Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
Ik heb vandaag mijn N550jv geupgrade met een MX100 256gb en om dit te laten werken moest ik de instellingen van mijn Bios veranderen (Fastboot en secure boot uit om bij de SSD te kunnen komen en te installeren) Nu heb ik daarna de Bios per ongeluk gereset naar defaults en ik denk dat de Secure boot en de Fastboot er weer op zijn gegaan want hierna wil me laptop geen beeld meer laten zien.

Hij start nu op en laat de toetsenbord backlight 2sec oplichten en die gaat daarna uit en hij blijft "stationair" draaien maar licht geen eens de backlight van het scherm op.

Ik heb geprobeerd de bios batterij en accu eruit te halen in de hoop dat die resette maar nee (dit voor 1 minuut gedaan en aanknop ingedrukt misschien langer doen?)
Ik heb geprobeerd de oorspronkelijke HDD in de originele slot te zetten maar deze had ik al grotendeels opgeschoond en recovery partities van verwijderd dus dit deed niks.
Gegoogled naar een manier om de bios te resetten en hier niks nuttigs gevonden.

Ik ben nu een beetje radeloos wat ik moet doen. Ik ben nu maar me originele HDD aan het leeghalen om dat weer in de laptop te bouwen samen met de DVD speler en hem dan maar aan te bieden voor garantie. Mochten er goeie suggesties zijn hoor ik ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:09

WCA

Ik had het zelfde probleem nadat ik mijn ram had vervangen in mijn N76, uiteindelijk aangezet zonder hardeschijven of ssd's aangesloten, toen ging ie wel aan. Daarna SSD en HDD weer terug geplaatst, en nu werkt het weer.

anders kan je deze oude truc nog proberen:

1. Adapter + Batterij eruit
2. Powerknop 30 sec indrukken
3. Adapter erin (batterij er nog steeds uit laten)
4. Aan zetten

Dit werkt soms, maar ik heb geen idee waarom het werkt of wat het doet. Het werkt gewoon soms.

Succes!

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
Thanks voor de tip maar het lijkt niet te helpen :/ hij start op door het toetsenbord backlight in te schakelen en na 2 seconden draaien alleen de fans nog en gebeurt er niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je toevallig net nadat je aanknop indrukt de f9 toets indrukken en gebeurd er dan nog iets anders?

vermoedelijk lukt dit niet omdat je de recovery partities hebt verwijderd maar proberen kan altijd om te zien of laptop er op reageert.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
met F9 gebeurt helaas niks. Ik ben nu me schrijf aan het leeghalen en formateren en denk dat ik dan weer alles inmekaar zet en opstuur voor garantie :/ en me laptop waarschijnlijk 5 weken moet missen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:09

WCA

5 weken is overdreven hoor, zelfs bij MediaMark was ik die van mij maar 2 weken kwijt. (scherm was kapot en moest vervangen)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:54

WKD

Kun je ook niet meer in het BIOS/UEFI komen door F2 in te drukken gelijk nadat je hem aangezet? Gewoon verscheidene keren op F2 drukken nadat je hem hebt aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Ik had ook dat de N550JV niet wou opstarten met SSD toen 'fast boot' in de BIOS aan stond..
Toen gewoon veel op F8 en delete geramd en uiteindelijk kwam ik in de BIOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
@GreNade 5 weken is dan ook het doemscenario xD ik zie vaak dat het binnen 3 weken wel geregeld is ja.

@WKD ik kan ook niet in de BIOS/UEFI komen. Zodra ik de powerknop indruk licht me toetsenbord backlight op maar me beeldscherm blijft uit staan geeneens de backlight gaat daarvan aan.

@Pistolebob ik heb net een kwartier lang de hele tijd de laptop opgestart verschillende keren geprobeerd met alleen F2, F8, esc of delete en een mix hiervan maar nog geen resultaat. Lichtte bij jou de backlight van je scherm wel op als de pc opstartte ?

Ik ga vanavond nog proberen met Rufus een Bootable UEFI drive te maken en daarmee nog eens proberen in me bootmenu te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door -Cn- op 27-03-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
Update:

Uiteindelijk me laptop opgestuurd naar Asus beter gezegd ze kwamen hem zelf ophalen op Vrijdag 3 April. Kreeg 8 April bevestiging dat die aangekomen was de 9de een bericht dat die gerepareerd was en de 10de stond die weer voor me dus enorm tevreden.

Toen ik de doos open deed en keek naar de specificatie van de reparatie zag ik dat er een onderdeel was vervangen en dat ze zelf hadden geconstateerd dat de GPU kapot was. Dit onderdeel bleek het moederbord te zijn en is dus volledig vervangen. Dus waarschijnlijk werkte een hoop tips die jullie hierboven hebben gegeven maar kon ik ze niet zien omdat klaarblijkelijk me GPU kapot was.

Problem Solved! en thanks voor het meedenken van iedereen.
Pagina: 1