn pc hangen >:)

Verwijderd

Topicstarter
iemand hebben ( gratis)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:16
koop een videokaart met tvout... en sliuit hem daar op aan :) ( is vast en zeker wel een rgb kabeltje voor)

Ik wil hem anders wel hebbn.. stuur maar op :)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

is maar 1 oplossing voor.
koop een mac. :'(

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:54

Kvn

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Volgens mij staat wat je nodig hebt hier tussen en kost het 30 gulden:
http://www.machouse.nl/htm/randapp/airport/overig.htm

zoek maar uit :)

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 17:14
Op zondag 17 juni 2001 09:04 schreef tborgdorff het volgende:
Volgens mij staat wat je nodig hebt hier tussen en kost het 30 gulden:
http://www.machouse.nl/htm/randapp/airport/overig.htm

zoek maar uit :)
die gast is echt een lucky bastard :9 :)

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Zo'n mac-monitor-op-vga adapter heb je hoogstwaarschijnlijk niets aan.
Als het inderdaad 3 rgb ingangen zijn op de monitor, dan lopen de hsync en vsync (synchronisatie - de signalen die voor de beeldopbouwzorgen) over het groene beeldsignaal mee. PC videokaarten kunnen dat (afaik) niet.
Daarnaast is het waarschijnlijk een fixed-frequency scherm. (ik heb er zelf ooit een gehad; 22" 1024x768x70Hz -> wel schemaatjes gevonden om de sync bij het green signaal te voegen, maar die heb ik niet aan de gang gekregen)

Verwijderd

Goed, iedereen effe opletten.

Wat je waarschijnlijk hebt is een Fixed Frequency minitor van het "sync-on-green" type. Te herkennen aan 3 BNC (ziet eruit als een coax aansluiting) stekkers. Er zijn ook modellen met 4 of 5 BNC stekkers maar dat zijn geen sync on green monitoren.
De ultieme vraag is natuurlijk kan ik deze monitor voor mijn PC gebruiken? en het antwoord is: JA, maar ....

Wat je nodig hebt is een kabel met aan de ene kant een 15 pins sub D stekker (standaard VGA) en aan de andere kant 3X BNC stekkers, deze kabel is te koop bij de betere computer/electronica zaak. Tweede wat je nodig hebt is de Matrox Millenium II PCI videokaart. Waarom?
Omdat de MM II de enige standaard videokaart is met een hidden feature in de Texas Instruments chipset die op de ze kaart zit.
Je raad het al, als je de software drivers hacked kun je de videokaart een sync on green signaal laten uitzenden.
Wat je moet doen: installeer de MM II naast je bestaande AGP kaart en instaleer de standaard drivers (in mijn geval voor win98) daarna zoek je het bestand "mga.mon" en verander je de horizontale frequentie in een getal anders dan 0. Dit doe je alleen voor de enige frequentie die je monitor ondersteund (is immers fixed frequency, in mijn geval 1152x870) That's all.
Je kunt nu net als ik je primaire AGP kaart met een standaard 17 inch monitor laten booten. Zodra windows geladen is komt de MM II video kaart met de 21 inch monitor in aktie en heb je een dual monitor opstelling

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 16 juni 2001 22:37 schreef tolga het volgende:
iemand hebben ( gratis)
Mjaaaa, stuur maar op, of waar woon je.

And The Only One

Verwijderd

Op vrijdag 15 juni 2001 23:07 schreef HlpDsK het volgende:
Mijn Sony ook
:)

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 11:11 schreef poekie het volgende:
de Matrox Millenium II PCI videokaart. Waarom?
Omdat de MM II de enige standaard videokaart is met een hidden feature in de Texas Instruments chipset die op de ze kaart zit.
ELKE Matrox (i.i.g. MII, G100, G200 en G400)kaart kan sync on green, gebruik daar powerstrip voor. Heb ik zelf ook gedaan, werkt prima, maar heeft ook zo zijn beperkingen.

Grtz SP

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 11:44 schreef Sp het volgende:

[..]

ELKE Matrox (i.i.g. MII, G100, G200 en G400)kaart kan sync on green, gebruik daar powerstrip voor. Heb ik zelf ook gedaan, werkt prima, maar heeft ook zo zijn beperkingen.

Grtz SP
Hmm.. interesting, dat wist ik weer niet.
Dat zou betekenen dat ook Matrox kaarten zonder een texas instruments chip dit kunnen?

