Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop voor 3d tekenen, renderen

Pagina: 1
Acties:

• BenvdEijnden
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-11-2023
Goededag lezers

Ik wil een laptop halen om een 3d doorzichtige mens te tekenen, en de energie stromen en velden zichtbaar te maken.Denk aan meditaties en auras ed.Hiervoor denk ik o.a. particle flows te moeten gebruiken die licht geven.Heb dit ooit gezien in 3ds max.
Als iemand advies heeft welk programma hiervoor t beste is, zou mooi zijn.Dacht aan 3ds max of maya.Moet ze nog leren.
Laptop in gedachte; A; Msi gt72,core i74710HQ,gtx 980m8gb, ram en ssd nog configureerbaar.gedachte B; Asus G751, core i7 4860 HQ, 980m4gb, ram en ssd nog configureerbaar.Minder gb op de kaart tov de msi, en ik las dat met renderen de hoeveelheid gb op een kaart groot verschil maakt.
Voor t zelfde geld kan ik ook een desktop samenstellen met een core i7 5820, gtx 970 3 gb etc, komt op zelfde prijs neer ongeveer.
Maar aangezien de mobiele gpu dicht tegen de desktop gpu aanzit kwa prestaties, heb ik liever een laptop.
Het renderen gaat tegenwoordig dacht ik steeds meer over de gpu ipv de cpu, en aangezien de laptop gpu in gedachte 8gb heeft,maakt dat t verschil kleiner met de desktopprestaties toch?
Of is deze laptop kwa prestaties echt zon enorm groot verschil met een desktop?
Ik ga of voor een laptop , of voor een desktop, dus geen en en oplossing.
Zijn de cinebench waarden de beste vergelijking voor hardware mbt mijn 3d tekenwerk?
Alvast bedankt voor het lezen en evt antwoorden .

Ben

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als je eerst nog even bedenkt welke software je erop wilt draaien, da's vrij handig ;)
Verder scheelt de GTX980m toch redelijk wat tegenover de desktop variant, ik zou het zeker niet 'dicht bij elkaar' noemen.

Fixing things to the breaking point...

• BenvdEijnden
Dank voor reactie RGAT,
Op game-debate.com is t een 25 procent verschil, de 980m8gb versus de 970 4gb.
Maargoed niet duidelijk mbt welke toepassing, en welk onderdeel belangrijk is voor t renderen.
http://www.game-debate.co...n-vs-geforce-gtx-980m-8gb.
Ik ken de particleflows alleen van 3ds max, dus daar wil ik mee gaan werken om te beginnen, en dan een paar gpu renderers uit proberen welke t beste resultaat geven.Die particleflows gaan oa door dat doorzichtige lijf heen.Of is t zo dat die gpu renderers toch beperkt worden door de mindere cpu van de laptop?

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
BenvdEijnden schreef op maandag 23 maart 2015 @ 00:12:
Voor t zelfde geld kan ik ook een desktop samenstellen met een core i7 5820, gtx 970 3 gb etc, komt op zelfde prijs neer ongeveer.
Ja koekoek. Je vind de cpu niet zo extreem belangrijk en vervolgens vergelijk je de laptop met een socket 2011 systeem. 8)7
Een systeem met een i7-4790k en een GTX 970 is nog steeds veel sterker dan die laptop, maar wel een stuk goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door wappiewappie op 23-03-2015 19:03 ]

• BenvdEijnden
Wappie wappie haha
Een vraag was ook of cpu zoveel uitmaakt,ik lees alleen maar tegenstrijdige verhalen, vandaar bij de pc keuze die 5820, als t zo mocht zijn dat cpu t belangrijkste is.Bij laptops is dat meteen megajackpot.Op de volgende link wordt gezegd dat cpu relatief weinig uitmaakt. http://furryball.aaa-stud...s/systemRequirements.html.
In cinebench maakt een 5820 en een 4710HQ idd max 50 procent uit.Maar dat is puur cpu rendering.Als je naar cinebench alleen zou kijken dan presteert de 970mbijna gelijk en soms beter dan de 980m.Ik kan helaas geen screenshots toevoegen, maar een 970 verschilt maar ong 20 procent met een 980m op cinebench gebied.Vandaar ook die vraag, naar welke benchmark moet je nou kijken voor mijn doel, particle flow en transparant bodies.
Kijk als t 25 procent verschil maakt, dan ga ik voor t mobiele voordeel.
Maya werkt schijnbaar ook met particle flows, dus die ga ik dan ook leren.
Wappie wappie, snap je dat ik een beetje wappie wappie wordt en geen duidelijkheid heb, en dat daarom de keuzes zo tegenstrijdig zijn?