Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:33
Hoi tweakers,

Wij hebben binnen het bedrijf een paar robots. Om buiten het bedrijf op een makkelijke manier te kunnen zien of ze draaien is de 2 .jpg's die ze aanmaken met wat statistieken te uploaden naar de webserver. Via de link naar de locatie op het internet kunnen ze dan zien: Of de robots bezig zijn, hoelang ze aan staan, en hoelang ze hebben stil gestaan.

Niks bijzonders maar de 2 .jpg bestandjes worden aangemaakt op onze fileserver binnen het netwerk. De oplossing die we nu hebben/hadden is: Scheduled task met een ftp script, Fling FTP Upload.

Het eerste maniertje ging fout omdat 1 .jpg wat trager met bijwerken was en hoogst waarschijnlijk het bestand een halve minuut vast hield in sommige gevallen en daardoor de ftp hem niet kon uploaden. Het gevolgd hiervan was dat je op de webserver een error kreeg dat het bestand niet goed was ge-upload.

Het tweede maniertje ging fout omdat de software, het wachtwoord eruit gooide van de FTP en daardoor niet meer kon uploaden of dat hij er gewoon mee stopte na 1.5 zonder een error te geven.

Weet iemand een alternatieve manier om dit op te lossen?

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
even voor mijn duidelijkheid:
manier 1 was scheduled task
manier 2 was fling ftp upload?

De files komen wel prima terecht op de file share? Is de web server een machine binnen het bedrijf? draait deze windows? --> DFSR

De scheduled task aanpassen zou ook zoden aan de dijk kunnen zetten. De timing er van aanpassen danwel stukje slimmigheid inbouwen door powershell te gebruiken.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Galukon
Ja dat waren de manieren.
Hij staat buiten het bedrijf.
Powershell heb ik geen verstand van.
En de fileserver is nog server 2003.. dus ik kan alleen maar op de minuut uploaden..

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Hoe wordt de jpeg gegenereerd en is het mogelijk om daarna een batch file te starten?
Als dat niet lukt dan kun je misschien zelf iets programmeren met een FileSystemWatcher om de jpeg te uploaden zodra deze ververst is.

• Galukon
Wat ik met mijn beperkte kennis kan c# kan zien is dat als er iets ververst hij het upload?
Dan zou ik het met de files aparte tasks kunnen laten lopen zodat ze geen conflict krijgen met elkaar toch?

Verwijderd

Ik weet niet wat het OS is van die robots. Maar is er niet een mogelijkheid om SNMP messages te laten sturen naar een Nagios/SCOM of iets dergelijks?

• Ploink
dannyger97 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:52:
Wat ik met mijn beperkte kennis kan c# kan zien is dat als er iets ververst hij het upload?
Dan zou ik het met de files aparte tasks kunnen laten lopen zodat ze geen conflict krijgen met elkaar toch?
Ja de watcher wacht op een seintje van windows dat de file is gewijzigd en dan kun je een batch starten voor de upload. Dit is sneller dan een scheduled task want het gebeurt meteen zodra het plaatje beschikbaar is.

Uploaden van een file kan via het windows ftp commando.

Edit: Misschien is de File System Watcher Tool geschikt :)
edit2: oh die logt alleen, maar er ie vast wel iets soortgelijks te vinden dat een batch file kan starten of je past zelf de source aan.

of Powershell FileSystemWatcher

[ Voor 24% gewijzigd door Ploink op 23-03-2015 10:13 ]

• Galukon
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:52:
Ik weet niet wat het OS is van die robots. Maar is er niet een mogelijkheid om SNMP messages te laten sturen naar een Nagios/SCOM of iets dergelijks?
Ik heb het programma niet gemaakt en de persoon die het gemaakt heeft is nu allang blij dat het werkt snap je.. Die gaat nu niks meer aanpassen. Vgm is het custom gemaakt ofzo.
Ploink schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:03:
[...]

Ja de watcher wacht op een seintje van windows dat de file is gewijzigd en dan kun je een batch starten voor de upload. Dit is sneller dan een scheduled task want het gebeurt meteen zodra het plaatje beschikbaar is.

Uploaden van een file kan via het windows ftp commando.

Edit: Misschien is de File System Watcher Tool geschikt :)
edit2: oh die logt alleen, maar er ie vast wel iets soortgelijks te vinden dat een batch file kan starten of je past zelf de source aan.

of Powershell FileSystemWatcher
Weet jij hoe je daar een event aan kan koppelen? Ik kan er alleen vanuit maken dat hij de log file aanpast.

Verwijderd

dannyger97 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:28:
[...]

Ik heb het programma niet gemaakt en de persoon die het gemaakt heeft is nu allang blij dat het werkt snap je.. Die gaat nu niks meer aanpassen. Vgm is het custom gemaakt ofzo.
Ik snap jouw punt (en die van de maker) Maar als het niet volgens de specs werkt dan werkt het toch niet helemaal. ;)

En laat ik het zo zeggen: als je het kan monitoren op SNMP dan ben je ook niet afhankelijk van custom made scripts e.d. Dat is natuurlijk voor onderhoud best cruciaal.