Verwijderd

Heej, kijk eens op de achterkant, is het type M3502, want die heb ik ook.(http://www.griffintechnology.com/monitors/Apple03.html) Werkt perfect op een pc, maar je hebt wel wat dingetjes waar je aan moet denken:
Monitor is fixed freq: 1152x864.
Monitor heeft geen multiple sink, en werkt op een negatieve sink, pc is standaard positief.
De monitor heeft een gewone H en V sink, dus je hoeft geen rare fratsen uit te halen met composite sink en sink op groen.
Er zijn dus 2 oplossingen,
Of je maakt een verloopkabel en gebruikt (bv powerstrip) mbv een programmatje de sinken negatief.
Of je maakt een kabel met een iceetje er tussen, een HEX inverter, ik dacht 74H02 of zo. Die douw je op de V-sync en H-sync.
Hier heb je een schemaatje voor de kabel, ik had de orginele 13w3 naar DB15 kabel van apple, dus had ik een HD15 male (naar videokaart) en een DB15 Female (naar de kabel) gekocht en een kabeltje. Vervolgens volgens het schema gesoldeert en een ICtje dussen de H en V sync gepropt. Op het iceetje een variable voeding gezet (5V is namelijk niet altijd genoeg). En voila, videokaart op 1152x864x75Hz en nou gebruik ik hem op TV te kijken :P .
Hier is een mac naar pc schematje, (is pc naar mac, maar dat maakt nix uit.
http://www.pin-outs.com/datasheet_100b.htm

een goeie infosite over deze monitor is hier te vinden, is alleen wel wat verouderd
http://www.angelfire.com/sc/anky/

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Volgens mij heb je niet eens een Matrox nodig gezien de aparte sync.; de meeste kaarten kunnen een negatieve sync maken. Powerstrip of Hztool is genoeg. Of Linux :)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Het gaat niet alleen om de negatieve sync maar ook dat die op het groene signaal meegaat vandaar de term "sync on green"

• Tonnes746
Weet ik, maar iemand trok net de conclusie dat ie geen SOG had, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer met meer info! :)

merk: Spectrum/8 series III (man. by sony)

model no GDM-1952

ingangen:

-ac in(voeding)

-video in (R,G,B)

-sync in (HD,VD)

En meer staat er niet op mijn monitor...

Kunnen mensen mij nou de volgende informatie geven:

-als je "zo" doet dan heb je er wat aan :D

-heb je niks aan gooi weg! :'(

Verwijderd

ik heb zon gekke monitor nu als 2de scherm aan mn pc hangen.

een hp-A1097c die orgineel ook sync-on-green had. Na een paardagen zoeken op internet vondt ik een ombouw schema.

Op de printplaat binnen in is er ruimte voor twee extra bnc conectoren en dan moeten er ook nog twee weerstandjes van 75ohm bij een een paar condensatoren. en dan kun je gewoon de rgb,h,hv van je vga kart aan de monitor hangen en dan doet ie het. (die vanmij is wel single-freq op 75hertz dus daar moet je wel ff op letten)

Verwijderd

Topicstarter
- ik wil niet sleutelen aan mijn monitor ( geen tijd)

- ik wil evt een kabeltje gebruiken

-kan ik via tv out het als 2e mon gebruiken?

-kan ik het verkopen voor wat geld zo'n ding?

-anders gratis weggeven ...

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 18:11 schreef tolga het volgende:

- ik wil niet sleutelen aan mijn monitor ( geen tijd)
Niet echt een uitspraak voor een tweaker :P

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27
luister, niet te moeilijk doen!! zijn inderdaad verloopstukjes voor!! ik heb zelf een mac monitor op mijn pc, met behulp van zo.n verloopstuk!!

apple dealer kan je wel verder helpen, maar ze zijn vrij duur!! ik heb de mijne gekregen van een bedrijf die veel mac monitoren kocht, en daar zaten ze standaard bij!

dus: succes en vind er een, anders zou ik graag je monitor overnemen, want... ik heb er de kabels voor!

Verwijderd

hehe Mijne staat al een tijd op tweakers te koop, maar je raakt em aan de straatstenen nie kwijt.
Net als 2dehands auto; te duur om aan te schaffen, brengt nix op als je het verkoopt maar wel fijn als je er een hebt 8-)

Verwijderd

Topicstarter
das jammer...

hij was echt heeeeeel groot...

