Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spettertje83
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 21:56
Na aanschaf van mijn eerste tablet 2 dagen geleden, verbaasde mij het vanochtend dat hij na een nacht opladen ( ca. 8 uur ) pas op 60% accu zit.

Nu valt het mij op dat er een rood kruis in de batterij van het notificatiescherm zit

Ik gebruik de bijgeleverde oplader (2.0A)

Wat gaat er fout?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:34
Ik zou gokken op een defecte accu.
Volgens mij zou je dat rode kruis door de accu pas na enkele jaren moeten gaan zien, als de accu "op" is.
(Bij oudere laptops zie je dit vaak ook verschijnen op de taakbalk. Dan houdt de accu het ook maar enkele minuten vol zonder netstroom)

Gewoon terug naar de winkel ermee ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Flapperbol op 23-03-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spettertje83
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 21:56
Bedankt voor je reactie!

Gelukkig bleek dit niet het geval te zijn. Ik heb de contacten van de adapter even met m'n vingers 'schoongemaakt' (met het blote oog niks zichtbaar) en dit bleek het rode kruisje op te heffen.

Al om al vind ik het vreemd dat het zo gevoelig is. Als dit weer snel het geval is, dan ga ik er inderdaad mee terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:34
Opladen gaat nu ook vlotter neem ik aan?

Ik zou nog wel even blijven testen met die lader.
(Gewoon enkele keren uitpluggen, overheen wrijven en weer inpluggen om normaal gebruik na te bootsen)
Puur om te kijken of het probleem echt weg is.
Mocht er toch iets defect aan zijn dan scheelt het je een hoop tijd en gezeur als je er in een vroeg stadium achter komt ;)