• Galukon
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:32:
[...]

Ik snap jouw punt (en die van de maker) Maar als het niet volgens de specs werkt dan werkt het toch niet helemaal. ;)

En laat ik het zo zeggen: als je het kan monitoren op SNMP dan ben je ook niet afhankelijk van custom made scripts e.d. Dat is natuurlijk voor onderhoud best cruciaal.
Ik weet bijna zeker dat hij niks meer gaat aanpassen. Die persoon werkt hier 1 dag in de week dus als hij er is is hij veels te druk om hier nog wat in aan te passen.

In principe kan ik het al oplossen met die System File Watcher Tool als ik er maar een event aan kan koppelen.

• Ploink
dannyger97 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:28:
Weet jij hoe je daar een event aan kan koppelen? Ik kan er alleen vanuit maken dat hij de log file aanpast.
Ik ben geen goede programmeur en heb geen ervaring met powershell, wel een beetje met c#.
Deze links waren alleen om je wat op weg te helpen, ik weet het verder ook niet. Misschien kun je nog even googelen tot je iets vind dat precies doet wat je wil of maak zelf iets in de taal waar je ervaring mee hebt.

Maar wat bedoel je met "er een event aan koppelen"? Imho is het gewoon een kwestie van een ftp commando uitvoeren als de file verandert en dat in een oneindige lus.

[ Voor 13% gewijzigd door Ploink op 23-03-2015 10:39 ]

• Galukon
Ploink schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:38:
[...]

Ik ben geen goede programmeur en heb geen ervaring met powershell, wel een beetje met c#.
Deze links waren alleen om je wat op weg te helpen, ik weet het verder ook niet. Misschien kun je nog even googelen tot je iets vind dat precies doet wat je wil of maak zelf iets in de taal waar je ervaring mee hebt.
Ik heb weinig ervaring met die talen. Ik doe geen programmeren. Alsnog bedankt natuurlijk!
Waar ik nu naar kijk is een webserver intern draaien zodat we hem lokaal kunnen ophalen.

• Galukon
Ploink schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:38:
Maar wat bedoel je met "er een event aan koppelen"? Imho is het gewoon een kwestie van een ftp commando uitvoeren als de file verandert en dat in een oneindige lus.
Register-ObjectEvent $fsw Changed -SourceIdentifier FileChanged -Action {
$name = $Event.SourceEventArgs.Name
$changeType = $Event.SourceEventArgs.ChangeType
$timeStamp = $Event.TimeGenerated
Write-Host "The file '$name' was $changeType at $timeStamp" -fore white
Out-File -FilePath c:\scripts\filechange\outlog.txt -Append -InputObject "The file '$name' was $changeType at $timeStamp"}

Hij logt hier alleen maar.

EDIT:

Zou ik dit niet kunnen toevoegen na de Out-File?
Start-Process C:\Path\file.bat
Of : cmd.exe "/c Locatie"

[ Voor 7% gewijzigd door Galukon op 23-03-2015 11:02 ]

• Ploink
dannyger97 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:40:
[...]
Zou ik dit niet kunnen toevoegen na de Out-File?
Start-Process C:\Path\file.bat
Of : cmd.exe "/c Locatie"
Zo iets dergelijks ja.
Om te beginnen kun je dat programma gebruiken om gewoon te loggen wat er gebeurt, dan weet je welk event je af moet vangen. Dan kun je in V&A een programmeur zoeken die voor een klein bedrag maakt wat je wil hebben ;) Als jij hier lang mee bezig bent dan is een externe programmeur goedkoper denk ik.

• Galukon
Ploink schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:23:
[...]

Zo iets dergelijks ja.
Om te beginnen kun je dat programma gebruiken om gewoon te loggen wat er gebeurt, dan weet je welk event je af moet vangen. Dan kun je in V&A een programmeur zoeken die voor een klein bedrag maakt wat je wil hebben ;) Als jij hier lang mee bezig bent dan is een externe programmeur goedkoper denk ik.
Ik ben in ieder geval al iets verder, bedankt!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-10 10:28

ZeroCode

Woopie

Ik heb ze niet getest maar hier een aantal tools:
https://www.raymond.cc/bl...or-files-folders-changes/
en
http://www.freefoldermonitor.com

Zoekterm die ik heb gebruikt: Folder watcher freeware. Misschien even wat reviews lezen en dan wat testen. Sommige apps hebben de mogelijkheid om actions aan een event te hangen. Volgens mij is dat precies wat jij zoekt.

[ Voor 5% gewijzigd door ZeroCode op 23-03-2015 19:06 . Reden: http://www.freefoldermonitor.com toegevoegd ]

Pagina: 1