:'( :( ;( :'( :( ;( :'( :( ;( :'( :( ;(

• Tonnes746
Nou een beetje moeite mag het toch wel kosten? En anders weet ik er ook wel iemand voor die er heel blij mee zou zijn en hem zo bij je komt ophalen.. :)

Verwijderd

Topicstarter
zeg maar wie dan geef ik mijn adres zodat je het zo kunt ophalen...

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 22:19 schreef tolga het volgende:
zeg maar wie dan geef ik mijn adres zodat je het zo kunt ophalen...
HOI! Ik wil hem wel ophalen! Waar woon je? Mijn e-mail is wll21@hotmail.com

Ik hoor dan van je ;)

Dreamy!

• Tonnes746
(Beetje flauw Dreamy)

Druk maar even op mijn icq-bloem en geef jouw adres, ok? Mailen kan ook, adres staat hier. Als je hem nog hebt tenminste..

Verwijderd

zijn gewoon omvormertjes voor te koop. Het vinden ervan lijkt me wat moeilijker. Ik heb ook nog zo'n 15" schermpje staan. Kwaliteit van die schermen zijn goed, ook al zijn ze wat achterhaald.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 01:36 schreef Tonnes het volgende:
(Beetje flauw Dreamy)

Druk maar even op mijn icq-bloem en geef jouw adres, ok? Mailen kan ook, adres staat hier. Als je hem nog hebt tenminste..
HUH? Ehhe weet niet wat je precies bedoelt? Hoezo moet ik jouw mijn adres geven of omgedraaid?

Dreamy :?

• Tonnes746
Op dinsdag 19 juni 2001 13:48 schreef Dreamy het volgende:

[..]

HUH? Ehhe weet niet wat je precies bedoelt? Hoezo moet ik jouw mijn adres geven of omgedraaid?

Dreamy :?
Beetje flauw was voor jou bedoeld. De rest voor Tolga. :)

Verwijderd

Ik wil er nog best wel wat voor geven hoor :) ik heb mijn oude computer aan mijn moeder kadeau gedaan (uiteraard had zij hem nieuw aan mij kado gedaan ;) ).
Daar zit een 15" schermpje bij, maar dat ding is zo bol als een kerstbal je krijgt er echt koppijn van, zelfs met een matrox is het beeld niet scherp :)
Dus ik dacht als ik hem voor niet te veel kan ophalen, dan wil ik hem wel, zal mijn ma blij mee zijn. :)

icq 118368653

btw, ik heb tijd zat om te sleutelen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dan geef ik hem aan jouw voor een kleine bijdrage :)

Als er mensen die meer willen geven dan mogen ze hier een bod doen >:)

Misschien wordt ik wel rijk :9

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
kan niet
geef maar aan mij >:)

Verwijderd

ghi ghi ghi, hollanders.....

Willen ze allemaal weer voor een dubbeltje op de eerste rij zitten :o

Verwijderd

Topicstarter
http://www.monitorworld.com/Monitors/sony/gdm1952.html

Hier vindt je de specificaties van mijn monitor en zelfs de kabels, maar welke moet ik hebben?

Verwijderd

Wat dacht je van DeZe *D

• Tonnes746
Goed, blijkbaar gaat "wie het eerst komt, wie het eerst maalt" hier niet op (eigenlijk was marsian dan de eerste maar die heeft er al 1 :) )..

Je kan hem nog het beste zelf houden; waarschijnlijk doet ie het gewoon in windows in 1024/768@60 (helaas) en met behulp van genoemde kabel die je al hebt voor 36 piek. Als 't beeld scheef staat, rechttrekken met Powerstrip of Hztool, zoals gezegd.

Enne, als we dan toch mogen bieden, wat had je in gedachten...?

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op dinsdag 19 juni 2001 22:49 schreef tolga het volgende:
http://www.monitorworld.com/Monitors/sony/gdm1952.html

Hier vindt je de specificaties van mijn monitor en zelfs de kabels, maar welke moet ik hebben?
Huh, dit is een 19 inch? Topic is: "Gratis 21 inch gekregen...." :?

Verwijderd

Ja dat is een lekkere grote monitor. Maar ja als je er niets mee kunt hebbie er niet zo veel aan he. :(

Verwijderd

Topicstarter
nee is minimaal 21 inch ... ik denk dat er meerdere modellen van die type zijn...

en kan ik als ik zo'n kabeltje koop alleen maar op 1 resolutie en 1 frequentie laten draaien???

