Acer Aspire / zwart scherm bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-12 21:39
Hallo mede-tweakers.
Het is een tijd geleden dat ik een topic heb moeten beginnen omdat ik ergens niet uit kwam, ik hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen.

Ik heb een Acer Aspire 7250G laptop met kuren. De laptop wil niet opstarten en geeft een zwart scherm na het indrukken van de power-knop. Alles gaat zoals normaal aan; harde schijf, DVD en fans zijn te horen, maar er komt geen POST, het scherm blijft zwart. Wanneer ik de laptop uitschakel en een tijdje wegleg gaat hij vaak weer gewoon aan en start zonder problemen op en hij kan het dan vaak uren volhouden. Als ik hem uitzet of simpelweg opnieuw opstart kom ik terug op het zwarte scherm.

Wat ik heb gedaan;
- Windows opnieuw gepoogd te installeren maar dit werkt niet, daar waar de Windows installatie de laptop opnieuw opstart en dit tot een zwart scherm leidt.
- Een andere harde schijf geprobeerd.
- Temperaturen gecheckt; deze lijken in orde en de laptop kan vaak uren goed werken.
- Geprobeerd met een VGA-kabel aan een monitor op te starten; dit geeft ook geen beeld.
- Via Google kom ik veel uit op het "black screen of death" probleem van Acer waarbij de BIOS corrupt zou zijn. Dit lijkt mij niet aannemelijk aangezien de laptop het soms gewoon goed doet. (?)

Er is nooit iets geks met de laptop gedaan, alles is standaard. Zouden jullie mij hier misschien mee op weg kunnen helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door Leetness op 23-03-2015 09:59 ]

• Leetness
Iemand? Ik heb als suggestie gekregen dat dit ook een lekkende condensator of een knoopcel die bijna leeg is kan zijn.
Edit; Bios geupdate en dit verhelpt het probleem niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Leetness op 24-03-2015 00:39 ]

Verwijderd

Is niet de backlight van je scherm kapot? Als je er met een zaklamp op schijnt, zie je dan wat?

• Leetness
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 00:57:
Is niet de backlight van je scherm kapot? Als je er met een zaklamp op schijnt, zie je dan wat?
Nee dit is niet het probleem; de laptop start soms gewoon normaal op en kan dan ook een uur aanstaan. Wanneer ik vervolgens op "opnieuw opstarten" klik, blijft het scherm zwart bij opstarten. De laptop opstarten met een HDMI kabel aan een monitor werkt ook niet.

• Leetness
Bump. RAM wisselen heeft ook geen nut.

Verwijderd

Precies het zelfde probleem met Acer laptop. Ene keer zwart scherm voor bios prompt, na paar keer uit / aan start ie wel op. Koude start bijna altijd problemen.

Bios gereset
Ram getest
Windows herinstall
Valey benchmark laten draaien voor een uur zonder problemen

Videokaart stuk?
Bios?

Tja, enkeltje afvalbak vrees ik
Pagina: 1