En dat bieden: ik datcht ongeveer 50 piek..

• Berkie
  • Laatst online: 14-11-2017

Berkie

- burps -

Op dinsdag 19 juni 2001 21:33 schreef funksngrooves het volgende:
<snip>
wil je ook de freggles terug ... klik hier
Helaas, je hebt geen leestoegang tot dit forum. ;(

NATUURLIJK wil ik de freggles terug !

verstand op nul en nadenken ..

• b_buster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 08:32

b_buster

Ojajoh?

Op woensdag 20 juni 2001 08:33 schreef Cap het volgende:

[..]

Huh, dit is een 19 inch? Topic is: "Gratis 21 inch gekregen...." :?
Ach, dat monitorworld.com zit er weleens naast. Ik heb bijv, de cpd-1790: http://www.monitorworld.com/Monitors/sun/cpd1790.html

btw, weet iemand hier misschien waar ik een 13w3 female connector kan kopen? (wel in NL).
Ik ben namelijk van plan om die 1790 als 2e monitor te gebruiken. :9~

• Tonnes746
21 inch: meestal gaat het wel om een 21" tube maar waarvan maar 20" viewable. Die van jou heeft meerdere uitvoeringsvormen als ik me niet vergis. Helaas wel max 1024/768@60..

Monitorworld, en ook de andere databases (ze kopieren vaak van elkaar trouwens) zitten er inderdaad soms naast. Met name voor de specs, en da's nog het lastigste als het een fixed freq betreft. De mijne kennen ze niet eens (maar die is toch kapot..)

50 piek? Mail me even en wellicht komen we er wel uit :)

• Tonnes746
Nou Tolga, ik hoor weinig van je. Je wilt hem toch niet kwijt?

Verwijderd

Topicstarter
jawel, sorry hoor :):

mijn mailadres is davulkoy@hotmail.com

• Paquito
  • Niet online
ugg 1024/768@60 .. daar krijg je koppijn van ;(

ik heb zelf een hp a1097c 20" 1280x1024@75hZ , omgebouwd ofcoz :)
Alleen het beeld is horizontaal een beetje scheef en daar zit geen knop voor op de achterkant :( (alleen om vertical recht te zetten, maar niet horizontaal ..pfff)

maar ik zag hier iemand praten over powerstrip etc. ff proberen dus :)

• lucasvanlierop
  • Laatst online: 18-08 13:39
hey ik heb ook zo'n HP A1097C draaien, zelf verbouwd, werkt prima (op Asus v3800)
Zijn er nog mensen die een HP A1497 hebben verbouwd voor gebruik op de pc heb er hier nog een paar staan.

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 23:21 schreef Flakkerbei het volgende:
hey ik heb ook zo'n HP A1097C draaien, zelf verbouwd, werkt prima (op Asus v3800)
Zijn er nog mensen die een HP A1497 hebben verbouwd voor gebruik op de pc heb er hier nog een paar staan.
hee, dat heb ik ook gedaan. extra BNC connector achterop en een weerstandje van 75ohm en een klein condensatortje en heb zelf mn 5*BNC-naar-subD kabel gemaakt en werkt prima!

• lucasvanlierop
die 1097 was eitje nu die 1497 nog...

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk issie fixed-frequency (zo'n gevoel heb ik gewoon) en dan moet je ff wat meer erover op Internet zoeken voordat je hem aansluit, anders kun je hem zo de soep indraaien.
edit:
Oeps, ik zag dat je datal gezocht had

Als je hem niet wil kun je hem op iBazar zetten (korte veiling) zodat alle mensen hier die geinteresseerd zijn daarop kunnen bieden.
Of je geeft hem gewoon aan de eerste :)

• Tonnes746
Ik wil er graag eentje komen halen hoor..

Verwijderd

voor niet al te veel geld ben ik ook wel geintresseerd, me vader werkt namelijk nog met de mac(performa 630 x2) en daar zitten 14 inch schermpjes bij, ik heb hem nog steeds niet tot de PC kunnen omvormen(bijna) maar hij wordt toch wat ouder en dan zou een grotere monitor best handig kunnen zijn.

als je me wat meer info zou kunnen sturen graag: thavinny@hotmail.com

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:21

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ok,
ik heb zelf lekker ook met zo'n type monitor lopen spelen. Wat het allermakkelijkste is, is een matroxkaart regelen, zoals gezegd. Ik heb ook geruchten gehoord dat bepaalde ATI videokaarten sync-on-green zouden ondersteunen, maar daar heb ik nooit iets van teruggevonden. Wat je met die matroxkaart dan doet is het bios flashen, en dan stuurt ie gewoon standaard sync-on-green naar je monitor >:)

Voordeel daarvan is dat je in alle windoos versies gewoon de standaarddrivers van windows kan gebruiken, en geen vage filetjes hoeft te hacken. Dit is vooral ideaal voor win2k, want daar had ik ruzie met de matrox drivers, om die .mon file (zoals eerder beschreven) geladen te krijgen.

Oftewel bios flashen met speciale optie
(ik geloof www.matroxusers.com voor de flash-optie) en dan is het gewoon plug and play :)

Sparhawk

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Hier staat ook nog een ..pff... 16,17 inch sun beeldbuisje... Die valt schijnbaar ook om te bouwen, zit wel leuke sony beeldbuis in ...

Dat gaat hopelijk over een tijdje mn 2e monitor worden.. :)

• P5ycho
  • Laatst online: 22:47
ik snap het probleem van deze thread niet echt, wat die jongen nodig heeft voor dat beeldscherm is een gewone d-sub naar 5-BNC kabel die bij elke zichzelf-respecterende PCshop/electronicazaak te kopen, dan wel niet te bestellen is.

wat is nu het probleem :?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 06:44 schreef P5ycho het volgende:
ik snap het probleem van deze thread niet echt, wat die jongen nodig heeft voor dat beeldscherm is een gewone d-sub naar 5-BNC kabel die bij elke zichzelf-respecterende PCshop/electronicazaak te kopen, dan wel niet te bestellen is.

wat is nu het probleem :?
Omdat hij geen 5-BNC connector heeft maar 3-BNC!

• P5ycho
Op woensdag 01 augustus 2001 07:46 schreef Dreijer het volgende:

[..]

Omdat hij geen 5-BNC connector heeft maar 3-BNC!
hij heeft: R G B en V en H sync toch... das 3 + 2 = 5!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

-video in (R,G,B)

-sync in (HD,VD)
dit is toch echt 5, en zon kabel werkt dus wel. vriend van me heeft een brilliance 21" van philips (5 jaar oud ofzo) zitten ook van die uitgangen op en gebruikt precies zon kabel als deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.monitorworld.com/m_images/Page_graphics/bnctovgaphoto.jpg

have fun met je 21" man !

• P5ycho
damn, ik wou em ook net quoten :)

heb zelf ook een hele tijd een 5BNC gebruikt op een Brilliance 17A... veel highend monitoren hebben nog steeds zulke aansluitingen.

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

damn, ik wou em ook net quoten :)
0wn3d :P

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 10:50

GdeKeijzer

Asjemenou?

Misschien geheel offtopic, maar kan je deze truuk met die matrox ook doen om signaal via zo'n VGA-BNC kabel naar een PAL encoder te gooien voor strak plaatje op een TV ? (bedoelt voor kabelkrant dus)

DB

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Verwijderd

er zijn zeker verloopstukken voor, ik zou er naar gaan zoeken als ik jou was, die schermen geven namelijk scherp beeld, mijn buren hebben er ook een en ook aangesloten op pc.

• lucasvanlierop
Op woensdag 01 augustus 2001 20:00 schreef wizler het volgende:
er zijn zeker verloopstukken voor, ik zou er naar gaan zoeken als ik jou was, die schermen geven namelijk scherp beeld, mijn buren hebben er ook een en ook aangesloten op pc.
met een verloopstuk alleen ben je er dus niet....

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 12:02 schreef P5ycho het volgende:

[..]

hij heeft: R G B en V en H sync toch... das 3 + 2 = 5!
Tja, als die V en H sync ook BNC is, dan snap ik het probleem ook niet echt?! Hij had het eerst nl over 3...

• lucasvanlierop
hij heeft er toch ook 3?
of je koopt een kaart die V+H bij G kan mixen of je monteert V en H ingangen op de monitor en DAN kun je idd zo'n vga->5xBNC kabel gebruiken...dat heb ik dus gedaan...

Pagina: 1